3 tipy, ako zdokonaliť vaše texty na web

Späť na BLOG
Dokonalé texty

V prvej časti Ako sa stať majstrom copywriterom sme si prešli základné pravidlá písania textov. Krvopotne ste dali dokopy texty, možno už aj nejaký ten článok na blog. Naozaj ste si dali záležať, ale cítite, že to stále nie je úplne ono. Niečo tomu chýba. Ako urobiť text ľahko stráviteľným a lahodným pre oči, uši a ostatné zmysly?

V škole nás všetkých učili písať slohy pekne podľa pravidiel slovenského pravopisu. Základné členenie, dôsledné dodržiavanie slovosledu, diakritika ako z učebnice, ukážková interpunkcia, iba spisovné výrazy. A výsledok bol niekedy milý, ale zväčša mdlý a nudný. Ako sa tomu vyhneme pre písaní textov na web? Ako urobíme text atraktívnym? Máme pre vás zopár tipov, ako vylepšiť vaše texty a blogy.


Škrtajte, škrtajte, škrtajte

Čistý text

Najskôr si prejdeme, čomu sa vyhnúť. Jednoducho vyhoďte z textu zbytočné a všeobecné konštatovania. Každý z vás sa už s niečím podobným určite stretol. Aj takáto zbytočná veta by tu ani v žiadnom inom texte nemusela byť.

Obmedzte aj zápory a negatívne emócie, ktoré text vyvoláva. Nech to nevyzerá akoby ste nechceli vyvolať pozitívny dojem. Aj táto veta by sa dala preformulovať: Nech to vyzerá akoby ste chceli vyvolať pozitívny dojem. :)

A taktiež je najideálnejšie a najlepšie nevyužívať superlatíva. Hoci môžete mať pocit, že práve to vaše je najlepšie, najväčšie, najrýchlejšie, pokiaľ to nemáte podložené záznamom v Guinnessovej knihe rekordov, ľudia môžu byť na takéto hard sellové výrazy alergickí.


Vylepšite text, ktorý vám zostal

Text majster

Buďte radšej aktívny než trpný. Dizajn sa navrhne. Následne sa implementuje. Nainštalujú sa funkcie. Ale čoby! Grafici navrhnú dizajn e-shopu. Následne ho implementujú naši front-end programátori, zatiaľ čo back-end programátori nainštalujú funkcie. Nie je krajšie, keď niekto niečo robí, ako keby sa to dialo samo od seba? Pretože samo sa to nespraví. Trpný rod patrí … No niekam určite, ale nie na web. Využívajte aktívny rod.

Stále sa vám zdá text nejaký ťažkopádny? Rozsekajte vety. Striedanie krátkych a dlhých viet totiž uľahčuje čítanie aj náročnejších textov. Akýchkoľvek textov. A prečo čiarky nestačia? Pretože iba skutočná bodka znamená pauzu, či už text čítate nahlas alebo iba vo svojej hlave. A bodka.


Ozdobte váš hotový text

Už sme spomínali členenie textu na odstavce, zvýrazňovanie slov, ale aj tak tomu stále niečo chýba. Čo tak doplniť pár obrázkov? Oddýchnu si oči aj mozog čitateľa. Nemusíme azda pripomínať, že tak ako je najlepší originálny text, ideálne sú aj originálne obrázky.

Fotografie z fotobanky

Samozrejme, nie vždy máme túto možnosť. Môžete si ale stiahnuť obrázky z internetu. Vyberte si z množstva platených fotobaniek, alebo využite free zdroje obrázkov a fotiek, ako sú freepik.com, pixabay.com alebo ešte pexels.com.

Na záver už len spomenieme, že gramatika - interpunkcia aj diakritika sú stále dôležité, ale pokojne môžete využiť aj slangové výrazy, pokiaľ sa vám hodia do textu.

Vlastná príprava textov nie je jednoduchá. Pomôže vám iba tréning v podobe písania, veľa čítania a vytrvalosť. Prvé články sa neplodia ľahko, ale po pár skúšobných textoch a feedbackoch od spolupracovníkov, vám to pôjde čoraz lepšie. Držíme palce. :)


percentage

Pri objednávke webu alebo e-shopu

Získavate 50 % zľavu na SEO ANALÝZU alebo ANALÝZU POUŽITEĽNOSTI

Kontaktujte nás

CEO CreativeSites
Jana Zajícová, CEO
0915 215 555
Obchodné informácie
a cenové ponuky

Sales manager
Michal Mikula
0948 940 910
Obchodný zástupca
CreativeSites, s.r.o.
Ulica Svornosti 42
82106 Bratislava
Slovenská republika
Fakturačná adresa
CreativeSites, s.r.o.
Heyrovského 8
84103 Bratislava
IČO: 36662674
DIČ: 2022226448
IČ DPH: SK2022226448
Výpis z Obchodného registra
Kontaktné miesto
Ulica Svornosti 42
82106 Bratislava
Zobraziť na mape

Kontaktný formulár

close
S čím vám pomôžeme?
+421 915 215 555
Mám
záujem