Kategórie
 
 
 
 
 
Online marketing & SEO
Karolína Gregor

SEO pre e-shopy: Na čo by ste sa mali zamerať?

SEO, čiže search engine optimization - optimalizácia (webov a e-shopov) pre vyhľadávače je v súčasnosti už pomerne známa vec. Napriek tomu, že je potrebné na SEO myslieť od počiatku vzniku vášho projektu, mnohí majitelia e-shopov odkladajú SEO na “potom”, až vyriešia tisíc iných, dôležitejších vecí. My vám však ukážeme, prečo je SEO dôležité už od začiatku, a čo by ste mali robiť nielen pri vzniku e-shopu, ale aj následne, po uvedení e-shopu do prevádzky.

Online marketing & SEO
Michal Tvrdoň

Recenzie. Zvládate v e-shope komunikáciu so zákazníkmi?

Ako zvládate komunikáciu so zákazníkmi? Nie nadarmo sa hovorí: "Aký kraj, taký mrav." Každá krajina má určité špecifické správanie zákazníkov a to platí dokonca aj pre segmenty. Aj v každom segmente si ľudia potrpia na rozličné kvality, služby a servis e-shopu.

Či už máte e-shop s oblečením, elektronikou, alebo rybárskymi potrebami, aj tak sa stretnete vždy s tou istou formou odozvy od zákazníkov na vaše služby. S recenziami.
 

Online marketing & SEO
Veronika Andorová

12,5 vecí, ktoré by ste mali robiť v rámci kontinuálneho SEO

Radi by ste sa zobrazili v Google vyhľadávaní na prvom mieste? Chcete predbehnúť konkurenciu a obsadiť prvú pozíciu v organických výsledkoch vyhľadávania na Google? A k tomu by ste chceli aj vysokú mieru preklikov?

Sadnite si, prosím, pretože vám poviem niečo dôležité: Jeden návod na dosiahnutie prvej pozície v Google vyhľadávaní neexistuje. Dobrou správou je, že existuje niekoľko ciest, ktoré vám pomôžu zlepšiť vaše pozície v organických výsledkoch vyhľadávania, ak ich budete vykonávať kontinuálne. Prejdime si ich spolu!

Online marketing & SEO
Karolína Gregor

Black Friday a Cyber Monday: E-commerce sviatky hojnosti

Black Friday je pojem známy už na celom svete. Postupom času sa rozšíril z USA aj do ostatných kútov sveta a spojil nakupovaniachtivých zákazníkov s predajachtivými obchodníkmi. V posledných rokoch sa však začal dostávať do pozornosti aj nasledujúci pondelok po čiernom piatku - Cyber Monday. O čom sú oba nakupovacie sviatky, a prečo by sme im mali venovať pozornosť?

Online marketing & SEO
Petra Rummelová

Affiliate marketing: prečo by vás mal zaujímať?

Využíva váš e-shop affiliate marketing? Pracujete s touto atraktívnou formu online reklamy?

Ak bola aspoň jedna z vašich odpovedí nie, tak potom práve pre vás je určený tento článok. Affiliate marketing je všade okolo nás. Denne navštevujeme webové stránky, či sociálne siete ponúkajúce affiliate marketing, no neuvedomujeme si to. Affiliate marketing je jeden z najpopulárnejších spôsobov online reklamy, prostredníctvom ktorej môžu publisheri predávať produkty iných spoločností za províziu.

Online marketing & SEO
Karolína Gregor

Najčastejšie CX chyby pri e-shopoch

Súčasný e-commerce svet zažíva nevídaný boom a nové e-shopy vznikajú ako na bežiacom páse. Je však potrebné si uvedomiť, že tak ako aj kamenná predajňa, tak aj e-shop je vašou výkladnou skriňou, v ktorej chcete produkty odprezentovať v čo najlepšom svetle. Tak, ako majú obchody k dispozícii merchandising, čo je súbor techník na umiestnenie tovaru tak, aby zaujal potenciálneho zákazníka, pri e-shopoch sa musíte zamerať na CX, čiže customer experience.

Online marketing & SEO
Petra Rummelová

Vianočné reklamy bežia už od septembra. Aj tie vaše?

Blíži sa záver roka a pre vás, majiteľov e-shopov, je to najaktívnejšie obdobie. Na základe predchádzajúcich rokov už viete zhodnotiť, ako sa pripraviť na túto sezónu, viete, ktoré reklamy fungovali, a ktoré nie, a na aký nápor sa máte pripraviť. Aby ste boli ešte spokojnejší, pripravili sme pre vás zopár tipov ako rýchlo zefektívniť svoj e-shop a komunikáciu v tomto predvianočnom období.

Online marketing & SEO
Michal Tvrdoň

Začnite predávať aj na Heureke!

Určite ste sa už stretli s populárnym cenovým porovnávačom Heureka.sk - s nákupným radcom, kde si potenciálni zákazníci môžu vybrať ten najlepší produkt, porovnať si ceny z tisícov internetových obchodov a pohodlne nakúpiť. No ako v skutočnosti Heureka funguje? Nie je to totiž len o produktoch, ale aj o porovnávaní e-shopov. Preto nezabúdajte na svoje prezentovanie na tejto platforme. A čo vám to prinesie? Návštevnosť. Nových klientov. Obraty. Vyšší konverzný pomer zákazníka. A to, ako si správne nastaviť produkty potrebné pre import do Heureka.sk, vám prezradí náš marketingový špecialista Michal.

Online marketing & SEO
Michal Tvrdoň

6 Google nástrojov zadarmo na rozbeh vášho e-shopu

Pred spustením e-shopu musíte splniť celý zoznam krokov. Nájsť dodávateľov, vybrať si e-shopové riešenie, vyriešiť sklad a logistiku, spustiť web. Checklist je odškrtnutý a vy čakáte na objednávky. Tie však ...neprichádzajú. Zabudli ste totiž na kľúčovú zložku - online marketing. Bez neho sa o vašom e-shope nikto nedozvie. Ako sa vyhnúť tomuto scenáru? Pomôže vám sada užitočných nástrojov od Google.

Online marketing & SEO
Tím CREATIVE sites

Nezabudli ste na off-page SEO?

Ak ste si podľa nášho prvého článku nastavili on-page SEO, máte už polovicu práce za sebou. Jadrom off-page SEO je presvedčiť Google, že vaša stránka má zaujímavý obsah z pohľadu ostatných užívateľov (narozdiel od on-page, na ktorý nazeráme z vašej perspektívy). V skratke ide o súbor činností, ktoré zvyšujú renomé a popularitu vašej stránky, pričom nesúvisia priamo s jej obsahom.

 

Online marketing & SEO
Tím CREATIVE sites

Čo prináša nový Google Analytics 4?

Najznámejšia analytická platforma od Google predstavuje nové vylepšenia. Vďaka novým metrikám a funkciám budete mať opäť o niečo lepší prehľad o správaní zákazníkov na vašom webe. V hre je zopár zaujímavých noviniek, ako zavádzanie umelej inteligencie pri predikcii vývoja. Aké zmeny pre nás pripravili vývojári v Google? Poďme si na ne posvietiť.

Online marketing & SEO
Tím CREATIVE sites

Ako na on-page SEO

Aby ste dôkladne porozumeli problematike SEO, musíte naň nazerať ako na mincu, ktorú tvoria dve rovnocenné strany: on-page a off-page SEO. Vaším prvým krokom bude postarať sa o vhodný obsah stránky a jej správne nastavenie tak, aby ju mal Google v obľube a zobrazoval ju vo výsledkoch vyhľadávania

Online marketing & SEO
Tím CREATIVE sites

Aktualizácia od Google: Zverejňujete odborný obsah? Musí spĺňať tieto 3 kritériá

Možno ste si už všimli, že 1. augusta Google aktualizoval svoj algoritmus. Prečo by vás to malo zaujímať? Pretože táto aktualizácia môže radikálne zmeniť umiestnenie vášho webu vo vyhľadávaní. Najmä pokiaľ váš web patrí medzi tzv. YMYL stránky (Your Money, Your Life). Ide o weby, ktoré sa týkajú predovšetkým financií či zdravia, ale aj informácií, ktoré môžu mať potenciálne negatívny dopad na život človeka. Ak aj vy publikujete odborné články a informácie, čítajte ďalej.

Online marketing & SEO
Tím CREATIVE sites

Marketingová komunikácia v čase koronakrízy

Od začiatku roka 2020 sa niektoré trendy oblasti marketingu zmenili. A to nielen v priamej alebo nepriamej reakcii na ochorenie COVID-19. Čo ale teraz ako marketéri môžeme urobiť, je pozerať sa vpred a upokojiť rozrušených zákazníkov.

Majiteľov e-shopov môžeme povzbudiť, aby v tomto období častejšie ako bežne svojim zákazníkom komunikovali jasné, stručné a aktuálne správy. V našom blogovom článku vám ponúkneme krátky návod.

Online marketing & SEO
Tím CREATIVE sites

Nové pravidlá o zľavách

Európska únia prišla s novým nariadením na ochranu sporebiteľov. Po populárnej téme dvojakej kvality potravín sa tentokrát zamerala na praktiky obchodníkov, ktorí majú svojské spôsoby na vypočítavanie zliav. Aktuálna smernica upravuje nariadenie a bližšie ho špecifikuje. Chcete vedieť, ako sa vyhnúť pokutám?

Online marketing & SEO
Tím CREATIVE sites

Neignorujte lokálne SEO. 4 tipy, ako sa prebojovať vyššie v Google

Vo výsledkoch Google vyhľadávania už dávnejšie vznikol exkluzívny priestor pre lokálne firmy. Mapka, ktorá vychádza z polohy hľadajúceho, zobrazuje tri najrelevantnejšie prevádzky. Avšak potlačila tým štandardné organické výsledky na nižšie pozície. To znamená, že ak ste sa doposiaľ zobrazovali hneď pod platenými reklamami, teraz sa váš biznis ukáže o tri priečky nižšie. Ako sa teda dostať do tejto mapy a získať výhodu oproti konkurencii? Odpoveďou je lokálna optimalizácia pre vyhľadávače (SEO).

Online marketing & SEO
Tím CREATIVE sites

Stručný prehľad SEO a online marketingových trendov na rok 2017

Čo je v roku 2017 dôležité po technickej a čo po obsahovej stránke v rámci SEO? Aké sú trendy v online marketingu v tomto roku? Čo robiť, ak máte menšiu firmu s menším rozpočtom? Prebehnite si s nami všetky dôležité info, ktoré potrebujete vedieť, aby ste aj počas tohto roka udržali krok s konkurenciou. A ideálne ju aj predbehli.

Online marketing & SEO
Tím CREATIVE sites

Ako položiť základy vašej značky + vymyslieť názov firmy

Už teda viete, čo budete predávať, a máte približnú predstavu, koľko vás to bude stáť. Naštudovali ste si aj e-commerce legislatívu a práve získavate potrebné povolenia? Výborne! Pokračujeme v plánovaní. Aký je ďalší krok? Predsa plánovanie, ale predtým analýza konkurencie. Vďaka tomu budete vedieť položiť základy vašej značky. Hoci si ich prejdeme len zjednodušene, pochopíte, na čo sa zamerať. Ukážeme vám tiež konkrétne spôsoby, ako vymyslieť názov pre váš nový e-shop.

Online marketing & SEO
Tím CREATIVE sites

Ako fungovať vo svete GDPR? Komplexný návod pre e-shopy

Už je to vyše mesiac, čo platí aktualizované nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 o ochrane osobných údajov známe ako GDPR. Rozruch, zdá sa, utíchol. Ale znamená to, že už máte všetko nastavené správne? Pravdepodobne ste už niečo aplikovali vo vašom e-shope. Čo vám ešte chýba? Na čo ste pri implementácii zabudli? Všetky dôležité info nájdete na jednom mieste spolu s podstatnými odkazmi, napr. na spracovateľské zmluvy či vzor spracovateľského denníka.

Online marketing & SEO
Tím CREATIVE sites

Ktoré spätné odkazy sú účinnejšie a ako sa vyhnúť penalizácii od Google

Spätné odkazy tvoria obrovskú súčasť SEO - optimalizácie pre vyhľadávače. Na ich získanie existujú viac, ale aj menej efektívne spôsoby. Ušetrite čas a energiu. Dnes si ukážeme, ktoré backlinky sa vám oplatia viac než iné, aby ste vedeli sústrediť svoju pozornosť na efektívne off-page SEO. Taktiež zistíte, na čo si pri linkbuildingu dávať pozor, aby vás obišli penalizácie od Google.

Online marketing & SEO
Tím CREATIVE sites

9 spôsobov, ako zobudiť svoju kreativitu (a tiež vymyslieť témy na blog)

Už dlhšie máte firemný blog, avšak zasekli ste sa a neviete vymyslieť nové témy? Alebo ešte len plánujete začať, no neviete ako? Najskôr vám ukážeme konkrétne spôsoby, ako môžete vymyslieť nové témy priamo na blog. Neskôr sa dostaneme až po rady, ako celkovo zobudiť svoju kreativitu. Vďaka tomu budete vedieť efektívnejšie riešiť svoje problémy a možno získate inšpiráciu na nové biznis nápady.

Online marketing & SEO
Tím CREATIVE sites

3 spôsoby personalizácie, ktorými zvýšite zisky vášho e-shopu

Najskôr jednoduchý príklad, ako to nemá vyzerať: Predstavte si, že máte e-shop s oblečením a robíte výpredaj. Vybrali ste si TOP 10 položiek a poslali ste ich všetkým vašim zákazníkom pomocou newslettra. A tak Pavol dostal do e-mailovej schránky reklamu na pár zľavnených podprseniek a Jana dostala ponuku na akciové pánske tepláky. Na prvý pohľad žiadna katastrofa. Ale ak by ste im poslali iba relevantné produkty, pravdepodobnosť nákupu by bola jednoznačne vyššia. Tak už viete, prečo by ste mali využívať personalizovaný marketing?

Online marketing & SEO
Tím CREATIVE sites

5 krokov, ako urobiť analýzu kľúčových slov

Kutil, ktorý sa rozhoduje medzi motorovou a elektrickou pílou. Mamička, ktorá vyberá kočík pre svoje mimčo. Muž, ktorý hľadá luxusné hodinky pre manželku. Dievča zaťažené na módne vychytávky. Vegan, ktorý premýšľa, čo by zjedol. Čo majú všetci spoločné? Googlia slová. A nie hocijaké slová, ale kľúčové slová - pre váš biznis.

Online marketing & SEO
Tím CREATIVE sites

Zvýšte váš predaj a posilnite značku vďaka e-mail marketingu

Prečo vôbec posielať e-maily zákazníkovi? Sú len 3 dôvody. Logistika, predaj a branding. V článku Ako, prečo a kedy posielať zákazníkom logistické e-maily sme si vysvetlili ich funkciu budovania vzťahu so zákazníkmi. Dnes sa zameriame na predaj a branding. A práve e-maily zamerané na budovanie značky bývajú neraz podceňované, avšak tiež najdôležitejšie, v rámci posielania newslettrov. Napomáhajú predaju a zároveň budujú vzťah so zákazníkom. Firma si tak vytvára pozitívne povedomie u svojho publika. A keď je nám jasné, čo je cieľom newslettrov a celého e-mail marketingu, poďme sa vrhnúť na to, ako dosiahneme želané výsledky.

Online marketing & SEO
Tím CREATIVE sites

Je linkbuilding ešte stále dôležitý pre SEO?

Linkbuilding je v podstate budovanie spätných odkazov. Sú to akoby referencie v online svete. Ukazujú vyhľadávačom, na ktorej stránke je niečo zaujímavé a hodnotné. Roky sme počúvali, aké sú spätné odkazy dôležité z hľadiska SEO - optimalizácie pre vyhľadávače. Firmy sa odušu registrovali do množstva katalógov, kupovali či vymieňali si odkazy so stránkami s najrôznejším zameraním. Spätné odkazy boli úplným základom a hlavným merítkom hodnotenia vyhľadávača. Ale ako je to dnes? Sú ešte stále dôležité?

Online marketing & SEO
Tím CREATIVE sites

4 funkčné vylepšenia pre dokonalé SEO e-shopu

V rámci tvorby webov a e-shopov pomáhame našim klientom aj s online marketingom. V cene projektu ponúkame tzv. SEO školenia. Každému sa snažíme vysvetliť všetky faktory dôležité pre optimalizáciu web stránky. Ako pripraviť textový a obrázkový obsah, na čo si dávať pozor, alebo ako budovať spätné odkazy? Všetko a omnoho viac. Ako nadstavbu však máme aj doplnkové funkcie, ktoré dopomôžu SEO optimalizácii. Poďme sa na ne pozrieť.

Online marketing & SEO
Tím CREATIVE sites

4 kroky, ako začať s e-mail marketingom

Posielate zákazníkom newsletter? Ak nie, pravdepodobne prichádzate o značný zisk. Ak už využívate e-mail marketing, ste si istý, že neposielate priveľa alebo naopak primálo newslettrov? Niektoré firmy majú zlozvyk úplne vynechať základné e-maily o zákazníkovej objednávke. Zato na druhej strane ho bombardujú reklamným spamom. Ako na inteligentný e-mail marketing? Ukážeme vám 4 jednoduché kroky, ako začať.

Online marketing & SEO
Tím CREATIVE sites

Ako, prečo a kedy posielať zákazníkom logistické e-maily

Predstavte si, že nakúpite v e-shope. Príde vám e-mail o potvrdení registrácie, ale nie o potvrdení objednávky. O pár dní neskôr vám síce zašlú e-mail o spracovaní zásielky, ale bez informácie, kedy vám bude tovar doručený. Jedného krásneho, vopred neurčeného dňa, vám zavolá kuriér, že je pred vaším domom. Ale vy ste cez deň v práci. Kto by to čakal? Akurát ste vytočený, že e-shop absolútne nezvládol základnú komunikáciu. Pričom tieto praktické e-maily sú gro celkovej komunikácie e-shopu so zákazníkom. Aké e-maily, kedy a prečo zákazníkovi posielať, aby bol spokojný? Čítajte ďalej.

Online marketing & SEO
Tím CREATIVE sites

Ako prísť o svoje SEO panenstvo

Už ste o SEO, optimalizácii pre vyhľadávače, niečo počuli. Viete, že je to dôležité. No napriek tomu sa v tejto oblasti nevyznáte? Prezradíme vám, ako na to. SEO zabezpečujte, aby ste dosiahli čo najvyššie pozície vo vyhľadávači (akým je aj Google), a to organicky – čiže bez platenej reklamy.

Online marketing & SEO
Tím CREATIVE sites

Ako vytvoriť content plán pre váš firemný blog

Máte v úmysle vytvoriť na webe alebo v e-shope sekciu Novinky či Blog? Nesporné SEO výhody sú jasné - nový relevantný obsah s kľúčovými slovami. Vzniká content, ktorý môžete zdieľať na sociálnych sieťach. Okrem toho podporuje branding, pretože vystupujete ako odborník, ktorý sa delí s verejnosťou o svoje know-how. Ale s veľkou mocou prichádza veľká zodpovednosť. Keď raz začnete, nemali by ste prestať. Ako si vytvoriť poriadny content plán, ktorý vás bude motivovať k písaniu? Čítajte ďalej.

Online marketing & SEO
Tím CREATIVE sites

3 tipy, ako zdokonaliť texty na web

V škole nás všetkých učili písať slohy pekne podľa pravidiel slovenského pravopisu. Základné členenie, dôsledné dodržiavanie slovosledu, diakritika ako z učebnice, ukážková interpunkcia, iba spisovné výrazy. A výsledok bol niekedy milý, ale zväčša mdlý a nudný. Ako sa tomu vyhneme pre písaní textov na web? Ako urobíme text atraktívnym? Máme pre vás zopár tipov, ako vylepšiť vaše texty a blogy.

Online marketing & SEO
Tím CREATIVE sites

Ako sa stať majstrom copywriterom

Vytvorili sme pre vás parádny dizajn na mieru, eshop a funkcie šľapú a administračný systém je pripravený a hladný. Prečo hladný? Pretože vy ako náš zákazník ešte potrebujete doplniť produkty, texty, obrázky, jednoducho obsah vášho e-shopu.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Plná (Desktop) verzia