Kategórie
 
 
 
 
 
 
Online marketing & SEO

Ako sa stať majstrom copywriterom

Vytvorili sme pre vás parádny dizajn na mieru, eshop a funkcie šľapú a administračný systém je pripravený a hladný. Prečo hladný? Pretože vy ako náš zákazník ešte potrebujete doplniť produkty, texty, obrázky, jednoducho obsah vášho e-shopu.

Majster copy

Obsah svojho e-shopu si zákazník CreativeSites napĺňa sám. Mnoho našich klientov sa rozhodne, že si texty na web alebo do e-shopu vytvorí bez externého copywritera či agentúry. Rada na úvod - pokiaľ nemáte textárske črevo alebo čas, nájdite si brigádnika, pisateľa, textára, copywritera. Je jedno, ako ho nazveme. Dôležité je, aby bol daný obsah vytvorený podľa princípov SEO (optimalizácie pre vyhľadávače). A aby bol vôbec hotový, pretože tvorba trvá množstvo dní a hodín.

Pokiaľ ste sa predsa len rozhodli investovať svoj čas do textov, určite vám príde vhod pár dobre mienených rád. Ako písať texty na web? Ako ich optimalizovať pre Google? Držte sa našich odporúčaní a skúšajte, čo vám najlepšie funguje.

 

Majte svoj štýl

Texty na webe nie sú slohová práca. Musia byť živé, trošku reklamné, ale na druhej strane nenútené. Štýl písania a vyjadrovanie záleží iba od vašej značky. Ako sa chcete prezentovať? Priateľsky a uvoľnene alebo skôr odborne, seriózne? Tykáte alebo vykáte? Všetky texty na webe, či už ide o blog alebo o popis produktu, by mali korešpondovať s komunikačným štýlom vašej značky.

 

Priame oslovenieOslovujte čitateľa priamo

Je užitočné, nepísať len tak do vetra. Bavíte sa s konkrétnym človekom. Len si rozmyslite, komu všetkému sa budete prihovárať. Jednému - tomu, ktorý text číta, alebo viacerým? Za obrazovkou väčšinou sedí a číta text len jedna osoba - vy. Preto sa prihovárame práve k vám.

A ako je to s povestným veľkým V na webe? Vám, Vás a Vy patrí do listov a e-mailov. Chcete byť k vašim zákazníkom slušný. To je samozrejmé. Avšak veľké V nie je nutné, pokiaľ v texte oslovujete svojho čitateľa. Jednoducho patrí do korešpondencie.

 

Štrukturujte vaše texty aj blogy

Čo sa týka textu na webe, jeho členenie veľmi závisí od umiestnenia prvkov na webe. Každopádne na hlavnej stránke odkomunikujte benefity, a svoje hlavné kategórie produktov, ktoré sú zároveň kľúčovými slovami. 

Ako sme spomenuli v úvode, slohové práce sa väčšinou členia na úvod, jadro a záver. A hoci texty na web nie sú sloh, túto štruktúru je užitočné dodržať najmä pri blogoch. Čitateľa v úvode navnadíte, aby sa stotožnil s problémom, ktorý idete riešiť. V jadre rozpitváte detaily a poskytnete pridanú hodnotu. Na záver všetko zhrňte a vyvolajte akciu ! Aké jednoduché, že?

 

 

Kľúčové slováKľúčové slová sú naozaj kľúčové

Viete, akým štýlom budete písať? Super. A teraz, ako začať, pretože to je vždy najťažšie. Základom vašich textov by mali byť kľúčové slová, preto si vytvoríte zoznam. Ideálne pre každú podstránku zvlášť (vrátane hlavnej stránky, podstránok kategórií i produktov). Okolo kľúčových fráz potom vytvoríte viac či menej reklamnú omáčku. Čo je však podstatné, že v nej musíte odkomunikovať reálne benefity vašich produktov a služieb.

Pokiaľ píšete aj sekciu noviniek alebo blog, určite by tieto texty mali obsahovať pridanú hodnotu, nielen reklamu. Ak chcete v blogu len predávať produkty, nikoho to zaujímať nebude. Musíte ukázať zákazníkovi, že sa staráte o jeho blaho a ako bonus sa ešte aj podelíte o svoje múdrosti a vedomosti. Zdieľajte s ním niečo, čo bude pre neho dôležité, relevantné a hlavne prínosné.

 

Na čom ešte záleží Googlu

V jadre článku alebo akéhokoľvek textu využívajte tiež členenie. Nie je to dôležité iba z pohľadu čitateľa, ale z pohľadu optimalizácie. Nadpisy a podnadpisy vníma Google viac než obyčajný text. Okrem toho aj slová vyznačené boldom by mali byť práve kľúčové frázy. Pre čitateľa je zas dôležité, že si najprv môže zbehnúť text. Práve nadpisy si zbežne preletí a rozhodne sa, či sa mu ho vôbec oplatí čítať. Dnešný používateľ internetu je veľmi vyberavý, ale to sami poznáte.

Google si na vás tiež posvieti pokiaľ máte na webe duplicity textov. Pokiaľ sa vám dá, využívajte originálne texty na každej jednej podstránke. Nech už ide o produkty, kategórie alebo iné podstránky, originalita obsahu je to, na čom dnes extrémne záleží. Chcete sa predsa dostať na vysoké pozície vo vyhľadávaní?

 

Dizajn textovČitateľný dizajn textov

Dizajnovú stránku webu zabezpečujeme my ako firma. Súčasťou grafického návrhu je aj veľkosť písma, veľkosť medzery medzi riadkami aj písmenami, použité fonty, farba textov i nadpisov. Detaily, ktoré si častokrát ani nevšimnete.

Pri výbere fontu si treba dávať pozor najmä na jeho čitateľnosť vo viacerých prehliadačoch, v každom môže vyzerať trošku inak. Odporúčame vždy tak dva fonty - jeden na nadpisy a druhý na obyčajný text. Použitie množstva fontov spomaľuje načítavanie stránky. Pri nadpisoch môžete byť pri výbere písma aj extravagantnejší, avšak len pokiaľ je text stále čitateľný.

Na veľkosti záleží. Dbáme preto na dostatočnú veľkosť písma, aby si váš zákazník nemusel text približovať. Pričom neexistuje ideálna veľkosť. Závisí od typu písma i od celkového dizajnu. V tomto prípade však platí - viac je naozaj viac. Okrem toho si, samozrejme, dávame pozor, aby bol text čitateľný na pozadí. Treba nájsť optimálny kontrast. Písmu musí byť dostatočne viditeľné, ale nesmie človeku vypáliť obe oči.

A zarovnanie? Vľavo. Bez výnimiek. Jediné, čo môže byť zarovnané na stred sú nadpisy a obrázky, ale aj to závisí od celkového vzhľadu textu.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Plná (Desktop) verzia