Kategórie
 
 
 
 
 
 
Online marketing & SEO

Ako prísť o svoje SEO panenstvo

Už ste o SEO, optimalizácii pre vyhľadávače, niečo počuli. Viete, že je to dôležité. No napriek tomu sa v tejto oblasti nevyznáte? Prezradíme vám, ako na to. SEO zabezpečujte, aby ste dosiahli čo najvyššie pozície vo vyhľadávači (akým je aj Google), a to organicky – čiže bez platenej reklamy.

Responzivita webuPreto je optimalizácia taká dôležitá, ak chcete viesť úspešný online biznis. Našim klientov dávame zdarma SEO školenie, kde ich naučíme základné princípy optimalizácie pre vyhľadávače, aby si vedeli vytvoriť obsah webu či e-shopu. Následne už sa vzdelávajú sami, prípadne si najmú online marketingovú agentúru.

Najskôr si prejdeme základy. Postupne sa však môžete tešiť na ďalšie články z oblasti SEO a aj online marketingu. Na druhú časť tohto článku – 7 zákonov SEO, ktoré by ste mali ovládať sa môžete tešiť už v pondelok.

Primárne sa budeme venovať on-page SEO parametrom. Čo to znamená? On-page SEO faktory sa priamo týkajú vašej stránky. Viete ich ovplyvniť. Ako sa teda dostať na prvé pozície v Googli? Poďme na konkrétne príklady.

 

Základný SEO kameň

Aby bola práve vaša stránka uprednostňovaná Googlom, musí spĺňať určité parametre. K nim patrí aj optimalizácia pre všetky prehliadače (Firefox, Chrome, atď.). Samozrejme, o tú sa stará programátor alebo firma rovnako ako aj o bezchybný HTML kód, ktorý tiež patrí medzi on-page SEO faktory. Pokiaľ chcete zistiť, či programátor odviedol dobrú prácu, overte si to cez tzv. HTML validator.

Pokiaľ viete, že vaši návštevníci budú alebo už prichádzajú z mobilných zariadení či tabletov, určite si dajte naprogramovať responzívny dizajn webu. Vďaka responzivite sa váš web alebo e-shop prispôsobí akejkoľvek obrazovke. Je to výhodne nielen z hľadiska SEO, ale aj kvôli dobrej použiteľnosti. Málo ľudí má trpezlivosť na rozklikávanie položiek cez mobil na stránke, ktorá nie je responzívna.

Vašu pozíciu vo vyhľadávači ovplyvňuje aj rýchlosť načítavania web stránky. Nie je vhodné nahrať na stránku priveľa obrovských fotiek, ktoré budú celú stránku spomaľovať. V neposlednom rade je pre SEO aj pre vašich zákazníkov užitočné používať čitateľné URL adresy. Ktorá adresa sa vám páči viac https://www.creativesites.sk/sluzby/ alebo https://www.creativesites.sk/index.php?kat=4&podkat=878? Tá krajšia, presne tak.

 

Výsledky SEO optimalizácieAko viete ovplyvniť výsledky SEO

Čo môžete urobiť vy sami pre kvalitnú optimalizáciu web stránky či e-shopu? Je veľa spôsobov a faktorov, ktoré ovplyvňujú vašu pozíciu vo vyhľadávači. Prebehneme ich stručne. Podrobnejšie info nájdete v pondelkovom článku 7 zákonov SEO, ktoré by ste mali ovládať.

On-page SEO faktory, o ktoré by ste sa mali postarať:

  1. Aktualizácia vašej stránky. Čím je stránka živšia, tým lepšie.
  2. Originalita textov a obrázkov. Nik nemá rád duplicity, ani Google.
  3. Optimálna hustota kľúčových slov. Ani veľa, ani málo.
  4. Využitie textov a častí stránky, ktoré vyhľadávač uprednostňuje.
  5. Efektívne umiestnenie textov. Každá podstránka si žiada vlastný.
  6. Správne vyplnené vs. nevyplnené meta dáta. Čo to je sa čoskoro dozviete.
  7. Interné prelinkovanie v rámci vášho webu.

Ako vidíte, je toho veľa, čo môžete na svojej stránke ovplyvniť a zlepšiť. Hlavne je to dlhodobý proces, ktorý sa nestane z jedného dňa na druhý. Aj Google zaznamená zmeny na stránke až po určitom čase, nie zo sekundy na sekundu. Chce to trpezlivosť. Okrem toho musíte sledovať aktuálne zmeny. Našťastie, na to je tu náš blog.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Plná (Desktop) verzia