Zvýšte váš predaj a posilnite značku
vďaka newslettrom

Späť na BLOG

Prečo vôbec posielať e-maily zákazníkovi? Sú len 3 dôvody. Logistika, predaj a branding. V článku Ako, prečo a kedy posielať zákazníkom logistické e-maily sme si vysvetlili ich funkciu budovania vzťahu so zákazníkmi. Dnes sa zameriame na predaj a branding. A práve e-maily zamerané na budovanie značky bývajú neraz podceňované, avšak tiež najdôležitejšie, v rámci posielania newslettrov. Napomáhajú predaju a zároveň budujú vzťah so zákazníkom. Firma si tak vytvára pozitívne povedomie u svojho publika. A keď je nám jasné, čo je cieľom newslettrov a celého e-mail marketingu, poďme sa vrhnúť na to, ako dosiahneme želané výsledky.


Vytvorte obsah, ktorý predáva


Obsah newslettra

Čo všetko môžete poslať vášmu čitateľovi? Hlavne to, čo ste mu prisľúbili. Pokiaľ sľúbite čitateľom blogu tipy, ako sa zorientovať vo vašom biznise, ale reálne im budete posielať čisto reklamné e-maily o nových produktoch, vaša databáza sa veľmi rýchlo zredukuje.

Hoci sme si zvykli rozdávať e-mailové adresy všade po internete, stále neznášame spam. Ukážte vašim odberateľom, že si ceníte ich osobné informácie a nakladáte s nimi s patričnou úctou.


A čo konkrétne môžete posielať vašim odberateľom? Inšpirujte sa:


Vzdelávajte a zabávajte. Ľudia sa radi zabávajú aj vzdelávajú, hlavne pokiaľ sú informácie naozaj zaujímavé. Môžete vždy pridať linku na celý článok či video, ktoré sú na vašom webe a zvýšite svoju organickú premávku. Ak napr. niečo vyrábate, ukážte, ako sa to robí.

Porozprávajte príbeh. Každý človek má svoje problémy. Jednoduché i zložité. Riešite problémy vašich zákazníkov? Potrebujú schudnúť? Chcú sa pekne obliecť? Zariaďujú byt novým nábytkom? Akýkoľvek produkt má okolo seba príbehy a šťastné konce. Rozhodne šírte tie najväčšie "succes stories", aké medzi zákazníkmi nájdete.

Ukážte nové jedinečné produkty. Ale pozor, nepreháňajte to. Sú to silne predajné e-maily, na ktoré môžu byť vaši odberatelia alergickí.

Nadviažte na posledný nákup. Viete, že pred časom zákazník nakúpil niečo, k čomu by sa mu hodili aj ďalšie produkty. Skúste sa mu pripomenúť a ušiť mu ponuku na mieru.

Čo však vtedy, ak zákazník nákup nedokončil? Vyrušila ho manželka, súrna pracovná záležitosť alebo urgentná fyzická potreba. Musel si jednoducho odbehnúť. Nákup nedokončil a po pár minútach naň zabudol. Pošlite mu pripomienku, že opustený košík naňho čaká.


Zľavy

Pošlite odmenu lojálnym zákazníkom. Dobre mierené zľavy má každý rád, o to viac, keď sa človek cíti odmenený za svoju aktivitu.

Spomeňte si na svojich zákazníkov cez sviatky a iné výnimočné dni. Zaželať veselé Vianoce či pokojnú Veľkú noc vie takmer každý. Čo tak zagratulovať zákazníkovi k meninám či narodeninám? Prihoďte mu tam navyše nejakú milú zľavu ako darček. Hneď sa bude cítiť výnimočný. A o to presne ide.

Na každý sviatok v roku viete vymyslieť špeciálnu zľavu pre špecifickú cieľovú skupinu. Deň žien, Deň detí, Deň matiek, Deň otcov, Deň učiteľov, špeciálnych dní je neúrekom. Možno práve pre váš biznis bude vhodné osláviť aj Medzinárodný deň tuleňov alebo Svetový deň rádioamatérov. :D

Poproste o spätnú väzbu na produkty či služby. Následne tieto recenzie uverejníte na vašom webe. Iný návštevník ich uvidí a hneď bude mať väčšiu chuť nakúpiť.


Navrhnite osobitý dizajn newslettrov


Dizajn newslettra

Zatiaľ sme sa venovali iba obsahu. Ale aj váš zákazník hodnotí knihu najskôr podľa obalu. Dizajn je jednoducho prvá vec, ktorú zaregistrujete. Dokonca aj v komunikácii nie je dôležitejšie, čo hovoríte, ale akým spôsobom to hovoríte. To isté platí aj pri posielaní e-mailov.

Ak chcete zanechať dojem, dajte svojim e-mailom výnimočný dizajn. Čo je ešte dôležitejšie, mal by byť jednotný s vašou korporátnou identitou (firemné farby, rovnaký štýl textov i dizajnu a pod.). Takýto dizajn na mieru vám vedia vyhotoviť aj naši grafici.

V neposlednom rade je dôležitá aj štruktúra.


Pozrite sa na tento zoznam. Uistite sa, že vám v e-mailoch nechýba ani jedna z týchto položiek:

  • výstižný predmet e-mailu rozhoduje o tom, či si správu zákazník vôbec otvorí; tajomné predmety e-mailov fungujú naozaj len minimálne
  • zaujímavý obsah, ktorý má pre zákazníka hodnotu - buď finančnú, ako je zľava, alebo inú, napr. užitočné informácie, ktoré by čitateľ chcel vedieť
  • obrázok, ktorý oživí obsah
  • prekliky - pokiaľ hovoríte o niečom konkrétnom, nezaškodí využiť aj 2x ten istý preklik na vašu stránku
  • call to action, resp. výzvu k akcii - na konci e-mailu by mal mať čitateľ chuť kliknúť na tlačidlo, ktoré ho nasmeruje na váš web
  • a na záver veľmi podstatná vec - jednoduché odhlásenie z newslettra, aby sa zákazník necítil obťažovaný v prípade, že nemá chuť dostávať vaše e-maily

Nezabudnite odmerať vašu snahu


Každý lepší nástroj na posielanie newslettrov by mal mať sekciu štatistiky, aby ste si mohli odmerať úspešnosť vašich e-mailov. A čo všetko môžete merať? Podľa čoho si nastavíte merateľné ciele?

Sledujte tieto ukazovatele:

  • Počet nových odberateľov newslettra ukazuje buď pútavý obsah, ktorý už na stránke máte, alebo zvedavosť. Každopádne vám niekto dôveruje a chce vedieť o vašom biznise viac.
  • Počet ľudí, ktorí otvorili váš newsletter značí výstižný predmet správy.
  • Počet čitateľov, ktorí klikli na linku v newslettri zase znamená, že ich zaujal nielen predmet, ale už aj obsah e-mailu.
  • Počet ľudí, ktorí sa preklikli a dokonca nakúpili, znamená trefu do čierneho. Naozaj poznáte svoje publikum a dokázali ste prekonať niekoľko ťažkých prekážok.
  • A napokon je tu počet zrušených odberov newslettra. Pokiaľ je toto číslo vysoké a často sa táto situácia masívneho odhlásenia opakuje, je najlepší čas na zmenu doterajšej komunikácie.

A s čím tieto číselká porovnávať? S konkurenciou? Aj keby ste získali nejaké z ich interných informácií, môže vám byť srdečne jedno, aké má výsledky konkurencia. Dôležité je, že vaše čísla sú čím ďalej, tým lepšie. Skúste si urobiť súhrn každý mesiac. Sledujte, čo sa vám podarilo a čo naopak nie. Zoberte si ponaučenie a buďte každý mesiac lepší. Takto sa robí úspešný e-mail marketing.



percentage

Pri objednávke webu alebo e-shopu

Získavate 50 % zľavu na SEO ANALÝZU alebo ANALÝZU POUŽITEĽNOSTI

Kontaktujte nás

CEO CreativeSites
Jana Zajícová, CEO
0915 215 555
Obchodné informácie
a cenové ponuky

Sales manager
Michal Mikula
0948 940 910
Obchodný zástupca
CreativeSites, s.r.o.
Ulica Svornosti 42
82106 Bratislava
Slovenská republika
Fakturačná adresa
CreativeSites, s.r.o.
Heyrovského 8
84103 Bratislava
IČO: 36662674
DIČ: 2022226448
IČ DPH: SK2022226448
Výpis z Obchodného registra
Kontaktné miesto
Ulica Svornosti 42
82106 Bratislava
Zobraziť na mape

Kontaktný formulár

close
S čím vám pomôžeme?
+421 915 215 555
Mám
záujem