Kategórie
 
 
 
 
 
 
Online marketing & SEO

Je linkbuilding ešte stále dôležitý pre SEO?

Linkbuilding je v podstate budovanie spätných odkazov. Sú to akoby referencie v online svete. Ukazujú vyhľadávačom, na ktorej stránke je niečo zaujímavé a hodnotné. Roky sme počúvali, aké sú spätné odkazy dôležité z hľadiska SEO - optimalizácie pre vyhľadávače. Firmy sa odušu registrovali do množstva katalógov, kupovali či vymieňali si odkazy so stránkami s najrôznejším zameraním. Spätné odkazy boli úplným základom a hlavným merítkom hodnotenia vyhľadávača. Ale ako je to dnes? Sú ešte stále dôležité?

Čo je dnes relevantné

Mnohí SEO experti sa zhodujú, že spätné linky na váš web sú dôležité. Avšak už menej, ako tomu bolo v minulosti. Váha on-page a off-page SEO faktorov sa vyrovnala. Čo sa týka off-page SEO faktorov, ktoré tvoria hlavne spätné odkazy, dnes už nestačí registrácia do katalógov či množstvo odkazov z rôznych webov. Vysvetlíme si prečo.

Najrelevantnejšie sú kvalitné spätné linky. Je úplne jedno, koľko máte spätných odkazov, pokiaľ sú z nekvalitných a irelevantných web stránok. A ktoré odkazy sú najkvalitnejšie? Ideálne je, aby na váš web či e-shop odkazovali dobre hodnotené a navštevované stránky, ktoré majú navyše príbuzné zameranie ako váš web. Okrem toho prerazíte cez kanály stvorené na zdieľanie obsahu.

 

Off-page SEO faktoryAké sú možnosti linkbuildingu

Začneme od toho najdôležitejšieho. Tým sú bez väčších prekvapení sociálne signály. Už len preto, že sociálne siete boli stvorené na komunikáciu a organické zdieľanie obsahu, sú tieto odkazy jedny z top dôležitých pre vyhľadávač. Samozrejme, vyberajte si pre vašu online komunikáciu opäť len relevantné sociálne siete.

Pôvodné nadšenie z profilu na Facebooku, Instagrame, Youtube, Google+, Twitteri, Pintereste a množstva ďalších môže rýchlo opadnúť. Napokon zistíte, že všetky tieto kanály nestíhate spravovať. Okrem toho sklamanie môže prísť, keď si uvedomíte, že vaša cieľová skupina sa na danej sociálnej sieti vôbec nevyskytuje.

Pokiaľ sa rozhodnete pre niekoľko dobre cielených sociálnych sietí, môžete na ich efektívnu správu využiť aj online aplikáciu. Zjednoduší vám publikovanie príspevkov, sprehľadní všetky zmienky o vás na internete a navyše si budete vedieť zmerať vaše úsilie. Vieme vám odporučiť aplikáciu od online agentúry, ktorá si nás získala svojou prehľadnosťou a efektívnym vyhodnocovaním online kampaní. Kontaktujte nás.

Výber správneho sociálneho média predovšetkým závisí od vašej cieľovej skupiny a od vašich produktov či služieb. Sústreďujete sa na B2B trh alebo na koncového zákazníka? Sú vaše služby a produkty viac technickejšieho charakteru a chcete zaujať ITčkárov na Twittri, alebo predávate oblečenie a chcete preraziť vo svete Instagramu? Po správnom výbere kanálom už potrebujete len jedno, a to vytvoriť obsah, ktorému ľudia neodolajú a budú ho šíriť ďalej.

Ďalšou možnosťou, ako získať spätné odkazy, sú externé blogy. Mnoho ľudí píše svoj blog na rôzne témy od módy cez jedlo až po technológie. Nájdite si tých správnych blogerov, alebo lepšie - robte svoju prácu tak dobre, že si oni nájdu vás. Napíšu o vás recenziu či iné milé slovo.

To isté platí aj pre online médiá. Je omnoho lepšie, pokiaľ robíte niečo pozoruhodné, vďaka čomu sa rozhodnú o vás sami uverejniť článok. Avšak stará dobrá metóda PR článkov nie je úplne na zahodenie. Pri platenom linkbuildingu si dajte pozor, aby ste neuverejnili jeden a ten istý článok na viac webov. Z hľadiska SEO by to bolo plytvanie času a peňazí. Zákon duplicitného obsahu platí všade. Je lepšie byť originálny.

V rámci linkbuildignu môžete využiť aj vašich dodávateľov a odberateľov. Pokiaľ majú web, môžu vas na ňom zverejniť ako partnera, a vy tak získate kvalitný spätný odkaz s príbuzným zameraním.

Poslednou možnosťou, ako sa zviditeľniť, sú ešte rôzne fóra a diskusie, ktoré sú relevantné pre vašu cieľovú skupinu. Táto možnosť je však náročná na čas. Navyše adminsitrátori si svoj web dôkladne strážia. Preto nie je zložité svoj odkaz umiestniť, ale je extrémne náročné ho tam udržať. Zvážte si, či vám to stojí za námahu.

 

SEO analýzaAko vytvárať anchor texty

Dostali sme článok alebo zmienku o nás na niekoľko webov. Na čo by sme ale nemali zabúdať? Na správne napísaný anchor text. Je to jednoducho viditeľná časť textu alebo fráza, na ktorú používateľ klikne a presmeruje ho na odkaz, ktorý obsahuje.

V prípade, že chcete dobre optimalizované anchor texty, uistite sa, že obsahujú kľúčové slová a že nie sú na viacerých stránkach rovnaké. Príklad zlého anchor textu nájdete tu. Presne tak, prelinkovanie slova “tu” je veľmi zlým anchor textom.

 

Nik nechce byť penalizovaný

Google sa dal na boj proti umelému linkbuildingu. Na túto stránku optimalizácie dohliadajú Panda a Penguin. Táto algoritmická zoo od Google sa stará, aby kvalitné stránky vo vyhľadávaní stúpali a nekvalitné upadli do zabudnutia. Preto nemá význam navyšovať množstvo spätných odkazov neprirodzene. Nezabudnite, že Google miluje organiku. Preto sa snažte byť taký dobrý, aby si vás ostatní všimli a šírili vaše meno online svetom.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Plná (Desktop) verzia