Kategórie
 
 
 
 
 
 
Online marketing & SEO

Influencer marketing v kocke: Prečo by ste ho mali zvoliť pre svoj produkt?

Popularita influencer marketingu nebola nikdy taká veľká. V súčasnosti takmer každá značka začlenila alebo má v pláne začleniť influencerov do svojej marketingovej stratégie. Kto vlastne influenceri sú, a ako ich môžete využiť pre svoju značku?

CREATIVE sites - tvorba e-shopov - BLOG - CREATIVE digital - Influencer marketing

Správanie zákazníkov sa na internete sa za posledné roky razantne zmenilo. Zákazníci začínajú trpieť takzvanou „bannerovou slepotou“. Bannerová slepota označuje stav, kedy používatelia už automaticky filtrujú bannerové reklamy.  Pri nakupovaní sa čoraz viac spoliehajú na názory a skúsenosti iných, vyhľadávajú recenzie, hodnotenia produktov, či odporúčania iných zákazníkov. Ľudia skrátka prirodzene veria viac ľuďom ako značkám, a preto sa značky obrátili na influencerov. 

Celosvetovo až 68% marketérov plánuje v roku 2022 zvýšiť svoje výdavky na influencer marketing. Odvetvie influencer marketingu by malo podľa štatistík Influencer MarketingHubu vzrásť v roku 2022 približne na 16,4 miliardy dolárov. Očakáva sa, že do roku 2025 bude obchod na sociálnych sieťach predstavovať až 17% všetkých výdavkov na elektronický obchod.

 

Kto je vlastne ten influencer?

Pomenovanie influencer vychádza z anglického slova influence, ktoré znamená vplyv. Influencer je teda niekto, kto má vplyv na správanie svojich sledovateľov, a to aj to nákupné. 

Influenceri sa preto stali obzvlášť užitočným marketingovým nástrojom pre značky. Pomáhajú im nielen zvýšiť zisky, ale aj budovať dôveru u zákazníkov. Stávajú sa nielen marketingovým nástrojom na predaj, ale sú tvárou značky. Preto je dôležité si uvedomiť, že nie každý influencer sa pre vás bude hodiť. 

 

Ako vybrať toho správneho influencera na spoluprácu?

Pred výberom influencera je veľmi dôležité zodpovedať si pár základných otázok, rovnako ako pri tvorbe akejkoľvek marketingovej stratégie:

 

1. Čo idete propagovať?

Stavebný pilier influencer marketingu je správne nastavená stratégia. Idete promovať produkt alebo službu? Chcete zvýšiť povedomie o vašej značke alebo je pre vás dôležitý dlhodobý predaj? Odpovede na tieto otázky vám ľahko pomôžu nie len pri výbere toho správneho influencera a platformy (Instagram, Facebook, Tik Tok, Youtube či vlastný blog), ale aj pri príprave marketingovej stratégie. 

 

2. Určite si svoju cieľovú skupinu

Viete už čo chcete promovať a máte už aj predstavu, čo očakávate od influencera. Viete však, kto je vaša cieľová skupina a kde sa nachádza? Sú vaši zákazníci prevažne muži alebo ženy? Odkiaľ najčastejšie nakupujú a koľko majú rokov? Tieto dôležité informácie vám pomôžu s výberom toho správneho influencera. Ako? 

Influenceri, rovnako ako značky, disponujú integrovanými štatistikami zo svojich sociálnych sietí. Na základe týchto štatistík, ako sú demografické údaje (pohlavie, vek, geografická poloha a pod.), viete zistiť, či je pre vás a vašu značku spolupráca s konkrétnym influencerom relevantná, a či zasiahne vašu cieľovú skupinu. To, že má influencer milión sledovateľov neznamená, že získate aj milión nových zákazníkov. V prípade, že pri výbere influencera nezohľadníte štatistiky, môžete len plytvať svojimi peniazmi. 

 

3. Je dôležitý počet sledovateľov?

Áno aj nie.  Veľký počet sledovateľov neznamená aj veľký počet zákazníkov. Je preto veľmi potrebné mať jasne stanovené ciele.  

Uveďme príklad: Ste majiteľom e-shopu s detským oblečením. Vašim cieľom je dostať sa do povedomia širokej verejnosti. V tomto prípade je sledovanie počtu sledovatelov dôležité. Veľký influencer vám môže výrazne pomôcť pri budovaní brandu a priniesť rýchle a vysoké zárobky

Ak naopak chcete osloviť relevantné publikum, uprednostníte bezdetnú influencerku, ktorá má 400 tisíc mužských sledovateľov, alebo oslovíte na spoluprácu influencerku na materskej, ktorá má „len“ 60 tisíc sledovateľov, no jej publikum sú prevažne mamičky?

Správne si určiť cieľovú skupinu vám pomôže ľahšie sa orientovať v tom, ktorý influencer je pre vás vhodný, bez ohľadu na počet sledovateľov. Viac dôležitá bude pre vás osobnosť influencera, jeho životný štýl a spôsob komunikácie.

 

4. Ako a čo sledovať na spôsobe komunikácie influencera?

Každý influencer má svoju jedinečnú osobnosť a spôsob komunikácie, preto nie každý bude pre vašu značku ideálny. Pred oslovením influencera na spoluprácu je vhodné nejaký čas sledovať jeho spôsob komunikácie. Akým spôsobom komunikuje so svojim publikom, aký má prejav, ako na vás pôsobí ako na cieľového zákazníka? Od influencera nemôžete totiž očakávať, že zmení spôsob komunikácie. Vo chvíli, keď sa s influencerom dohodnete, stáva sa tvárou vašej značky. Myslite preto nie len na čísla, ale aj na charizmu a sympatie.

 

Začať influencer marketing na vlastnú päsť, alebo osloviť agentúru?

Každá marketingová stratégia, rovnako aj influencer marketing, si vyžaduje prácu a čas. Je potrebné si určiť cieľ, analyzovať svojich zákazníkov na základe údajov z dát, ale aj zastrešiť komunikáciu so samotnými influencermi.

Z finančného hľadiska je pravdepodobné, že influencer marketing na vlastnú päsť bude pre vás lacnejší ako služby agentúry. Ak ste však úplný nováčik, problémom môže byť, že nedisponujete žiadnymi údajmi, a teda začnete „naslepo“. 

Agentúry naopak disponujú štatistickými údajmi zo spoluprác s influencermi a majú skúsenosti s tvorbou a nastavením správnej komunikácie na dosiahnutie požadovaných cieľov. Majú v influenceroch prehľad, poznajú ich content a komunikáciu a majú aj osobné skúsenosti. Agentúra vám vie preto pomôcť nielen s výberom najvhodnejšieho influencera pre vašu značku, ale aj lepšie vypracovať zadanie a odkomunikovať stratégiu.

 

Zhrnutie na záver

Ešte stále váhate, či je influencer marketing vhodný pre vašu firmu? Určite áno!

Neexistuje produkt alebo služba, ktorú by nebolo možné propagovať za pomoci influencerov. Stačí, ak budete poznať svoj cieľ a zákazníkov. Správnym výberom influencera môžete získať nových zákazníkov, ale aj výhodné postavenie voči konkurencii. 

V našej agentúre CREATIVE digital vám radi pomôžeme uchopiť influencer marketing od začiatku správne. Disponujeme nie len štatistikami, ale aj skúsenosťami so spoluprácou s influencermi. Pomôžeme vám vytvoriť marketingovú stratégiu pre vás na mieru a zabezpečíme dosiahnutie vašich cieľov. 

 

Profi e-shop riešenie CREATIVE sites - kontakt

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Plná (Desktop) verzia