Kategórie
 
 
 
 
 
 
Online marketing & SEO

69 % návštevníkov e-shopu opustí nákupný košík. Ako tomu zabrániť?

Pozrime sa spoločne na 3 top dôvody, ako motivovať zákazníka dokončiť nákupný proces a ako pracovať s najčastejšími dôvodmi opustenia nákupného košíka. 

Stratégie získavania klientov sa líšia a nie všetky sú cenovo dostupné. A po tom, ako ste investovali peniaze do akvizičných kampaní, dokonalého dizajnu svojho e-shopu, prepracovaných taxonómií kategórií a fazetovej logiky vyhľadávania, je nepochopiteľné, že skoro ¾  nakupujúcich sa v košíku rozhodne nezrealizovať nákup. Áno, je to tak. Aktuálna miera opustenia košíka podľa štúdií Baymard Institutu dosahuje priemerne 69,8%. A ako to máte vy?

Viete, ako si udržať potenciálneho zákazníka na e-shope? Prezradíme vám zopár Quick Wins, s ktorými môžete pracovať aj vo svojom e-shope. 

Počas 12 rokov testovania UX a košíka zistili v Baymard Institute, že dizajn a tok pokladne sú často jediným z dôvodov opustenia nákupného košíka. Prejdime priamo k tomu, ako môžeme spríjemniť nakupujúcim ich “záverečnú cestu” pri online nakupovaní a znížiť tak mieru opustenia košíka. 

 

1. Hlavným dôvodom, prečo ľudia nakupujú online, je bezplatné doručenie

Z prieskumov vyplýva, že ak si chcete nakupujúceho udržať v košíku, netreba mu pripravovať nepríjemné prekvapenia v podobe dodatočných poplatkov. Viac ako polovica opýtaných potvrdila, že bezplatné doručenie je jedným z dôvodov, prečo sa rozhodnú nakúpiť online. Zároveň viac ako 20% opýtaných potvrdilo, že aj náklady na prepravu, ktorým nerozumejú, sú dôvodom pre ukončenie nákupu a opustenie košíka. 

 

Ako je na tom váš e-shop? Dávate kupujúcim možnosť doručenia bezplatne? Máte presne definované možnosti prepravy a s tým spojené náklady?

Ikonka CSTIP: Pozrite sa na štatistiky svojho obchodu a na cenu pre doručovanie a pokúste sa nájsť riešenie, ktoré vám udrží viac zákazníkov v e-shope. 

 

2. Používanie zľavových kódov motivuje nakupovať online, aj opakovane

Druhým dôvodom, ktorý by zákazníkov presvedčil nakupovať viac online, je možnosť využívania kupónov a uplatňovanie zliav.41% opýtaných by sa rozhodlo pre nákup v e-shope, ktorý ponúka zľavové kupóny. Samozrejme základom je, aby vedeli jednoducho a intuitívne zadať zľavový kód, a aby spracovanie kódu fungovalo správne.

Poskytujete svojim klientom v rámci online obchodu zľavové kódy? Máte dostatočne viditeľné a označené pole pre zadanie zľavového kódu?

Ikonka CSTIP: Rozšírte svoj košík o funkcionalitu zľavových kupónov, ktorú vám ponúkajú CREATIVE sites riešenia a využívajte ich nie len na udržanie zákazníka v e-shope, ale aj pre sledovanie rôznych marketingových akcií a reklám. Budete tak vedieť vyhodnotiť úspešnosť kampaní a mať dokonalý prehľad o novo získaných zákazníkoch. Pracujte s kupónmi a zľavami pre váš prospech a nevnímajte ich ako svojho nepriateľa, ktorý vám odoberá na zisku.

 

3. Využite skúsenosti zákazníkov na budovanie dobrého mena produktov

Buďte hrdý na svoje produkty a umožnite zákazníkom písať recenzie. Testimoniál alebo recenzie zákazníkov sú ďalším z dôvodov, ktoré ovplyvňujú nákupné správanie v online svete. Až 35% zákazníkov si pred nákupom prečíta recenzie a následne si vyberie produkt podľa odporúčaní. Nebojte sa pracovať s reakciami zákazníkov. Najlepšia reklama je úprimná reakcia spokojného klienta, prípadne vášnivá debata promotéra vs. detraktora. A čo robiť s nespokojným zákazníkom? Treba s ním komunikovať! Spoločne určite prídete na riešenie vzniknutého nedorozumenia. 

Máte v rámci e-shopu zapnutú funkciu komentovia či hodnotenia produktov? Prípadne napojenie na iné hodnotiace platformy? 

Využite silu slova verejnosti, ktoré má vyššiu váhu ako vaša marketingová kampaň. Úprimná recenzia vám prinesie viac a udrží vám klienta v online obchode. Prečítajte si viac k téme “Ako maximalizovať počet dokončených nákupov v e-shope".

Naši klienti si môžu funkciu Komentárov a hodnotení produktov zakúpiť priamo v AppStore e-shop systému. 

 

Profesionálne e-shop riešenie CREATIVE sites - kontakt

 

Zdrojom pre dáta je štúdia Baymard Institut, pozostávajúca zo 46 rôznych štúdií obsahujúcich štatistiky o opustení nákupného košíka elektronického obchodu zameraná na US ecommerce.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Plná (Desktop) verzia