Kategórie
 
 
 
 
 
 
Online marketing & SEO

Stručný prehľad SEO a online marketingových trendov na rok 2017

Čo je v roku 2017 dôležité po technickej a čo po obsahovej stránke v rámci SEO? Aké sú trendy v online marketingu v tomto roku? Čo robiť, ak máte menšiu firmu s menším rozpočtom? Prebehnite si s nami všetky dôležité info, ktoré potrebujete vedieť, aby ste aj počas tohto roka udržali krok s konkurenciou. A ideálne ju aj predbehli.

Responzívny dizajnResponzívne s mobile-first

Samozrejmosťou v roku 2017 sú responzívne weby, ktoré sa prispôsobia mobilným zariadeniam. Mnohí developeri už dnes uplatňujú princíp mobile-first. To znamená, že začnú s návrhom dizajnu tak, ako by mal vyzerať na mobile. Následne prejdú na zobrazovanie cez desktop, a nie naopak. Ak uvažujete o redizajne vášho e-shopu či webu, tak toto je správna cesta.

Výhodami sú dokonalejšia optimalizácia pre mobilné zariadenia a rýchlejšie načítavanie stránky cez telefón. Nuž ľudia sú ponorení do mobilov čoraz viac, ak chcete mať šancu na úspech, musíte sa im prispôsobiť.

 

Content marketing nie je out

Pokiaľ ste si mysleli, že kvalitného obsahu by stačilo, content je a bude dôležitý aj v tomto roku. Len distribúcia bude ťažšia. Boli ste kedysi jediný odborník vo vašej oblasti podnikania, ktorý produkoval blog, a ľudia si váš obsah našli sami od seba? Doslova ich pritiahol? Všeobecná kvalita však rastie, a preto už v tomto roku musíte obsah dostať vy k ľuďom (newsletter, boostovanie príspevkov na sociálnych sieťach a pod.). Zapracujte na tom, aby bol váš obsah rozmanitý. Ako? Čítajte ďalej.

 

Od textu cez obrázky až po video a live stream

Text je stále dôležitý hlavne kvôli SEO. Ale zdá sa, že robotom sa chce čítať viac než ľuďom. Tí preferujú obrázky a video (chcú vstrebávať informácie rýchlo a chcú pritom cítiť aj nejakú tú emóciu). Video sa rozmáha natoľko, že dnes už môžete vysielať aj live na vašom Facebooku. Video content má veľký dosah, preto má vplyv na optimalizáciu stránky.

Ak nie ste fanúšikom live streamu, porozmýšľajte aspoň nad video reklamou (Facebook, Youtube atď.). Na rozdiel od TV reklamy, na sociálnych sieťach sa dozviete presné štatistiky sledovanosti, napr. koľko ľudí si pozrelo video, koľko z nich ho nedopozeralo do konca, či koľko ľudí urobilo želanú konverziu.

 

Spätné odkazySila spätných odkazov nepoľavuje

Presne tak, relevantné spätné odkazy sú stále in. Organické odkazy však vznikajú postupne, preto sa neunáhlite s ich tvorbou. Všetko chce svoj čas, aby táto aktivita vyzerala prirodzene. Snažte sa získať odkazy hlavne z lokálnych webov, ktoré majú autoritu.

Dbajte na variabilitu vášho portfólia backlinkov. Využite mix odkazov z blogov, online médií, stránok vašich dodávateľov a ďalších relevantných webov, do toho možno primiešajte zopár katalógových a niekoľko odkazov z diskusných fór. Využívajte ale pritom rôzne anchor texty (časť textu, ktorá obsahuje odkaz).

 

Pokračujte v remarketingu

Že neviete, čo to je? Všimli ste si, že kamkoľvek na webe idete, naháňa vás jedna a tá istá reklama od firmy, ktorej web ste navštívili? Tak to je ono. Naháňa vás do tej chvíle, kým nakúpite. A niekedy aj naďalej, kým nenakúpite znova.

Dnes už Google a Facebook nemusia na remarketing využívať cookies, stačí im, že máte profil, do ktorého ste prihlásený na notebooku, na smartfóne a ešte aj na tablete. Takže si vás reklama nájde všade.

Ak už takúto kampaň máte, uistite sa, že je komunikácia konzistentná cez všetky vaše online a offline kanály. Ak s remarketingom nemáte skúsenosti, nájdite si nejakého šikovného marketingovo zdatného jedinca či agentúru, ktorá vám pomôže. Výsledky vás určite potešia.

 

Zákazník ako váš najlepší priateľ

Zákazník sa chce cítiť výnimočne. Chce personalizovaný prístup? Tak mu ho dajte. V tomto bode má priestor každá firma, ktorá ponúka služby či predáva produkty. Ale najväčší priestor majú paradoxne firmy, ktoré sú menšie, prípadne ešte nemajú veľa zákazníkov.

Nemusíte investovať ťažké peniaze do remarketingovej kampane, ani do Facebook reklamy. Stačí, keď sa skamarátite s vašimi zákazníkmi. Proste každému jednému napíšte personalizovaný e-mail. Komunikáciou ukážete záujem. Pýtajte sa ho, čo by vo vašej ponuke privítal. Ponúknite mu produkty, ktoré by mohol chcieť. Poďakujte mu za spoluprácu. Zistite spätnú väzbu a zlepšite svoje služby na základe jeho názoru. Možností je naozaj mnoho.

 

Bezpečnostný certifikátVy ešte nemáte SSL certifikát?

Google stále vládne a hýbe online svetom, čo bolo pekne vidieť hlavne začiatkom roka. Napríklad vyhlásenie o uprednostňovaní webov s SSL certifikátom spôsobilo hromadný presun stránok na HTTPS kvôli lepším pozíciám. Za prvé dva mesiace “konvertovala” skoro polovica všetkých web stránok. Ak ste tak ešte neurobili, je najvyšší čas. Tie lepšie spoločnosti, ktoré sa zaoberajú tvorbou webov a e-shopov, vám dnes už rovno urobia HTTPS verziu vašej stránky.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Plná (Desktop) verzia