A/B testovanie
Testovanie e-shopu je najefektívnejší spôsob, ako zvýšiť konverzie, a teda aj predaj. Pri A/B testovaní porovnávame 2 konkrétne varianty e-shopu, aby sme zistili, ktorý je úspešnejší. Variant A je pôvodný e-shop a pre variant B odporučíme zmenu pre zlepšenie použiteľnosti a zvýšenie konverzií.
Ako prebieha testovanieVždy testujeme len jednu zmenu súčasne. Môžeme zmeniť farbu, umiestnenie či tvar objektu alebo textu. Dá sa zmeniť štruktúra e-shopu, alebo doň doplniť nové funkcie (napr. vysúvacie menu, marketingové funkcie ako darčeky, atď.). Počas testovacieho obdobia sa polovici návštevníkov zobrazí verzia A a polovici verzia B. Pomocou reálnych dát zistíme, ktorá je úspešnejšia. Následne ju implementujeme natrvalo. |
|
Čo testujemeTestovať sa dá prakticky čokoľvek na vašej stránke. Akýkoľvek objekt (button nákupný košík, obrázok, video a iné) či text sa môže stať premetom AB testingu. Počas konzultácie vám poradíme, čo by sa oplatilo vyskúšať práve vo vašom e-shope. Ujasníme si postup celého testovania a určíme si reálne merateľné ciele a časové ohraničenie. |
|
Najčastejšie testujeme
|
|
Prečo využiť A/B testingAk chcete, aby váš online biznis rástol, neexistuje efektívnejší spôsob, ako zvyšovať predaj, než metódou A/B testingu. Vaša intuícia alebo estetické cítenie vám môže hovoriť jedno, ale realita je často iná. Hlavne pokiaľ ide o vkus používateľov a cieľovej skupiny vášho e-shopu. A/B testovaním zistíme presný percentuálny pomer účinnosti variantu A a variantu B. Po implementácii vidíte reálne zvýšenie predaja. |