Aktualizácia od Google: Zverejňujete odborný
obsah? Musí spĺňať tieto 3 kritériá

Späť na BLOG

Možno ste si už všimli, že 1. augusta Google aktualizoval svoj algoritmus. Prečo by vás to malo zaujímať? Pretože táto aktualizácia môže radikálne zmeniť umiestnenie vášho webu vo vyhľadávaní. Najmä pokiaľ váš web patrí medzi tzv. YMYL stránky (Your Money, Your Life). Ide o weby, ktoré sa týkajú predovšetkým financií či zdravia, ale aj informácií, ktoré môžu mať potenciálne negatívny dopad na život človeka. Ak aj vy publikujete odborné články a informácie, čítajte ďalej.


Google sa touto aktualizáciou snaží obmedziť poskytovanie nesprávnych alebo nepresných informácií ľuďmi, ktorí nemajú dostatočnú odbornosť. Preto postupne sprísňuje kritériá. Aké vlastnosti by vaše články mali spĺňať?


Odpoveďou je E.A.T. Ide o skratku z ang. expertise, authoritativeness, trustworthiness. Čiže odbornosť, autoritatívnosť a dôveryhodnosť. Poďme si tieto 3 podstatné faktory priblížiť.



1. Odbornosť

Poriadok v databázach

Predstavte si situáciu: Váš lekár vám z určitých dôvodov odporučí podstúpiť operáciu. Kým čakáte na zákrok, zistíte, že človek, ktorý vás má operovať, nie je vyštudovaný doktor, ale elektrotechnik.


Išli by ste na operáciu k takémuto lekárovi? Určite nie. A takto "uvažuje" aj algoritmus Google.


Dôležitý nie je už iba obsah článkov na vašich stránkach a jeho kvalita, ale aj autor textu a jeho reputácia.


Na odbornosť článku tiež vplýva kvalifikácia autora v danom odbore - články o zdraví by mali písať lekári či zdravotníci, články o zákonoch a právnych vzťahoch zase právnici atď.


Existuje, samozrejme, množstvo tém, ktoré nevyžadujú odbornosť. V takýchto prípadoch algoritmus Google sleduje, či sú podávané informácie pre návštevníkov vášho webu dostatočne nápomocné a detailné.



2. Autoritatívnosť

Všeobecné obchodné podmienky a zásady spracovania osobných údajov v rámci GDPR

Uistite sa tiež, že čitatelia vedia, kto je autorom publikovaných článkov. Ako? Možností je viacero. Vyskúšajte napríklad tieto:


  • doplniť ku článku meno autora,
  • zahrnúť stručný životopis autora na úvod alebo záver článku,
  • pripojiť odkaz na stránku autora alebo stránku, ktorá obsahuje celý životopis autora,

Pokiaľ boli v článku použité zdroje, určite ich nezabudnite uviesť. Algoritmus okrem kvality vášho článku hodnotí aj kvalitu použitých zdrojov.



3. Dôveryhodnosť

Ochrana osobných údajov

Uistite sa, že čitatelia dostávajú na vašom webe pravdivé a dôveryhodné informácie. Dôležité sú transparentné a ľahko prístupné kontaktné informácie, ako aj reálne recenzie a hodnotenia od vašich zákazníkov.


Veríme taktiež, že vo chvíli, keď čítate tieto riadky, máte už platný SSL certifikát a váš web ste presmerovali na HTTPS. Web stránky bez platného certifikátu označuje Google od júla 2018 ako “nezabezpečené” a považuje ich za nedôveryhodné.





Tak a teraz sa rozhodnite. Budete na vašom blogu produkovať radšej kvalitu alebo kvantitu?



percentage

Pri objednávke webu alebo e-shopu

Získavate 50% zľavu na SEO ANALÝZU alebo ANALÝZU POUŽITEĽNOSTI

Kontaktujte nás

CEO CreativeSites
Jana Zajícová, CEO
0915 215 555
Obchodné informácie
a cenové ponuky

Sales manager
Michal Mikula
0948 940 910
Obchodný zástupca
CreativeSites, s.r.o.
Ulica Svornosti 42
82106 Bratislava
Slovenská republika
Fakturačná adresa
CreativeSites, s.r.o.
Heyrovského 8
84103 Bratislava
IČO: 36662674
DIČ: 2022226448
IČ DPH: SK2022226448
Výpis z Obchodného registra
Kontaktné miesto
Ulica Svornosti 42
82106 Bratislava
Zobraziť na mape

Kontaktný formulár

close
S čím vám pomôžeme?
+421 915 215 555
Mám
záujem