Neignorujte lokálne SEO.
4 tipy, ako sa prebojovať vyššie v Google

Späť na BLOG

Vo výsledkoch Google vyhľadávania už dávnejšie vznikol exkluzívny priestor pre lokálne firmy. Mapka, ktorá vychádza z polohy hľadajúceho, zobrazuje tri najrelevantnejšie prevádzky. Avšak potlačila tým štandardné organické výsledky na nižšie pozície. To znamená, že ak ste sa doposiaľ zobrazovali hneď pod platenými reklamami, teraz sa váš biznis ukáže o tri priečky nižšie. Ako sa teda dostať do tejto mapy a získať výhodu oproti konkurencii? Odpoveďou je lokálna optimalizácia pre vyhľadávače (SEO).


Nech už vlastníte reštauráciu, kaderníctvo, obchod či akúkoľvek prevádzku, je na čase, aby ste prestali ignorovať lokálne SEO a vrhli sa do akcie. Váš “sused” už na ňom možno pracuje. Tieto 4 tipy vám pomôžu prebojovať sa do mapy výsledkov. Na záver zistíte, prečo je lokálne SEO dôležité i pre e-shopy a ako sa s ním popasovať.


Dostaňte sa do mapy

1. Dostaňte sa do mapy vďaka Google My Business


Notre Dame de Paris

A teraz k mape. Aby ste sa v nej vôbec mohli zobraziť, potrebujete zaregistrovať vašu spoločnosť na Google My Business (Google Moja firma). Využite na to gmail účet, ako keď sa prihlasujete do Google AdWords či Analytics.

Ako už viete, mapka zobrazuje tri najrelevantnejšie výsledky. Google v prvom rade zohľadní polohu, ale pozerá sa aj na ďalšie faktory lokálnej optimalizácie. Napríklad to, ako dôsledne máte vyplnené informácie v Google Moja firma.

Názov vašej firmy by mal obsahovať i hlavnú kľúčovú frázu, týkajúcu sa vašich služieb alebo produktov. Vyplňte čo najviac údajov a nezabudnite na zopár fotografií. Zaraďte svoj biznis do správnych kategórií. Čím špecifickejšie, tým lepšie, ale nepreháňajte to s kvantitou.

A na záver verifikujte lokalitu všetkých vašich prevádzok. Po tomto kroku vám technologický gigant pošle overovací kód spôsobom, akým by ste to asi nečakali - poštou. Do 2-3 týždňov vám príde obálka, z ktorej opíšte kód, a ste tam!

Odteraz je možné zobraziť váš biznis na mape. Ba čo viac, pokiaľ človek hľadá cez Google rovno názov vašej firmy, vpravo od výsledkov sa zobrazia detailné informácie o vás (vrátane lokality, otváracích hodín či recenzií).
Dnes už môžete svoju prevádzku odprezentovať aj virtuálnou prehliadkou. Priblížite tak zákazníkovi atmosféru jej priestorov.

2. Dosiahnite čo najvyšší počet hviezdičiek

Hodnotenie

Čo ešte priamo ovplyvňuje výsledky vyhľadávania? No predsa spomínané Google recenzie. Potenciálni kupujúci sa často zaujímajú o predošlé skúsenosti iných zákazníkov. Na základe nich sa zákazníci rozhodnú, či produkt vyskúšajú a Google sa rozhoduje, či vašu firmu zobrazí vyššie.

Recenzie sú úžasné, pokiaľ vám vaši spokojní zákazníci napíšu pozitívne a pravdivé hodnotenie. Jedna až dve zlé skúsenosti sa v tom mori dobrých referencií väčšinou stratia.

Spravidla sú však tí nespokojní “najhlučnejší” a zanechajú viditeľné siahodlhé komentáre. Vtedy je potrebné odpovedať a najlepšie sa aj ospravedlniť za negatívnu skúsenosť.

Ďalej pokračujte vo svojom snažení sa o kladné referencie tým najlepším zákazníckym servisom, aký viete poskytnúť. Nezabudnite priamo vyzvať vašich zákazníkov, či by vám dali svoje hodnotenie. Niekoľko z nich sa určite odváži.

Podstatné nie sú len referencie na Google, ale aj recenzie na Facebooku či portáloch dôležitých pre váš biznis. Google ich totiž začal zobrazovať v náhľade vašej firmy priamo pri výsledkoch vyhľadávania. A keď už je reč o iných portáloch a weboch, dôležitý je aj lokálny linkbuilding.


3. Využite lokálne spätné odkazy

Dostaňte sa do mapy

V rámci lokálneho SEO budú pre vás užitočné spätné odkazy z web stránok mesta, kde sídlite, ako aj lokálnych organizácií či iných miestnych autorít. Nadviažte spoluprácu všade, kde je to relevantné, aby ste podporili váš lokálny linkbuilding.

Ak vlastníte gastro podnik, ubytovacie zariadenie a pod., určite sa zaregistrujte aj na portáloch ako Tripadvisor či Foursquare. Pomôže vám to nielen v rámci online marketingu, ale aj pri lokálnej optimalizácii.

Kontaktné informácie na váš biznis sú zrejme roztrúsené naprieč internetom, napr. aj v katalógoch firiem (Azet.sk, Zoznam.sk a pod.). Odporúčame vám, aby ste si overili, či sú vaše údaje, ako názov firmy, adresa a telefónne číslo, rovnaké na všetkých web stránkach. Nesúlad medzi týmito informáciami by mohol mať negatívny vplyv na lokálne výsledky vyhľadávania.


4. Buďte obľúbenejší vďaka Google+


Najjednoduchšia možnosť, ako sa skamarátiť s najobľúbenejším vyhľadávačom, je využívať jeho sociálnu sieť Google+. Nezdá sa to, ale vznikla už v roku 2011. Odvtedy jej popularita rapídne nevzrástla, za to obsah zverejnený cez Google+ je okamžite indexovaný. Navyše ho môžete zladiť so svojím Facebook contentom. Stačí trochu starostlivosti. Jednoducho čím viac aktívnych followerov na Google+, tým viac vás má rád Google algoritmus.


Čo znamená lokálne SEO pre e-shopy?


SEO pre e-commerce

Môže sa zdať, že nie je podstatné, veď internetový obchod je celoplošný práve vďaka internetu. Posielanie balíkov funguje a zákazníci si za to radi zaplatia. To však nie je tak celkom pravda.

Všetky štatistiky dokazujú, že zákazníci nechcú utrácať za dopravu navyše. Slováci sú stále dosť šetrní, aby neplatili zbytočné poplatky. Chcú kvalitu a sú ochotní si za ňu priplatiť. Ale pokiaľ ide o poplatky za špeciálny spôsob dopravy či platby, snažia sa im vyhnúť. Sú ochotní prísť si po produkty aj do predajne či prevádzky určenej len na osobný odber. Preto pátrajú, či ju máte. Ideálne blízko ich momentálnej lokality.

Je možné ju nájsť na vašom webe či v Google Mapách? Ak nie, vráťte sa na začiatok článku a tentokrát nevynechajte dôležité kroky k lokálnej optimalizácii.

Okrem toho by ste mali mať aj na vlastnom webe podstránku, landing page, optimalizovanú špeciálne pre konkrétnu predajňu, resp. miesto osobného odberu. Odporúčame vám využívať v textoch, nadpisoch i v meta dátach kľúčové frázy spolu s lokalitou a názvom firmy.

Uplatňovať princípy lokálneho SEO a využiť všetky tieto tipy však nemusí stačiť. Pokiaľ váš web nie je responzívny, voči Google máte veľký hendikep. Platí to aj v prípade, že nemáte platný SSL certifikát, a teda HTTPS verziu vašej stránky. A tak ďalej. Jednoducho, ak nemáte vašu stránku optimalizovanú ako takú, tak vám ani profil na Google Moja firma nepomôže. SEO optimalizácia je beh na dlhú trať. Ak ste ten svoj maratón ešte nezačali, je najvyšší čas.


  • detail
  • dynamika
  • trendy
  • v e-commerce
18. mája 2018

Kontaktujte nás

CEO CreativeSites
Jana Zajícová, CEO
0915 215 555
Obchodné informácie
a cenové ponuky

Sales manager
Michal Mikula
0948 940 910
Obchodný zástupca
CreativeSites, s.r.o.
Ulica Svornosti 42
82106 Bratislava
Slovenská republika
Fakturačná adresa
CreativeSites, s.r.o.
Heyrovského 8
84103 Bratislava
IČO: 36662674
DIČ: 2022226448
IČ DPH: SK2022226448
Výpis z Obchodného registra
Kontaktné miesto
Ulica Svornosti 42
82106 Bratislava
Zobraziť na mape

Kontaktný formulár

close
S čím vám pomôžeme?
+421 915 215 555
Mám
záujem