Kategórie
 
 
 
 
 
 
Online marketing & SEO

5 krokov, ako urobiť analýzu kľúčových slov

Kutil, ktorý sa rozhoduje medzi motorovou a elektrickou pílou. Mamička, ktorá vyberá kočík pre svoje mimčo. Muž, ktorý hľadá luxusné hodinky pre manželku. Dievča zaťažené na módne vychytávky. Vegan, ktorý premýšľa, čo by zjedol. Čo majú všetci spoločné? Googlia slová. A nie hocijaké slová, ale kľúčové slová - pre váš biznis.

Analýza klúčpových slov e-shopuÁno, je možné, že si tie produkty napokon kúpia priamo v kamennom obchode. Ale drvivá väčšina z týchto a ďalších tisícok ľudí, si výrobky najprv vyhľadajú na internete. To je šanca pre váš e-shop. Každý jeden z nich zadáva do Googlu kľúčové slová a frázy. Na základe toho dostane personalizované výsledky. A medzi nimi by ste mali byť.

Poznáte pojem long-tailové frázy? Stavíme sa, že aj vy ich používate. Sú to v podstate dlhé kľúčové frázy, ktoré zadávate do vyhľadávania. Dnes už nehľadáte pojem “kľúčové slová”, ale skôr “ako urobiť analýzu kľúčových slov” alebo “ako znásobiť zoznam kľúčových slov”. Preto treba myslieť aj na množstvo variácií, ktoré vaši potenciálni zákazníci vyhľadávajú.

 

Poriadna analýza kľúčových slov

Je súčasťou poriadnej SEO optimalizácie. Ako si vytvoriť zoznam kľúčových fráz, ktoré zakomponujete do textov na webe? Dobrá správa - nie je to raketová veda. Zlá správa - bude to chcieť veľa odhodlania, trpezlivosti a tvorivosti. Pokiaľ máte správne nástroje a tieto vlastnosti, určite to zvládnete aj sami.

Čo je náročnejšie je čas, pretože vyprodukovať poriadnu analýzu kľúčových slov trvá. Pričom to nie je jednorazová záležitosť. V podstate pravidelne testujete, ktoré slová fungujú a ktoré nie. Na základe toho po čase buď texty prerobíte, alebo postupujete ďalej napríklad blogom.

Uvedomte si, že pokiaľ máte internetový obchod, tak sa skladá zo stoviek podstránok. A každá z nich - hlavná stránka, podstránky kategórií, podkategórií i detaily produktov by mali obsahovať text. A ten text by mal zahrňovať správny pomer kľúčových slov. Rozhodli sme sa pripraviť vám jednoduchý postup s náročnou domácou úlohou. Poďme na to.

 

Analuzujte reálne dáta1. Poznajte svoju cieľovú skupinu

Pokiaľ už istú dobu existujete, nie je nič ľahšie. Sami viete, aké produkty, kategórie produktov najviac kupujú vaši zákazníci. Ktoré slová pritom vyhľadávajú? Hľadajú podľa konkrétnej značky, tvaru, farby, veľkosti? Hľadajú viac špecifické kategórie alebo konkrétny produkt? Pokiaľ ešte len začínate, zamyslite sa, ako ste hľadali produkty. Čo ste zadávali do Google, keď ste hľadali informácie? To sú vaše základné kľúčové slová a frázy pre hlavnú stránku.

Pre tvorbu kľúčových slov na podstránky produktov a kategórií sa odpichnite od konkrétnych produktov. A ideme na slovnú násobilku a overovanie toho, čo sme si vymysleli. Pretože predstavivosť sa nemusí zhodovať s reálnym dopytom. Preto je lepšie použiť online analytické nástroje na overenie našich "hypotéz". Zistíme, ktoré slová sú vyhľadávanejšie a naopak, ktoré vôbec nie sú.

 

2. Využite plánovač kľúčových slov

Samotný Google sa vám snaží pomôcť optimalizovať web stránku prostredníctvom viacerých nástrojov. Google AdWords je síce nástroj vytvorený hlavne na správu kampaní a platenej reklamy, avšak má v sebe tzv. plánovač kľúčových slov, ktorým môžete znásobiť váš zoznam. Účet v AdWords si vytvoríte svojím gmail kontom.

V hlavnom menu si vyberiete položku Nástroje a následne Plánovač kľúčových slov. Vľavo si nastavíte krajinu a jazyk. A vložíte slovíčka, na ktorých vyhľadávacie metriky ste zvedavý. Pokiaľ ich oddelíte čiarkou, AdWords porovná objem vyhľadávania týchto fráz. Okrem toho vám vygeneruje ďalšie frázy, ktoré sa spájajú s vami skúmaným výrazom. A zoznam sa predlžuje.

 

Plánovač kľúčových slov

 

Porovnávajte si aj množné a jednotné číslo. Zistíte, ktorý výraz by ste mali využívať častejšie. Avšak pri tvorbe textov sa snažte využívať čo najviac variácií.

Slovenčina je natoľko komplikovaný jazyk, že Google stále vidí rozdiel medzi niektorými slovíčkami s a bez diakritiky. Následne ich v štatistikách zobrazuje oddelene. Avšak odporúčame zadávať slová aj diakritikou. Vase texty asi nebudete pisat bez diakritiky, ci?

 

3. Analyzujte naplno

Pri novom webovom projekte nemáte na úvod možnosť vychádzať z reálnych dát a analýz webu napr. cez Google Analytics. Po čase je to ale skvelý nástroj na získavanie údajov o návštevnosti jednotlivých stránok. Vďaka nemu si odmeriate, ktoré texty zaujali návšetvníkov viac, cez aké konkrétne podstránky sa k vám dostali a pod.

 

4. Googlite

Možno ste si všimli, že keď zadávate slovo do Google vyhľadávača, automaticky vám vypisuje možné alternatívy toho, čo chcete napísať. Ponuku fráz postupne prispôsobuje zadávaným výrazom. Dokonca je Google natoľko prešibaný, že vám výsledky ešte aj personalizuje na základe toho, čo ste v minulosti hľadali.

Využite preto radšej súkromné okno prehliadača. Poskytne vám nepersonalizované výsledky. Zadajte nejaké slovo z už vytvoreného zoznamu kľúčových slov a znásobte ho pomocou alternatív, ktoré ľudia reálne hľadajú.

 

Googlite

5. Inšpirujte sa vašou konkurenciou

Nekopírujte! Inšpirujte sa. Odlíšte sa. Asi viete, kto je vaša hlavná konkurencia v internetovom priestore. Pozrite si, aké majú texty, aké využívajú kľúčové slová a iné. To, čo sa vám páči si prispôsobte svojim podmienkam a produktom. Poučte sa z toho, čo sa vám nepáči. A na záver: odlíšte sa v každom smere, aby si vás zákazník pamätal.

Okrem toho na internete nájdete množstvo free nástrojov na online SEO audit, vďaka ktorému dokonca zistíte, na aké slová majú optimalizované meta dáta a nadpisy.

A prichádza na rad spomínaná úloha: sadnúť si a makať na zozname kľúčových slov. Pokiaľ si myslíte, že na tento proces nemáte nervy, vieme vám odporučiť agentúru, ktorá sa tomu aktívne venuje. Dokonca, ako sme spomínali, postupom času zistí, čo funguje a čo nie. Vykoná zmeny a zvýši vaše predaje. Kontaktujte nás.

 

 

Ešte Nemám e-shop

ako založiť e-shop

Chcem EXPANDOVAŤ

Vstúpiť na nové trhy

ÚspešnéCASE STUDIES

Pozrieť case studies

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Plná (Desktop) verzia