Kategórie
 
 
 
 
 
 
Online marketing & SEO

Nezabudli ste na off-page SEO?

Ak ste si podľa nášho prvého článku nastavili on-page SEO, máte už polovicu práce za sebou. Jadrom off-page SEO je presvedčiť Google, že vaša stránka má zaujímavý obsah z pohľadu ostatných užívateľov (narozdiel od on-page, na ktorý nazeráme z vašej perspektívy). V skratke ide o súbor činností, ktoré zvyšujú renomé a popularitu vašej stránky, pričom nesúvisia priamo s jej obsahom.

 

Aký prístup by ste si zvolili, keby ste sa snažili zistiť, ktorý z vašich priateľov je v kolektíve najpopulárnejší? Iste by ste si zvolili kritériá ako napr. ako často ho pozývajú na párty či čo o ňom ostatní vravia. Iným slovami: aká je frekvencia komunikácie od ostatných smerom k nemu, a aká je kvalita tejto komunikácie. Približne takto môžete nazerať i na popularitu vašej stránky - koľko spojení existuje medzi vaším webom a ostatnými webmi a užívateľmi, či koľkokrát vás niekto “odporučí” ako zaujímavý obsah. Ak niekde zanecháte komentár s linkom na stránku, robíte tejto stránke off-page SEO službu. 

V predošlej časti sme si spomenuli, ako majú byť usporiadané linky vo vnútri vašej stránky. Vo vašom záujme však je, aby linky smerovali na váš web i z vonkajších zdrojov. A čím prestížnejší zdroj, tým lepšie pre vás. 

Hoci sa zameriavame na faktory mimo stránky, i pri off-page je základom kvalitný obsah. Ak je váš content kvalitný a relevantný, užívatelia naň budú odkazovať sami - budú ho odporúčať a zanechávať o ňom informácie či samotné linky na rôznych miestach, ako sú komentáre na sociálnych sieťach, blogy či fórach. V takom prípade si môžete pogratulovať - práve ste objavili svätý grál off-page SEO, známy ako natural link” na váš web.

Čo ak je však renomé vašej stránky nízke a nikto na ňu sám od seba neodkazuje? V takom prípade si musíte dopomôcť niekoľkými trikmi.


Guest posting - využite priestor na spriaznených stránkach

Ak viete o stránke, ktorá má príbuzné zameranie ako vy a je možné na nej publikovať vlastný obsah, oslovte ju. Môže ísť napríklad o odborný blog, ktorý sa špecializuje na výrobok, ktorý ponúkate na vašej stránke. Napíšte kvalitný článok, uveďte v ňom link na váš web a už len sledujte, ako stúpa prestíž vašej stránky. Nebuďte zbytočne skromní - čím má stránka vyšší ranking, tým lepšie i pre váš web

Sociálne siete - alfa a omega zvyšovania popularity

V súčasnosti sa iba máloktorý internetový biznis zaobíde bez profilov na sociálnych sieťach. Komunikácia na Facebooku, Instagrame či LinkedIne predstavuje jadro zvyšovania PR svojej značky a webstránky. Ak ešte nemáte profily na sociálnych sieťach, založte si ich už dnes. Odkaz na váš web umiestnite priamo do profilu a do vybraných postov. Na Facebooku sa nachádza i mnoho odborných skupín, ktoré združujú profesionálov v danej oblasti - v týchto skupinách sa často diskutuje o témach súvisiacich s podnikaním a mnohé môžu byť relevantné i pre vašu stránku. V neformálnych rozhovoroch môžete vhodným spôsobom upozorniť na existenciu vášho webu, napríklad v rámci návrhu riešenia na problematiku v diskusii.
 

Influenceri - postavte sa na plecia obrov

V dnešnom svete internetu predstavujú influenceri de facto samostatné mediálne kanály. Mnohí majú desaťtisíce followerov a dokážu komunikovať informácie rýchlo, efektívne, a predovšetkým presne. Ak sa dohodnete na spolupráci, dbajte na to, aby konkrétny influencer bol autoritou či známou osobnosťou v oblasti, ktorej sa týka váš web. Odporúčanie od odbornej autority môže vo veľkej miery ovplyvniť dôveryhodnosť a návštevnosť vášho webu. 

Vonkajší linkbuilding - prelinkovanie s ostatnými stránkami

V úvode sme si spomenuli, v čom spočíva princíp natural linku. Ak sa prelinkovanie nedeje takouto “prirodzenou” cestou, musíme siahnuť po iných metódach:

  • manuálne vloženie linkov - obdobným spôsobom oslovíte stránku a poprosíte ich o zverejnenie linku na vašu stránku;
  • vlastnoručné vkladanie linkov - ide o manuálne postovanie linkov na váš web do komentárov na relevantných fórach, do diskusií pod článkami resp. postmi na sociálnych sieťach
     

Google Moja firma - vystúpte z radu vo vašej oblasti

Ako sme už naznačili v časti o on-page SEO, Google dáva čím ďalej tým väčší dôraz na lokalitu stránky. Ak sa chcete zobrazovať vo výsledkoch vyhľadávania v danej oblasti, musíte urobiť pár jednoduchých krokov:

  • zaregistrujte vašu firmu do aplikácie Google Moja Firma: vďaka tomuto kroku bude mať Google lepšiu predstavu o predmete vášho podnikania a takisto kde sa vaša firma nachádza;
  • nahrajte do aplikácie kvalitný obsah: aktuálne fotky a videá, ktore reprezentujú vašu firmu a dokážu upútať v spleti podobne zameraných lokálnych spoločností;
  • nezabudnite taktiež na adekvátny a presný popis: čo robíte, kde máte prevádzku, kedy máte otváracie hodiny, a, prirodzene, link na váš web - čím viac informácií, tým skôr zákazník pochopí, že vy ste práve tá firma, ktorú hľadá.

Viac tipov ako na lokálne SEO nájdete v tomto dieli nášho blogu. 



Záver: 

Pri zavedení pravidiel SEO je však najdôležitejšia záverečná fáza - kontrola. Overte si, či sú vaše opatrenia dostatočne účinné a dosahujú vami vytýčené ciele. Pohyb vašich návštevníkov na stránke, vstupnú podstránku na web či dwell time (ako aj hŕbu iných štatistík) viete sledovať cez Google Analytics. Rýchlosť načítavania stránky môžete otestovať napríklad pomocou Google Page Speed. Ak hľadáte pokročilejšie nástroje na kontrolu rôznych parametrov, môžete zvážiť tieto

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Plná (Desktop) verzia