Sledujte svoju konkurenciu online a získajte náskok

Späť na BLOG

Konkurencia vám už dlhšie šliape na vaše virtuálne päty. Premýšľate, ako si vytvoriť náskok? Na začiatok upozorňujeme, aby ste sa vyhli nerozvážnym a hlavne nekalým nápadom. Pokiaľ chcete zvíťaziť, odporúčame na to ísť poctivo. Prečo? Pretože je to efektívnejšie, účinnejšie a hoci to chce viac času, budete mať pokojné svedomie a viditeľné výsledky. Tak čo viac si priať?


Niekoľko “zbrklých” nápadov, ktoré neodporúčame


Sledujte svoju konkurenciu online

Znížiť ceny? Nízka cenová politika je veľmi neefektívna stratégia, a to hlavne z dlhodobého hľadiska. Váš biznis radšej budujte na benefitoch pre zákazníka.


Okopírovať nejaké texty alebo obrázky zo stránok konkurencie? Hlúposť. Nikdy nekopírujte. Budete vyzerať úplne pateticky, navyše vám to v očiach Google z hľadiska optimalizácie pre vyhľadávače vôbec nepomôže. A počuli ste už o pojme duševné vlastníctvo?


Posledná zákerná myšlienka, ktorá sa vám vynorí v hlave: Môžeme konkurencii napísať negatívne recenzie. Tak toto by už bolo naozajstné dno, ktoré by vám ani konkurencia a ani vaše svedomie neodpustili.


Poďme sa radšej pozrieť na efektívne a produktívne nápady, ako legálne a s hrdosťou rozdrviť vašu konkurenciu! :) Povedzme, že sa váš konkurenčný e-shop volá shopujeme.sk.


1. Preskúmajte web stránku vašej konkurencie


Má shopujeme.sk lepšie usporiadané produkty do kategórií, prehľadnejšiu stránku, krajšie texty, lepší dizajn? Inšpirujte sa. Nemýľte si to s kopírovaním. Zistite, v čom môžete byť lepší a implementujte to na svojom webe tak, aby ste mali svoj originálny štýl.


2. Nakúpte u nich v e-shope


Hovoríte si: “Čo je to za nápad? My predsa nechceme podporovať zárobky nášho konkurenta.”. Pozerajte sa však na to takto - viete odhaliť celý ich nákupný proces a komunikáciu s reálnym zákazníkom a stojí vás to iba zopár (desiatok) eur v závislosti od typu produktu.


Nákup

Je pani na ich zákazníckej linke milšia než vaši vlastní zamestnanci? Dajte im školenie. Je mnoho oblastí nákupného procesu, v ktorom sa viete zlepšiť na základe priamej konkurenčnej analýzy.


Dostali ste sa až do pokladne konkurenčného e-shopu. Ma shopujeme.sk výhodnejšie platobné metódy alebo spôsoby doručenia tovaru? Pouvažujte, ako môžete dať svojím zákazníkom výhodnejšie podmienky.


A napokon si pozorne všimnite, aký balíček vám prišiel. Neoznačená škatuľa prelepená tromi druhmi pásky, alebo vkusne zabalený balík navyše s darčekom vo svojom vnútri? Nuž aj to je priestor, kde sa môžete inšpirovať. Pretože každý jeden nákup rozhoduje o tom, či ho zákazník zopakuje.


3. Odoberajte newslettre


Pýtate sa: “Kto má čas sledovať nejaké reklamné správy, keď mám plný inbox mailov od zákazníkov, obchodných partnerov a ďalších milión ľudí?” Nuž pozrite sa na to z iného uhla pohľadu. Vidíte presne, akým štýlom a ako často komunikuje konkurencia s ich potenciálnymi zákazníkmi.


Posiela e-shop shopujeme.sk pravidelne akciové letáky? Zasiela zákazníkom rady, tipy, či iné hodnotné informácie? Ktorý newsletter vás najviac zaujal? Vďaka čomu by ste urobili nákup vy, ako ich potenciálny zákazník?


4. Sledujte ich profily na sociálnych sieťach


Nie je všetko len o lajkoch na Facebooku. Čísla sú super na porovnanie vašich výkonov, avšak tu by vás malo zaujímať aj niečo iné. Pozerajte sa, aký typ obsahu publikujú. Ako na ne zákazníci reagujú a následne, ako s nimi váš konkurent komunikuje. Ako fanúšikovia reagujú na reklamu, súťaže a podobne? Využite všetky získané informácievo svoj prospech.


5. Aký majú celkový online imidž?


Feedback

Zapnite si Google Alerts nielen na svoju značku, ale sledujte vďaka nim aj svoju konkurenciu. Takto budete vždy vedieť, kto, kedy a kde ich spomenul a v akom kontexte.


Pozrite si ich Google recenzie, hodnotenia na Heureke a pod. Niekto sa sťažuje na konkurenčný obchod? Niekto chváli vašu konkurenciu? Vy to urobte inak. Spravte to ešte lepšie ;)


Investujte čas a pozorne si prejdite všetkých relevantných konkurentov. Konkurenčná analýza vám pomôže už pri tvorbe e-shopu. Prídete tak na množstvo nápadov, ktoré viete zužitkovať vo svoj prospech.



  • detail
  • dynamika
  • trendy
  • v e-commerce
18. mája 2018

Kontaktujte nás

CEO CreativeSites
Jana Zajícová, CEO
0915 215 555
Obchodné informácie
a cenové ponuky

Sales manager
Michal Mikula
0948 940 910
Obchodný zástupca
CreativeSites, s.r.o.
Ulica Svornosti 42
82106 Bratislava
Slovenská republika
Fakturačná adresa
CreativeSites, s.r.o.
Heyrovského 8
84103 Bratislava
IČO: 36662674
DIČ: 2022226448
IČ DPH: SK2022226448
Výpis z Obchodného registra
Kontaktné miesto
Ulica Svornosti 42
82106 Bratislava
Zobraziť na mape

Kontaktný formulár

close
S čím vám pomôžeme?
+421 915 215 555
Mám
záujem