Vlastný e-shop:
Nápady pre váš e-commerce biznis

Späť na BLOG

Ako založiť vlastný e-shop? Čo všetko na začiatok potrebujete? Pomôžeme vám rozbehnúť váš nový biznis kúsok po kúsku. A čo je ten prvý kúsok? Nápad je základ. Najskôr potrebujete vedieť, čo budete predávať vo vašom e-shope. Ukážeme vám, ako získať nápady a ako si vybrať ten, ktorý má najväčší potenciál. Zistíte, kto je vaša cieľová skupina a čo všetko sa môžete naučiť od konkurencie. Krok za krokom spolu pripravíme váš nový e-shop.


Kreatívny začiatok plný nápadov


Vlastný e-shop

Na otázku, ako začať podnikať existuje protiotázka: “Už máte nápad?” Ak áno, tak super. Ak nie, verte, že nie ste jediný. Neuveriteľné množstvo ľudí vyhľadáva na internete nápady, v čom by mali podnikať. Pritom sa stačí poriadne zamyslieť. Sledovať seba samého. Čo vám na trhu chýba? V akej oblasti sa naozaj vyznáte? Čo ste vždy chceli, ale na Slovensku ste to nemohli zohnať? Stačí si položiť správne otázky a dať si malý self-storming (brainstorming jednotlivca).


Ideálne si všetky nápady napíšte na veľký papier tak, aby ste všetko mali pred očami. Každý nápad s potenciálom je skvelý. Dôležitejší je však potenciál než samotná myšlienka. Môžete mať tisíce biznis ideí a ani jedna nemusí mať predpoklady na úspech. V tomto kroku vám pomôžu vaši známi (s trošku menej objektívnou spätnou väzbou), ale aj neznámi na internete. Stačí zavítať do Facebook skupiny Učíme sa podnikať a o nezainteresovanú spätnú väzbu je postarané. Navyše sa vám nebudú báť položiť nepríjemné otázky a vy si ujasníte, do čoho sa vám oplatí investovať energiu.


Nápady s potenciálom si nechajte a skúste ich rozpracovať. Ostatné preškrtnite. Teraz hľadajte medzi všetkými nápadmi niečo, čomu rozumiete a k čomu máte vzťah. Každý skúsený podnikateľ vám poradí práve to. Aby ste sa púšťali do vecí, pre ktoré máte zápal a nie do tých, za ktorými vidíte len balík peňazí. Dôležité je, aby vás vaše podnikanie napĺňalo.


Už vidíte tú dieru na trhu? Vymysleli ste niečo unikátne a zaujímavé? Už ste nebodaj aj niečo predali? To je skvelý začiatok.

Hlbší cieľ podnikania ako motivácia


Motivácia

Zarobiť? Áno. Rýchlo a zadarmo? To asi nepôjde. E-commerce podnikanie nie je rýchlo pečúca trúba na peniaze. Ako každé podnikanie to chce od začiatku obrovskú dávku chuti, energie, trpezlivosti a vytrvalosti. Viete, prečo chcete podnikať? Viete, prečo chcete pôsobiť v tej oblasti, ktorú ste si vybrali? Dobré pre vás. Tieto dôvody vás pri vyčerpaní budú držať pri živote.

Nechceme vás demotivovať, ale musíte byť pripravený na všetko. Ide predsa o vaše živobytie. Pokiaľ ste doteraz pracovali pre niekoho iného a boli zvyknutý na štýl “po ôsmich hodinách padla”, v prípade vlastného biznisu “nikdy nepadá”. Akonáhle sa vyskytne problém, vy ste ten zodpovedný. Ak niekto z vášho tímu nestíha, vy musíte stíhať. Dokonca sám od seba budete chcieť pracovať dlhšie kvôli lepším výsledkom.

Produkt pre konkrétnu cieľovú skupinu


Podľa prieskumu spotrebiteľského správania Pricemania.sk, slováci v roku 2016 najčastejšie nakupovali elektroniku, oblečenie, spotrebiče, knihy a kozmetiku. Všetko sú to vysoko konkurenčné segmenty. Ak máte nekonečný zdroj peňazí na marketing, tak veríme, že máte šancu uspieť aj v týchto oblastiach.

V opačnom prípade sa musíte odlíšiť od ostatných. Originálnym vylepšením distribúcie? Možno doručenie dronom do 3 hodín. Úzkou špecializáciou? Napríklad budete predávať iba chladničky, alebo iba army oblečenie, alebo iba sci-fi knihy atď.


Každá oblasť predaja na internete je v podstate konkurenčná. No aj tak môžete vyniknúť, a to najlepšou zákazníckou skúsenosťou, akú len viete ponúknuť. Riešením môže byť aj vymyslenie vlastných produktov vlastnej značky. Nič originálnejšie na predaj neexistuje.

Cieľová skupina Nech už ste sa rozhodli predávať rockové oblečenie na mieru, domácu kozmetiku z placenty, džemy s alkoholom alebo čokoľvek iné, vždy myslite na cieľovú skupinu. Existuje vôbec? Kto sú títo ľudia? Čo robia? Kam chodia? Akí sú? Na krátke otázky by ste mali vedieť rozsiahlo odpovedať. Pomôže vám to dostať váš produkt k týmto ľuďom (o marketingu a komunikácii sa ešte pobavíme neskôr).


Sortiment e-shopu budete pravdepodobne hľadať a dopĺňať priebežne. Nemusíte mať k dispozícii všetko hneď od začiatku. Vyberajte si striedmo. Zvážte názory vašej cieľovej skupiny, hodnotenia zákazníkov na internete a v neposlednom rade sa inšpirujte konkurenciou. A keď už sme pri tej konkurencii...


Oplatí sa sledovať konkurenčné e-shopy


Pre niekoho samozrejmosť, pre niekoho strata času. Konkurenčná analýza však má svoje opodstatnenie. Ako budete vedieť, aké postavenie máte na trhu? Chcete byť predsa jednotka, nie? Okrem toho vám sledovanie ostatných e-shopov vo vašej oblasti podnikania dáva potrebnú dávku inšpirácie. Zároveň zistíte, čomu sa vyvarovať. Buďte lepší! Poskytujte lepšie služby. Zabezpečte kvalitnejší sortiment. Dodajte ho zákazníkovi rýchlejšie. A nezabudnite sledovať konkurenciu priebežne.

Tak už viete, čo budete predávať? Dáme vám trochu času vypracovať si “domácu úlohu”. Nabudúce si prejdeme financie. Je veľa oblastí, v ktorých môžete začať podnikať s nulou na účte, ale e-commerce to nie je. Na rozbeh e-shopu budete peniaze potrebovať. Ale kde ich zobrať a koľko vlastne na začiatok potrebujete? To si povieme nabudúce.


  • detail
  • dynamika
  • trendy
  • v e-commerce
18. mája 2018

Kontaktujte nás

CEO CreativeSites
Jana Zajícová, CEO
0915 215 555
Obchodné informácie
a cenové ponuky

Sales manager
Michal Mikula
0948 940 910
Obchodný zástupca
CreativeSites, s.r.o.
Ulica Svornosti 42
82106 Bratislava
Slovenská republika
Fakturačná adresa
CreativeSites, s.r.o.
Heyrovského 8
84103 Bratislava
IČO: 36662674
DIČ: 2022226448
IČ DPH: SK2022226448
Výpis z Obchodného registra
Kontaktné miesto
Ulica Svornosti 42
82106 Bratislava
Zobraziť na mape

Kontaktný formulár

close
S čím vám pomôžeme?
+421 915 215 555
Mám
záujem