Kategórie
 
 
 
 
 
 
Online marketing & SEO

Posledná šanca implementovať cookie lištu a nový Consent Mode v2

O cookie lište ste už určite počuli. Toto slovné spojenie sa skloňuje v online svete už niekoľko rokov. Ak ste doteraz nevenovali tomuto “buzzwordu” pozornosť, jednoznačne čítajte ďalej. Prichádza totiž posledná oficiálna šanca implementovať ako cookie lištu, tak aj nový Consent Mode v2.

Súhlas používateľa sa mení - CREATIVE sites

Cookie lišta v skratke

Cookie lišta je nástroj, ktorý umožňuje užívateľom vyjadriť svoj súhlas alebo nesúhlas s ukladaním a spracovaním súborov cookie na webovej stránke. Súbory cookie sú malé súbory, ktoré sa ukladajú do prehliadača a obsahujú informácie o návštevníkoch webu, ako napríklad ich preferencie, záujmy, správanie a podobne. Tieto informácie sa potom využívajú na prispôsobenie obsahu, reklám a služieb podľa potrieb a záujmov užívateľov.

Čo sa vlastne mení?

Cookie lišta je aj naďalej povinná. Teraz vás však okrem hroziacej pokuty čaká v prípade nedodržania pravidiel aj iný, oveľa vážnejší postih. Jednoducho prídete o dáta a ich možnosť využívania na personalizovanú reklamu, respektíve remarketing. Je potrebné prejsť na Consent Mode v2. 

Podľa informácií od Google, už 6.3. vstúpi do účinnosti zákon EU DMA (Digital Market Acts), na základe ktorého bez implementovaného Consent Mode v2, Google (takzvaný Gate keeper) prestane odosielať dáta o nových užívateľoch do reklamných a analytických platforiem a takisto už neumožní používať personalizované reklamy. 

Ak cookie lištu ešte nemáte, jej nasadenie síce spôsobí čiastočné obmedzenie merania dát kvôli zamietnutým cookie súborom užívateľmi, avšak stále budete zbierať dáta so súhlasom a zbytok bude domodelovaný. Prichádzame do doby, kedy je nasadená cookie lišta výhodná po všetkých stránkach.

Aké zmeny prichádzajú s Consent Mode v2?

V aktuálnej verzii poskytovania súhlasu užívateľom bolo povinné zbierať dva signály - analytické súbory cookies (analytics_storage) a cookies pre reklamné systémy (ad_storage). Po novom je však na správne fungovanie potrebné zbierať ďalšie dva signály - signál pre zdieľanie dát o používateľovi s reklamnými nástrojmi (ad_user_data) a signál umožňujúci voľbu, či je povolené dáta použiť na prispôsobenie reklám (ad_personalization).

Čo mám teda robiť?

Existujú rôzne scenáre, ktoré sa vás môžu týkať.

  1. Máte na stránke nasadenú cookie lištu od certifikovaného partnera (napríklad Cookie Script a Cookie Bot). V tomto prípade samotný cookie nástroj zabezpečí aktualizáciu na Consent Mode v2. Stačí teda skontrolovať, či update naozaj prebehol. Ak si nie ste istí, ako na to, radi vám pomôžeme.
     
  2. Máte nasadenú cookie lištu, ale nepoužívate režim súhlasu (consent mode). Pokiaľ používate jednu z certifikovaných cookie platforiem stačí povoliť Consent Mode (režim súhlasu) v nastavení cookie banera.
     
  3. Nemáte cookie lištu a nepoužívate consent mode. Už ďalej nečakajte a nasaďte si čo najskôr cookie lištu s implementovaným Consent Mode v2. V CREATIVE shop App Store sme pre našich klientov pripravili aplikácie na jednoduché nasadenie cookie nástrojov Cookie Script a Cookie Bot, ktoré patria medzi certifikovaných partnerov. Implementácia tak bude rýchla a jednoduchá.
     
  4. Používate vlastné riešenie cookie lišty. Je potrebné skontrolovať a aktualizovať nastavenia režimu súhlasu tak, aby spĺňali požiadavky Consent Mode v2. Musí teda zbierať všetky štyri signály uvedené vyššie a mať aktivovaný Consent Mode.

Chráňte vaše dáta a marketing - CREATIVE sites

Je však dôležité poznamenať, že ak nevyužívate a ani neplánujete využívať Google Ads reklamy na personalizovanú reklamu, teda remarketing, nemusíte nový consent mode implementovať. V prípade e-shopov je však viac než žiaduce využiť potenciál remarketingu. Ak tento typ reklamy nevyužívate a neviete ako na to, napíšte nám na marketing@creativesites.sk. Radi vám pomôžeme.

Poďme si to zhrnúť

Cookie lišta a Consent mode v2 sa stávajú nevyhnutnosťou, nie len odporúčaním s hrozbou pokuty (od 200 eur do 10 % z obratu za posledné účtovné obdobie spoločnosti). Jeho nezavedenie negatívne ovplyvní zbieranie vašich dát a vašu výkonnostnú reklamu. Nečakajte, kým Google začne kontrolovať novú implementáciu a nepriaznivo ovplyvní výkon vašich reklám. Pripravte sa na túto zmenu už dnes a ochráňte tak vaše výkonnostné kampane.

Zdroje:
https://support.google.com/tagmanager/answer/
https://support.google.com/analytics/answer/

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Plná (Desktop) verzia