9 spôsobov, ako zobudiť svoju kreativitu (a tiež vymyslieť témy na blog)

Späť na BLOG

Už dlhšie máte firemný blog, avšak zasekli ste sa a neviete vymyslieť nové témy? Alebo ešte len plánujete začať, no neviete ako? Najskôr vám ukážeme konkrétne spôsoby, ako môžete vymyslieť nové témy priamo na blog. Neskôr sa dostaneme až po rady, ako celkovo zobudiť svoju kreativitu. Vďaka tomu budete vedieť efektívnejšie riešiť svoje problémy a možno získate inšpiráciu na nové biznis nápady.



Informačná povinnosť e-shopu

Cestujte späť v čase

Prejdite si staršie články, ktoré už možno ani nie sú aktuálne. Niektorí to nazývajú recyklácia obsahu. Môžete teda články aktualizovať, ale taktiež vás môžu priviesť k ďalším témam. Zapojte celý tím, aby ste získali dostatok nápadov a feedbacku. Tímový brainstorming je efektívnejší, než keď sa snažíte prísť na niečo sami.



Vyhľadajte vzdialených „príbuzných“

Vrhnite sa na širší okruh príbuzných tém. Aké problémy riešia vaši zákazníci? Čo iné by ich mohlo vyriešiť? Aké asociácie vám napadajú? V tomto prípade vám pomôže technika myšlienkovej mapy. Zjednodušene - do stredu vložíte ústrednú myšlienku, ktorú postupne rozvetvujete do všetkých smerov. Hľadajte aj vzdialenejšie asociácie. A na záver si vyberte to najlepšie.



Zalovte v kalendári

Vianoce, Silvester, Valentín, Veľká noc, letné dovolenky a iné. Čo znamenajú pre vašich zákazníkov? Ak máte servis mobilov, určite viete, že najviac nehôd sa stáva práve cez sviatky či na dovolenke. Pokiaľ máte požičovňu áut, zamerajte sa napr. na alkohol za volantom.


Buďte ale pripravení aj na aktuálne udalosti, ktoré môžu prísť. Napríklad náš ďalší článok je o GDPR a veľkých zmenách, ktoré toto nariadenie prinieslo do života e-shopov. Nenechajte si ho ujsť.



Neobmedzujte sa Slovenskom, nakuknite do zahraničia

A znovu sme pri sledovaní vašej konkurencie. Ale mali by ste ísť ešte ďalej. Čo zahraničné weby a blogy? Prejdite si navštevované web stránky, najčítanejšie články, Facebooky, Instagramy či Youtuby. Čo zverejňujú? Čo riešia ich zákazníci v komentároch? Odoberajte ich newslettere. Nájdite to, čo funguje alebo sa vám páči, využite to vo svoj prospech. Ale nekopírujte.


Činnosť či nečinnosť

Vrátenie tovaru a reklamácie

Nedarí sa vám vymyslieť nič nové? Snažíte sa, ale nápady neprichádzajú. Dajte si počas práce pauzu! Viete, prečo na kamarátov neriešiteľný problém nájdete viac možných alternatív riešenia? Kľúč je v tom, že máte odstup. Vidíte súvislosti, ktoré on nie, keďže je príliš vnorený do svojho problému.


Objavte činnosť alebo nečinnosť, ktorá podporí vaše kreatívne myslenie. Niekomu naskakujú najlepšie nápady pri sedení na WC, iným pri čítaní kníh. Samozrejme, navzájom sa tieto dve veci nevylučujú. Ďalším pomáha šport, iným tvorivá dielňa. Napr. vďaka maľovaniu prídete na nápady, ktoré s tým, čo práve robíte, vôbec nesúvisia.


A napokon dostatok spánku podporuje fungovanie organizmu i kreatívne myslenie. Niekedy sa vám tie najlepšie nápady hrnú hneď ráno po zobudení, niekedy po poobednom krátkom šlofíku. Nájdite si to svoje.



Zmeňte alebo si prispôsobte pracovnú klímu

Informačná povinnosť e-shopu

Niektorí kreatívci preferujú poriadok, iní zvládajú drobný chaos. No v úplnom bordeli nemyslí s čistou hlavou takmer nik. Skúste si upratať. Okrem poriadku napomáha kreativite a produktivite i prirodzené svetlo. Čo sa týka zvuku, niektorí sa lepšie sústredia v tichu. Ale povráva sa, že kreatívnemu mysleniu napomáha mierny zvuk v pozadí, a to nielen hudba, ale napr. aj pustený televízor či hluk kaviarne môžu pozitívne vplývať na vašu kreativitu.


Pokiaľ vám vaše pracovné prostredie nevyhovuje a môžete ho zmeniť, vyskúšajte viacero variantov. Uvidíte, čo vám funguje. A možno uletený nápad, ale čo tak pracovný pobyt pri mori? Ráno plávate, doobeda pracujete. Na obed ochutnáte zahraničnú kuchyňu, poobede pracujete. No a večer si vychutnáte pohár vínka pri západe slnka. Príjemná predstava, však?



Obklopte sa inšpiratívnymi ľuďmi

Vrátenie tovaru a reklamácie

Nielen v štýle viac hláv, viac rozumu. Hoci tímová práca prospieva kreativite a riešeniu akýchkoľvek situácií. Je to aj o tom, s akými ľuďmi sa stretávate celkovo. Vaše okolie má na vás neskutočný vplyv. Hovorí sa, že ste kombináciou vašich 5-tich najbližších ľudí. Ste?


Pokiaľ ste obklopení negatívnymi ľuďmi, trpí tým nielen vaša kreativita, ale aj celkové myslenie. Taktiež vám prospieva stretávať sa s podobne zmýšľajúcimi ľuďmi, takými, ktorí majú vlastný biznis či podobné záujmy. Títo ľudia riešia podobné problémy a vedia vám tak lepšie poradiť.



Naháňajte nápady, kde sa dá

Youtube, Instagram, Pinterest či rôzne blogy sú plné nápadov, ktoré len čakajú, kým ich objavíte. No na internete stále nie je všetko. Už sme si hovorili, že socializácia pomáha. Čo tak sa vybrať na kurz, workshop alebo konferenciu? Ak vlastníte e-shop, určite by ste nemali premeškať CREATIVE summit, vzdelávaciu konferenciu s unikátnymi prednáškami pre e-shopy.



Ak všetko zlyhá, choďte na panáka

Len nie sami. :D Nechceme podporovať alkoholizmus, ale mierna hladina alkoholu v krvi zobúdza kreativitu. Známi spisovatelia ako Ernest Hemingway, Jack Kerouac či Oscar Wilde o tom vedeli svoje.


percentage

Pri objednávke webu alebo e-shopu

Získavate 50% zľavu na SEO ANALÝZU alebo ANALÝZU POUŽITEĽNOSTI

Kontaktujte nás

CEO CreativeSites
Jana Zajícová, CEO
0915 215 555
Obchodné informácie
a cenové ponuky

Sales manager
Michal Mikula
0948 940 910
Obchodný zástupca
CreativeSites, s.r.o.
Ulica Svornosti 42
82106 Bratislava
Slovenská republika
Fakturačná adresa
CreativeSites, s.r.o.
Heyrovského 8
84103 Bratislava
IČO: 36662674
DIČ: 2022226448
IČ DPH: SK2022226448
Výpis z Obchodného registra
Kontaktné miesto
Ulica Svornosti 42
82106 Bratislava
Zobraziť na mape

Kontaktný formulár

close
S čím vám pomôžeme?
+421 915 215 555
Mám
záujem