Ako vytvoriť content plán pre váš firemný blog

Späť na BLOG

Máte v úmysle vytvoriť na webe alebo v e-shope sekciu Novinky či Blog? Nesporné SEO výhody sú jasné - nový relevantný obsah s kľúčovými slovami. Vzniká content, ktorý môžete zdieľať na sociálnych sieťach. Okrem toho podporuje branding, pretože vystupujete ako odborník, ktorý sa delí s verejnosťou o svoje know-how. Ale s veľkou mocou prichádza veľká zodpovednosť. Keď raz začnete, nemali by ste prestať. Ako si vytvoriť poriadny content plán, ktorý vás bude motivovať k písaniu? Čítajte ďalej.


Blog je ako psík, treba sa oňho starať

Najhoršie, čo môžete nájsť, je blog, na ktorý už roky či mesiace nebol pridaný nový príspevok. Než mať mŕtvy blog, to radšej nemať žiadny. Seriózne. Pokiaľ vytvoríte sekciu Blog/Novinky/Články, určite publikujte pravidelne. Či už bude pravidlom 1 alebo 4 články za mesiac, vždy je to lepšie, ako napísať prvých 5 článkov a potom zabudnúť, že podstránka niekedy existovala.


Veľký brainstorming kategórií a tém

Brainstorming tém

Na začiatok si ujasnite ciele blogu, na základe ktorých si vymyslíte aj kategórie. Chcete vďaka nemu predávať? Nemal by to byť prvotný cieľ, avšak je to milý doplnok na podporu predaja. Pripravte blogy o porovnaní produktov a značiek, o použití jednotlivých výrobkov, o absolútnych novinkách na trhu, o čomkoľvek, čo je na vašich produktoch výnimočné. Chcete svojho zákazníka inšpirovať? Vytvorte kategórie návody a nápady. Chcete ho vzdelávať? Pripravte zaujímavý obsah s pridanou hodnotou, pričom sa s čitateľom podelíte o svoje skúsenosti a znalosti. Vymyslieť sa dá tisíc vecí.

Avšak uvedomte si svoje limity. Budete ku každej téme vedieť zohnať dostatok informácií, praktické príklady a grafiku? Vyberte si formát príspevkov. Máte možnosť tvoriť videá, podcasty alebo grafický materiál? Výborne! Chcete využiť len čistý text? Aj tak dobre, ten má Google rád. A pokiaľ bude relevantný, bude ho mať rád aj váš čitateľ.

Okrem toho sústreďte jednotlivé kategórie na vaše cieľové skupiny. Väčšinou sú to existujúci a potenciálni zákazníci. Každý od vás potrebuje trošku iné informácie.


A napokon si ku konkrétnym kategóriám vymyslite konkrétne témy, ktoré sú:

  • buď návodom - niečím, čo človeka obohatí a čo reálne hľadá, pokiaľ má záujem o vaše produkty, služby;
  • alebo novinkou - o akciách, vašich produktoch a službách, o tom, čo sa stalo vo vašej firme;
  • alebo užitočnou informáciou - o eventoch, súťažiach a udalostiach vo svete, samozrejme, relevantých pre vašu cieľovú skupinu.

Celý branstorming si potom spracujte do jednoduchého kalendára.


Vytvorte si editorial kalendár

Editorial kalendár

Ako to celé naplánovať? Nuž, ako každý dobrý plán, aj content resp. obsahový plán by mal ísť na papier. Ale keďže dnes majú papiere viac nevýhod ako výhod, tak môžeme pokojne využiť Google spreadsheet. Máme to všetko pekne online, editovateľné viacerými ľuďmi a dokonca zadarmo! :) Urobte si jednoduchú tabuľku s kategóriami, témami, dátumami písania i publikovania. K tomu si môžete pridávať zaujímavé zdroje, poznámky, atď.

A viete, prečo je to všetko dôležité? Aby ste videli, ako vám nadväzujú témy a aby ste striedali kategórie. Zároveň si stanovíte deadliny, ktoré vás budú motivovať Farebne rozlíšte jednotlivé stavy tém. Napr. žltá rozpísané, zelená hotovo. Udržíte si tak dokonalý prehľad.


Kde sa inšpirovať

Čítanie

Čítajte. Je to naozaj také jednoduché? Áno, je. Čítajte odborné články a novinky z významných domácich a zahraničných zdrojov. Čerpajte know-how z vlastnej práce. Keď o niečom píšete, väčšinou je vám to blízke. Viete o daných témach, čítate o nich, vzdelávate sa v tejto oblasti a následne to všetko zavádzate do praxe. Nezabudnite do každého blogu vniesť niečo svoje a jedinečné. Inšpirujte sa konkurenciou, ale nikdy nekopírujte.

Ak vám už naozaj dôjdu nápady, na webe sú rôzne užitočné nástroje. Napríklad Buzzsumo vám na základe pár slov vygeneruje témy, ktoré v minulosti čitateľov na webe zaujali. Prípadne zapojte kolegov, alebo rovno vašich čitateľov. Zistite, čo by chceli vedieť a o čom by si radi prečítali.

Keď máte tento očarujúci kalendár spracovaný, pustite sa do samotnej tvorby. A tu prichádza najťažšia časť. Browsujte, čítajte, skladajte, testujte a všetko si píšte. Niekedy vám cestou napadne úplne nová téma. Zapíšte si ju a veselo pokračujte ďalej.


percentage

Pri objednávke webu alebo e-shopu

Získavate 50 % zľavu na SEO ANALÝZU alebo ANALÝZU POUŽITEĽNOSTI

Kontaktujte nás

CEO CreativeSites
Jana Zajícová, CEO
0915 215 555
Obchodné informácie
a cenové ponuky

Sales manager
Michal Mikula
0948 940 910
Obchodný zástupca
CreativeSites, s.r.o.
Ulica Svornosti 42
82106 Bratislava
Slovenská republika
Fakturačná adresa
CreativeSites, s.r.o.
Heyrovského 8
84103 Bratislava
IČO: 36662674
DIČ: 2022226448
IČ DPH: SK2022226448
Výpis z Obchodného registra
Kontaktné miesto
Ulica Svornosti 42
82106 Bratislava
Zobraziť na mape

Kontaktný formulár

close
S čím vám pomôžeme?
+421 915 215 555
Mám
záujem