Kategórie
 
 
 
 
 
 
E-commerce podnikanie

Ako si vybrať dodávateľa, keď chcem e-shop na mieru?

Inými slovami - Ako si vybrať správneho dlhodobého obchodného partnera pre váš e-shop. Na trhu s e-shop riešeniami sa nachádza množstvo dodávateľov, ktorí sú rôzne skúsení, poskytujú rôzne služby a samotné názvy ich služieb nemusia vždy korešpondovať so skutočnosťou. Niektoré riešenia sú lacné, iné sa tvária že sú zadarmo a iné majú svoju cenu. Ako sa hovorí: Kvalita nie je zadarmo! Slovné spojenie “na mieru” nadobúda množstvo významov a každý mu rozumie trochu inak. Jedno je ale isté - nikto nebude iba pre vás vytvárať celý nový e-shop systém na mieru od základov - “na zelenej lúke”. Je to ekonomická samovražda z viacerých dôvodov! Kto tvrdí opak, buď problematike úplne nerozumie alebo sa snaží umelo vygenerovať náročnosť a cenu celého riešenia. 

CREATIVE sites - tvorba e-shopov - Ebook Ako si vybrať dodávateľa e-shopu na mieru

Ako príklad nám môžu slúžiť ERP systémy - dáva zmysel programovať nové ERP od základov na mieru, keď existujú desiatky až stovky hotových riešení, ktoré je možné dokonca aj upravovať? Odpoveď je nie, pokiaľ nemáte nadnárodný biznis, voľný budget rádovo v státisícoch/miliónoch € alebo vlastný tím programátorov a z dôkladných analýz táto potreba nevzíde. Drtivá väčšina e-shopov nepotrebuje tvoriť riešenia na mieru od základov. Oveľa dôležitejšie je vybrať si správneho dodávateľa so správnym základným kameňom (CMS) a na tomto pripravenom základe e-shop na mieru vytvoriť.

Poďme sa pozrieť na to, ako správne pristúpiť k výberu dodávateľa e-shopu na mieru, čo všetko zvážiť a na čo určite nezabudnúť.

Magický trojuholník projektového riadenia

Základný vzorec akéhokoľvek projektu sa skladá z 3 častí:

  • čas,
  • cena,
  • rozsah.

Medzi týmito veličinami existuje vzájomná korelácia. Výsledkom pomeru týchto 3 veličín je finálna kvalita celého projektu a v niektorých prípadoch aj možný neúspech projektu.

Ikonka CSTIPNie je potrebné všetko riešiť hneď, pri spustení. Vytvorenie e-shopu je len začiatok cesty a dlhodobý, kvalitný obchodný vzťah je v tomto prípade dôležitejší! Správne zvolený pomer je predpokladom úspešného projektu, spokojného objednávateľa a aj dodávateľa e-shopu - presne o optimálny pomer kvality, celkového rozsahu, ceny a dodania projektu sa v CREATIVE sites vždy snažíme.

Príprava

V príprave by ste si mali najskôr interne ujasniť, čo všetko očakávate - aké sú vaše požiadavky a ciele, aký rozpočet chcete vyčleniť a s akým časovým horizontom chcete pri projekte počítať. Už na začiatku vám odporúčam, aby ste v rozpočte počítali s rezervou (min. 10%), ktorú si necháte iba pre seba. Bude to vaša železná istota.

 

Výber potenciálnych dodávateľov

Základný výber potenciálnych dodávateľov by mal prebiehať podľa jednoduchých kritérií a samotné zadanie by malo byť čo najjasnejšie a najprehľadnejšie (nie zbytočne detailné). Ak oslovíte príliš veľa dodávateľov, získate množstvo irelevantných pseudo cenových ponúk a odhadov, ktoré sa nebudú dať medzi sebou ani porovnať. Ak naopak oslovíte iba jedného “víťaza”, môžete doplatiť na neobjektívny výber.

Podmienky spolupráce s dodávateľmi

V ďalšej fáze by ste si mali s potencionálnymi dodávateľmi vyjasniť všetky podmienky spolupráce. Kompletný zoznam podmienok pre dohadovanie spolupráce nájdete v našom e-booku.

Záver

Výber dodávateľa nového e-shopu na dlhodobý rast nie je jednoduchý a vyžaduje rozsiahlu prípravu a prieskum možností na trhu. Rozhodnutie nie je možné spraviť iba po jednom telefonáte alebo na základe zvučných referencií. Finálnemu verdiktu musí predchádzať dôkladná analýza požiadaviek, prieskum možností, konzultácie s odborníkmi a preverenie reálnych referencii a skúseností týchto referencií s dodávateľmi.

Ikonka CSTIP: Ak si s výberom dodávateľa neviete rady, obráťte sa rovno na odborníkov. Ušetria vám množstvo času, energie a v konečnom dôsledku aj financií.

V CREATIVE sites sa špecializujeme na tvorbu profesionálnych e-shopov s úpravami na mieru na vlastnom robustnom systéme CREATIVE shop od roku 2005. Celý systém aj s administráciou, je natívne multijazyčný a všetky trhy zvládnete ovládať z jedného miesta. Vytvorili sme viac ako 1600 e-shopov, naprogramovali sme stovky funkcií na mieru a stovky prepojení s internými a externými nástrojmi klientov. 

Napíšte nám a môžeme si naplánovať bezplatnú konzultáciu vášho nového profi e-shopu na mieru!

CREATIVE shop - tvorba e-shopov na mieru - Kontaktujte nás

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Plná (Desktop) verzia