Vlastný e-shop:
Koľko peňazí potrebujete na rozbeh e-shopu

Späť na BLOG

Už máte nápad pre vaše e-commerce podnikanie? Super, ale to najťažšie je ešte pred vami. Prevádzkovanie e-shopu nie je podnikanie, ktoré sa dá začať s nulou na účte. Peniaze sú základom. Koľko financií na začiatok reálne potrebujete? Čo všetko budú vaše počiatočné náklady? Ako možno získať prostriedky? A na čom môžete ušetriť? To všetko a ešte viac vám prezradíme v tomto článku.


Koľko peňazí potrebujem?


Koľko peňazí

Napadlo vám, že peňazí nie je nikdy dosť, však? Správne. Je množstvo oblastí e-commerce podnikania, kam môžete investovať - od nákupu produktov cez zriadenie vlastného skladu až po nekonečné marketingové možnosti. Avšak sú oblasti, na ktorých by ste naozaj nemali šetriť. Príkladom je technické riešenie e-shopu, ktorý je hlavným predajným kanálom. Tam sa totiž odohrávajú všetky konverzie = nákupy. Vďaka nemu viete zaujať zákazníka, komunikovať s ním, spracovávať objednávky, vystavovať faktúry a pod.

Urobte si finančný plán


Nespoliehajte sa na to, že “peniaze boli a budú”. Ak plánovanie podceníte, môže sa stať, že peniaze boli a už nebudú. Na začiatok si napíšte, koľko viete investovať do vlastného projektu vy sám. A teraz prejdeme na reálne počiatočné náklady. Takže si pripravte kalkulačku, papiere a ide sa počítať.

1. Výber e-shop systému


Výber e-shop systému

E-commerce platforma, cez ktorú budete svoj e-shop prevádzkovať, vás môže vyjsť od pár stoviek eur do pár tisíc. Ako je to možné? Každá z uvedených možností má svoje výhody a nevýhody, od ktorých sa odvíja cena. Závisí od vás, čo si na začiatok viete dovoliť. Čo všetko v rámci e-commerce systému naozaj potrebujete? Ako veľmi svojmu biznis nápadu veríte?


Lacný e-shop na prenájom je pre mnohých odrazový mostík na otestovanie nápadu. E-commerce riešenie od 10 eur za mesiac je však značne obmedzené, tak funkciami, ako aj šablónovým dizajnom. Veľkou nevýhodou je aj menej dôveryhodné pôsobenie na zákazníka a tým pádom nižšie konverzie.


Ak si želáte flexibilnejšie riešenie, máte na výber e-shop na mieru vs. open source systém. V rámci open source platformy si takmer všetko riešite sami, preto je zdanlivo lacnejšia. Hľadanie šablóny, inštalácia modulov, všetky základné aj pokročilé nastavenia a riešenie problémov vás však stojí kopu času a energie, ktoré by ste mohli venovať biznisu.


Ak hľadáte kvalitné a dlhodobé riešenie, jednoznačne odporúčame profesionálne e-shop riešenie na mieru, pri ktorom vám firma vytvorí a nakóduje originálny dizajn aj funkcionalitu na mieru. Navyše máte k dispozícii zákaznícku podporu a poradenstvo firmy, ktorá má s e-shopmi bohaté skúsenosti. V tomto článku zistíte, koľko stojí tvorba takéhoto e-shopu.


2. Nákup produktov

Výška počiatočných nákladov na rozbeh e-shopu závisí taktiež od produktov, ktoré budete predávať. Budú to potraviny, oblečenie alebo klimatizácie? Logicky, drahšie produkty = vyššie náklady.


Uvedomte si, že na začiatok nepotrebujete naskladniť 30 kusov jednej položky. Niekedy ste radi, že sa vám podarí predať jednu. Preto na úvod objednávajte nižší počet. Zvyšujte množstvo na základe reálneho dopytu.


Aby ste si zrátali počiatočné náklady na nákup produktov, urobte si prehľadnú tabuľku s veľkoobchodnými cenami a počtom kusov, ktoré budú v prvej objednávke od dodávateľov.


3. Sklad, logistika a výdaj tovaru


Sklad, logistika a výdaj tovaru

Internetový obchod je síce virtuálny, ale predaj je reálny. Preto potrebujete tovar niekde skladovať. Vytvoríte si sklad doma v garáži, alebo si prenajmete priestory? Nezabúdajte pritom na legislatívu pre špecifické oblasti predaja. Napr. na sklad potravín potrebujete hygienické povolenie.


Radi by ste mali ešte aj kamennú prevádzku? Nuž, počítajte s vysokými počiatočnými nákladmi na prenájom. Lacnejšou alternatívou je miesto pre osobný odber, ktoré bude zároveň fungovať ako sklad. Možnosť osobného odberu si zákazníci cenia, pretože nemusia platiť navyše za poštu či kuriéra.


Prenájom priestoru závisí od jeho veľkosti a lokality. Vygooglite si možnosti vo vašom meste. Na začiatok vyskúšajte lacnejšie alternatívy. Keď sa vám neskôr bude dariť, môžete sa presťahovať do lepšieho.


Osobný odber môžete vyriešiť aj prostredníctvom tretej strany. Napr. Zásielkovňa má výdajné miesta po celom Slovensku, Česku, Maďarsku a aj v pár ďalších krajinách.


Okrem osobného odberu je štandardom i posielanie tovaru poštou alebo kuriérom. S tým sa spájajú náklady na prepravné, ale aj balné. Skúste si dojednať čo najvýhodnejšie podmienky s vašimi dodávateľmi.


Možnosťou je aj neskladovať tovar vôbec, pokiaľ budete predaj iba sprostredkovať. Pri tzv. dropshippingu prevádzkovateľ e-shopu neprichádza s tovarom do fyzického kontaktu. Objedná tovar u dodávateľa, ktorý ho potom posiela priamo zákazníkovi. Na kúpe tovaru tak môžete ušetriť, no na druhej strane bude vaša marža nižšia. Zároveň potrebujete spoľahlivých partnerov, pretože vy za tovar zodpovedáte a zastrešujete aj celú komunikáciu so zákazníkom.


V tomto článku sa dozviete o viacerých výhodách a nevýhodách dropshippingu. Dropshipping sa vám oplatí, ak máte 1 alebo 2 dodávateľov a drahšie produkty. Ak by ste mali viac dodávateľov, mohla by nastať situácia, že si zákazník objedná produkty od 3, prípadne viacerých dodávateľov. Cena za dopravu by sa tak následne vyšplhala neúmerne vysoko a zákazník by nedostal jeden balík, ale ku podivu 3 a v rôznom čase.


Ešte je tu však ďalšia môžnosť tzv. fullfillment. Je to v podstate kompletný proces logistiky od okamihu predaja až po doručenie tovaru zákazníkovi realizovaný špecializovanou firmou. Využívate pri tom externý sklad, baliace služby i doručovanie tovaru (doprava kuriérom). Všetky tieto starosti môžete presunúť na firmu, ktorá ich bude riešiť za vás rovnako, ako aj vybavenie reklamácií.


4. Marketing, grafika a iná kreatíva


Marketing, grafika a iná kreatíva

PPC kampane, PR články, využívanie cenových porovnávačov sú tie finančne náročnejšie marketingové aktivity. Na druhej strane máme časovo náročnejšie aktivity, ako napr. SEO (optimalizácia pre vyhľadávače), obsahový marketing, starostlivosť o sociálne siete, e-mail marketing a pod.


Do niečoho sa však pustiť musíte, aby váš čerstvý e-shop nezíval prázdnotou a sklad naopak nepraskal vo švíkoch.


Hľadáte lacnejšiu alternatívu marketingu? Najlacnejšia možnosť, ako odpromovať váš e-shop, je word of mouth. Presne tak. Spokojný zákazník, ktorý o vás povie kamarátom je ten najlacnejší marketing, ktorý je zároveň nevyhnutný pre vašu existenciu.


5. Účtovník a iný odborníci


Účtovník a iný odborníci

Jedna z rád, ktorú vám dá takmer každý šikovný podnikateľ je - obklopte sa ľuďmi, ktorí vedia viac než vy. Musíte akceptovať fakt, že nie ste superman. Môžu vám ísť analýzy a plánovanie, ale kreatíva až tak nie. Preto prenechajte logo a tvorbu brandu radšej odborníkovi. Naopak môžete byť skvelý kreatívec, no nie úplne technický typ. Preto by ste si mali nájsť aspoň brigádnika, ktorý vám pomôže s technickými záležitosťami.


A možno ste naozaj superman a zvládate všetko. Človek, ktorého však takmer iste budete potrebovať, je práve účtovník (prípadne firma). Nech už sa chystáte podnikať na Slovensku či v zahraničí.


6. Aj vy potrebujete jedlo a strechu nad hlavou


V neposlednom rade nezabúdajte na svoju odmenu. Investovať všetko naspäť do biznisu sa zdá ako rozumný nápad. Vo väčšej miere by ste to tak naozaj robiť mali, aby váš e-shop rástol. Ale pokiaľ budete pracovať vyhladovaný, smädný a napokon skončíte na ulici, vášmu biznisu to určite nepomôže. Trochu extrémny príklad, ale asi chápete, čo sme tým chceli povedať. Musíte myslieť na to, že ste motorom vášho biznisu.


A teraz treba natankovať (samozrejme, len obrazne :). Už máte aký-taký finančný plán. Teraz musíte zohnať prostriedky na to, aby ste mohli naštartovať a úspešne doraziť do cieľa. V pokračovaní tohto článku vám prezradíme, ako získať peniaze pre svoj e-shop.


percentage

Pri objednávke webu alebo e-shopu

Získavate 50% zľavu na SEO ANALÝZU alebo ANALÝZU POUŽITEĽNOSTI

Kontaktujte nás

CEO CreativeSites
Jana Zajícová, CEO
0915 215 555
Obchodné informácie
a cenové ponuky

Sales manager
Michal Mikula
0948 940 910
Obchodný zástupca
CreativeSites, s.r.o.
Ulica Svornosti 42
82106 Bratislava
Slovenská republika
Fakturačná adresa
CreativeSites, s.r.o.
Heyrovského 8
84103 Bratislava
IČO: 36662674
DIČ: 2022226448
IČ DPH: SK2022226448
Výpis z Obchodného registra
Kontaktné miesto
Ulica Svornosti 42
82106 Bratislava
Zobraziť na mape

Kontaktný formulár

close
S čím vám pomôžeme?
+421 915 215 555
Mám
záujem