Ktoré spätné odkazy sú účinnejšie
a ako sa vyhnúť penalizácii od Google

Späť na BLOG

O dôležitosti linkbuildingu a možnostiach, ako získať a budovať spätné odkazy, sme si hovorili už dávnejšie. Spätné odkazy tvoria veľkú časť optimalizácie pre vyhľadávače. Na ich získanie existujú viac, ale aj menej efektívne spôsoby. Ušetrite čas a energiu. Dnes si ukážeme, ktoré backlinky sa vám oplatia viac než iné, aby ste vedeli sústrediť svoju pozornosť na efektívne off-page SEO. Taktiež zistíte, na čo si pri linkbuildingu dávať pozor, aby vás obišli penalizácie od Google.


Relevantné odkazy sú alfou i omegou


Spätné odkazy

Tie časy, kedy ste si vytvárali stovky odkazov hlava-nehlava a Google vás za to oslavoval prvými priečkami, sú dávno preč. Ok, možno to nebolo až tak dávno, ale kvantita odkazov ako hlavná hybná sila SEO patrí do histórie. Dnes záleží na kontexte.

Google sa teda snaží svoj vyhľadávač vycibriť tak, aby rozmýšľal ako človek. Vychádza teda z kontextu. Záleží mu na tom, aká kvalitná je stránka, z ktorej pochádza spätný odkaz. Na meranie kvality využíva množstvo ukazovateľov. Pozerá sa na vek domény, na lokalitu webu, na tematickú príbuznosť a dokonca aj na emóciu spojenú so spätným odkazom. V neposlednom rade je pre algoritmus dôležité, aby celkové množstvo odkazov bolo dostatočne rozmanité atď. Poďme si to trochu rozpitvať.


Backlinky z domén so silnou autoritou


Google algoritmus sa zo všetkých síl snaží vyzdvihnúť tie dobré stránky vyššie vo vyhľadávaní. Na druhej strane sa snaží penalizovať, a teda potlačiť nižšie tie nekvalitné.


Linky

Viete, čo je page authority a domain authority? Sú to rankingy (hodnotenia), ktoré merajú autoritu webov a domén na základe veľkého množstva faktorov. Na základe toho im prisudzuje dôležitosť. Na základe toho im dovolí umiestniť sa vyššie, alebo ich zakope nižšie.

V kontexte linkbuildingu však na autoritu vašej stránky vplývajú aj page authority a domain authority iných webov. A to nielen tie, ktoré odkazujú na vás, ale aj tie, na ktoré odkazujete vy. Presne tak. Funguje to ako reťaz.

Napr. pri hodnotení vašich spätných odkazov, ak je hodnota webu vyššia ako 40 (na škále od 0 do 100 bodov) je odkaz hodnotený lepšie. Naopak pri odkazoch z webov, ktoré majú veľmi nízku autoritu (pod 10 bodov), môže Google zakročiť penalizáciou voči vám. Page authority a domain authority akéhokoľvek webu zistíte cez nástroj Open Site Explorer od Moz.


Vek domény sa vždy ráta


Čím dlhší život má doména, tým dôveryhodnejšia je v očiach Googlu. To platí aj pri backlinkoch. Čím staršie sú domény, ktoré na vás odkazujú, tým lepšie sú tieto odkazy pre výsledky off-page optimalizácie.


Odkazy z lokálnych domén


Čo si myslíte, čo podporí vaše lokálne SEO viac, ak podnikáte na slovenskom trhu? Odkaz z domena.sk alebo z domena.com? Samozrejme, že spätné odkazy z .sk domén majú väčší zmysel a aj väčšiu relevanciu.


Dôležitosť anchor textov


Anchor text je akási kotva odkazu v rámci textu, ktorá odkazuje na určitú stránku. Sú to v podstate klikateľné slová, štandardne zvýraznené farbou alebo podčiarknutím. Ideálne by anchor texty mali tvoriť kľúčové slová a frázy dôležité pre váš biznis. Vyhľadávačom hovoria, s čím sa daný odkaz spája. Nemali by sa ale veľmi násilne opakovať, aby nevzbudzovali podozrenie, že sú umelo vytvorené.


Náladové odkazy ovplyvňujú SEO


Algoritmus Google je už tak prepracovaný, že monitoruje aj to, v akom kontexte je ten ktorý odkaz spomínaný. Dokáže odlíšiť, či má negatívny alebo pozitívny (resp. neutrálny) podtón. Na základe toho potom prikladá váhu tomuto odkazu. Jeho hodnotu môže na základe toho zvýšiť alebo znížiť.


Väčšia variabilita odkazov


Budovanie spätných odkazov

Variabilita automaticky neznamená kvantitu bez kvality. Veľký objem relevantných spätných odkazov z rôznych zdrojov je však úplne iná reč. Urobte si svoj vlastný čarovný mix.

Môžete využiť zopár katalógových odkazov, odkazov z blogov, noviniek, diskusných fór, komentárov či odkazov zo sociálnych sietí. Neobmedzujte sa na jeden zdroj.

Premýšľajte, ako by ste svoje portfólio spätných odkazov urobili čo najrozmanitejšie. Ale dávajte pritom pozor, aby linky nevznikali všetky v krátkom časovom období - aj to je totiž považované za podozrivú aktivitu.


Platené odkazy vám môžu zavariť


Platené odkazy sú proti politike Google. Preto vás za ne vyhľadávač môže penalizovať. Ak vás pritom chytí. Aká je však šanca? Dobrý “zločin” je ten, ktorý sa nikdy nestal. Preto, ak máte v úmysle pomôcť vášmu SEO platenými odkazmi, urobte to čo najlepšie a najnenápadnejšie. Odkazy z kvalitných, tematicky či lokálne relevantných webov nie sú na prvý pohľad podozrivé.


Iné podozrivé aktivity


Linkbuilding

Na čo si teda vo finále dávať pozor? Aby celá snaha o budovanie spätných odkazov nevyšla nazmar, mal by celý proces vyzerať čo najprirodzenejšie. Radšej odkazy vytvárajte postupne.

Využívajte rôzny anchor text a odkazujte na rôzne podstránky, nielen hlavnú stránku. Znovu - ak budú všetky odkazy smerovať iba na hlavnú stránku a navyše vždy z rovnakým anchor textom, budú vyzerať ako umelé. Rozmanitosť sa cení.

A na záver je dôležité celú svoju online aktivitu monitorovať, nech už ide o vašu aktívnu snahu, alebo o vedľajší produkt vašich zákazníkov či verejnosti.


percentage

Pri objednávke webu alebo e-shopu

Získavate 50 % zľavu na SEO ANALÝZU alebo ANALÝZU POUŽITEĽNOSTI

Kontaktujte nás

CEO CreativeSites
Jana Zajícová, CEO
0915 215 555
Obchodné informácie
a cenové ponuky

Sales manager
Michal Mikula
0948 940 910
Obchodný zástupca
CreativeSites, s.r.o.
Ulica Svornosti 42
82106 Bratislava
Slovenská republika
Fakturačná adresa
CreativeSites, s.r.o.
Heyrovského 8
84103 Bratislava
IČO: 36662674
DIČ: 2022226448
IČ DPH: SK2022226448
Výpis z Obchodného registra
Kontaktné miesto
Ulica Svornosti 42
82106 Bratislava
Zobraziť na mape

Kontaktný formulár

close
S čím vám pomôžeme?
+421 915 215 555
Mám
záujem