Kategórie
 
 
 
 
 
 
Online marketing & SEO

7 zákonov SEO, ktoré musíte ovládať

Ste zvedavý, ako môžete optimalizovať svoj e-shop či web stránku pre internetové vyhľadávače? Máme pre vás pokračovanie článku Ako prísť o svoje SEO panenstvo. Využite celý potenciál vašej stránky. Zabezpečte si konkurenčnú výhodu. Predbehnite svoju konkurenciu v online i offline svete.

1. Aktualizujte stránku pravidelne

E-shopy to v tomto prípade majú jednoduchšie ako prezentačné web stránky. Spravidla sú online obchody častejšie aktualizované. Na stránke meníte či dopĺňate produkty alebo kategórie, meníte vybrané produkty na hlavnej stránke a podobne.

Ako udržať prezentačný web živý? Urobte si vlastný blog. To je dobrý nápad aj pre e-shop. Získate nielen skvelý komunikačný a vzdelávací kanál, ale využijete ho na spomínané aktualizovanie stránky. Vznikne vám ďalší priestor pre umiestnenie kvalitných originálnych textov a kľúčových slov.

Vytvorte si blog

 

Kľúčové slová v textoch2. Buďte originálny

V textoch i v obrázkoch. Duplicity Vám môžu uškodiť. Preto je skvelé, ak si vytvoríte vlastné originálne texty od sloganov až po popisy produktov. Použite aj vlastné fotky, Google sa totiž naučil rozoznávať obrysy obrázkov. Preto vie rozoznať duplicitu aj fotku z fotobanky. Pokiaľ už máte staršiu stránku a chystáte sa na novú, nepoužívajte rovnaké texty. Google nemá rád duplicity. Dokonca ani jednovaječné dvojčatá nie sú úplne rovnaké. :)

Aby ste pri prechode zo starej stránky na novú nestratili pozície vo vyhľadávačoch, ktoré ste si vybudovali, odporúčame vám nastaviť tzv. 301 presmerovania. Vďaka tomu bude vaša konkrétna stará podstránka smerovať na konkrétnu novú podstránku. Google si túto zmenu zaindexuje. A vy dostanete svojho zákazníka presne tam, kam chcete – na nový web.

 

3. Využívajte kľúčové slová v textoch

O kľúčových slovách ste už čo to počuli. Sú to práve tie, ktoré vaša cieľová skupina zadá do vyhľadávača, aby si vás našla. Pokiaľ ich nevyužívate, vo vyhľadávači sa zobrazí konkurencia, ktorá dané kľúčové frázy do textov zahrnula.

Jednoduchú analýzu kľúčových slov si dokážete spraviť aj vy. Porozmýšľajte, čo vaši zákazníci hľadajú, ktoré produkty a kategórie sú pre vás prioritné, inšpirujte sa konkurenciou a využite bezplatný nástroj na návrh kľúčových slov v Google Adwords. Alebo si nájdite odborníka.

Pri kľúčových slovách však neplatí, čím viac tým lepšie. Použite synonymický slovník. Píšte prirodzene, pretože text nesmie vyzerať roboticky. Príjemný text písaný pre používateľa stránky s optimálnym využitím (2-7%) kľúčových slov je najschodnejšie riešenie.

 

Umiestnenie objektov4. Vsaďte na to dôležitejšie

Pre Google sú niektoré časti stránky, texty alebo slová dôležitejšie ako iné. Podstatnejšou je hlavná stránka než ostatné podstránky. Dajte si preto záležať, čo na ňu umiestnite. Nezabudnite na textový odsek obsahujúci kľúčové slová.

Okrem toho vyhľadávač uprednostňuje napr. nadpisy pred obyčajným textom v odsekoch. Tiež sú preň dôležitejšie zvýraznené slová než obyčajný text. Týmto nechceme ani náhodou naznačiť, že by ste mali dať celý text boldom a nastaviť mu formátovanie nadpisov. Všetko by malo vyzerať prirodzene. Odporúčame do nadpisov zakomponovať spomínané kľúčové slová. V texte môžete kľúčové slovné spojenia zdôrazniť hrubým formátovaním. Každopádne nezabúdajte na synonymá. Aj tie sa rátajú.

 

5. Vyberte si správne miesto pre texty

Znova sa točíme okolo textu, ale má to svoj význam. Každá podstránka by mala obsahovať originálny text. Znamená to, že originálny odstavec textu by mal byť všade od hlavnej stránky cez podstránky kategórií a podkategórií produktov až po podstránku konkrétneho produktu. V rámci hlavnej stránky sa s obľubou umiestňuje SEO text až na úplný koniec dole. Tento text vzniká hlavne kvôli vyhľadávačom.

 

6. Využite alebo nevyužite meta dáta

Meta tagy sú údaje, pomocou ktorých kedysi Google zisťoval, čo sa nachádza na konkrétnej stránke. Patria k nim napr. meta title (nadpis), meta keywords (kľúčové slová), meta description (popis), či alt tag (popis obrázka).

 

Čo sú to meta tagy

Dnes už ale vyhľadávač prečíta všetko, čo sa na konkrétnej stránke nachádza. Sú meta dáta ešte dôležité? Jeden povie áno, druhý nie. Na niečom sa odborníci viac-menej zhodujú: kľúčové slová išli do úzadia, dôležitosť titlov je stále uznávaná, o meta description sa polemizuje. Môžete dáta vyplniť. Avšak napr. meta popis môže a nemusí byť zobrazený v reálnych výsledkoch. Pokojne môže byť vytiahnutý z textov na danej podstránke. Nik vám s určitosťou nepovie, ako presne funguje Google algoritmus.

Na druhej strane, ak je čo i len malá možnosť, že vám vyplnenie meta dát pomôže v optimalizácii, prečo sa na to vykašľať? Navyše Vám správne zvolený title a description môže zvýšiť mieru preklikov z Google vyhľadávania. Ak si už dáte námahu s vypĺňaním, urobte to poriadne. Pre každú podstránku napíšte originálne nadpisy aj popisy. Rovnako, postupujte pri alt tagoch (popisoch obrázkov). Alt tag pomáha vyhľadávaču rozlišovať, čo sa na konkrétnom obrázku nachádza. Hoci rozoznáva obrysy a rozozná duplicity, bez alt tagu netuší, čo konkrétne "vidí". Preto uľahčuje vyhľadávanie prostredníctvom obrázkov.

 

Interné prelinkovanie7. Interne prelinkujte vlastnú stránku

Externý link smeruje na vašu stránku z nejakej inej webovej stránky. Interné prelinovanie znamená odkazy len v rámci vlastného webu. Príkladmi sú hlavné menu, mapa stránok, rôzne widgety ako kategórie produktov, najčítanejšie články a pod. alebo aj odkazy v samotných textoch.

Prečo je to dôležité? Navigujete tým nielen návštevníkov, ale aj vyhľadávače. Tým, že odkazujete na konkrétne podstránky, zdôrazňujete vyhľadávačom, ktoré časti webu sú podstatné. Prisudzujete im dôležitosť. Ako inak, netreba to preháňať. Odkazujte na relevantné podstránky, ktoré by mohli čitateľa naozaj zaujímať.

 

Keď aj platená reklama podporí prirodzené SEO

Hoci sme si na začiatku povedali, že správna optimalizácia zabezpečí prirodzené výsledky vyhľadávania, spočiatku aj platená reklama môže pomôcť organike. Vyššia návštevnosť stránky generuje lepšie výsledky. A ako získať na úvod dostatočný počet návštevníkov? Možno práve platenou reklamou. Ale to už je na vás.

Bavili sme sa prednostne o on-page faktoroch, ktoré viete zmeniť. Je toho ale omnoho viac. Tzv. off-page faktory sú ďalšie činitele, ktoré viete ovplyvniť, ale len do určitej miery. O spätných odkazoch a ostatných off-page SEO parametroch sa dočítate nabudúce. Ostaňte v strehu.

 

 

Ešte Nemám e-shop

ako založiť e-shop

Chcem EXPANDOVAŤ

Vstúpiť na nové trhy

ÚspešnéCASE STUDIES

Pozrieť case studies

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Plná (Desktop) verzia