Marketingová komunikácia v čase koronakrízy

Kategórie
 
 
 
 
 
 
Online marketing

Marketingová komunikácia v čase koronakrízy

Za posledný mesiac sa mnohé zmenilo, či už v priamej alebo nepriamej reakcii na ochorenie COVID-19. Čo ale teraz ako marketéri môžeme urobiť, je pozerať sa vpred a upokojiť rozrušených zákazníkov.

Majiteľov e-shopov môžeme povzbudiť, aby v tomto období častejšie ako bežne  svojim zákazníkom komunikovali jasné, stručné a presné správy. V našom blogovom článku vám ponúkneme krátky návod.

 

Keď máte ako firma jasno v tom, že chcete pokračovať v podnikaní a tiež viete, akou formou, treba o tom informovať zákazníkov a prehovoriť k nim. Tu je zopár základných bodov, čo by ste mali urobiť:

Uistite zákazníkov, že ďalej fungujete

Prvý krok je umiestniť informácie na vašej webstránke. Nevynechajte žiadne miesto - informujte na domovskej stránke, v sekcii Doprava a platba, na podstránke so zoznamom predajní či v pokladni. 

Komunikovať, že ste pre svojich zákazníkov ostali dostupní online, môžete aj na sociálnych sieťach či newsletterom. Viac informácii k tomuto bodu nájdete v našom publikovanom článku “Buďte inšpiratívni i v súčasnej situácii

Marketingová komunikácia v čase koronakrízy

Informujte zákazníkov o zmenách, ktoré nastali

Ak máte aj kamenný obchod, prevádzku či výdajné miesto, informujte zákazníkov o dôležitých zmenách. Pravdepodobne je vaša predajňa aktuálne zatvorená, s čím aj väčšina vašich zákazníkov počíta. Nepovažujte to však za samozrejmosť a smerujte k nim aj informáciu o tom, prečo ste zatvorili. Nielen preto, že ste museli; chcete predsa tiež chrániť svojich zamestnancov, ako aj svojich zákazníkov. Ste ohľaduplný a zodpovedný. 

Ak máte výdajné miesto, ktoré ste za určitých prísnych opatrení nechali fungovať, informujte zákazníkov o novozavedených pravidlách. V záujme ochrany zdravia musia napr. nosiť napr. rúška, rukavice, mať vlastné pero, dodržiavať rozostupy. Umožnite tiež dohodnúť sa na návšteve vopred (napr. telefonicky) v konkrétnom čase, aby sa minimalizovala možnosť kontaktu s inými ľuďmi.  

Ak ste pripravili vlastné auto a vlastného šoféra, ktorý sa vám postará o rozvoz tovaru, bude to určite vítaná informácia pre zákazníkov.

Bezpečnostné opatrenia na ochranu zákazníkov
 

Uistite zákazníkov aj v tom, čo sa nezmenilo 

Vaši zákazníci, tak ako väčšina ľudí, sledujú dennodenne množstvo informácii o rôznych zmenách a nariadeniach. Určite ich poteší informácia o tom, čo ostalo nezmenené a s čím môžu z vašej strany aj naďalej počítať. Je dôležité sa v komunikácii zamerať na pozitívny, upokojujúci spôsob zdieľania informácii. Všetci predsa túžime, aby svet fungoval “po starom” čo najskôr - a tak sa chytáme každého náznaku stability a návratu do normálneho režimu. Doprajte tento kúsok nádeje aj vašim zákazníkom. 

Uistite zákazníkov aj v tom, čo sa nezmenilo

Komunikujte opatrne

Narábajte so súčasnou citlivou situáciou v rukavičkách. Nesnažte sa ju využiť na obnovenie svojich starých obchodných kontaktov. Nebuďte dojem, že sa na tejto kríze snažíte profitovať (žiaľ, aj takých sa nájde viac). Dôležité je byť empatický a vyhnúť sa nevhodnému vtipkovaniu (sú mnohí, ktorí touto situáciou naozaj trpia).

V týchto časoch je dôležité k akejkoľvek komunikácii pristupovať citlivo. Majte na mysli, že väčšina ľudí, nielen zákazníci a podnikatelia, prežívajú v súkromí ťažké chvíle. Okrem strachu o svoje zdravie a zdravie blízkych musia čeliť ekonomickým výzvam. Popri tom všetci čelíme množstvu poplašných správ, až pomaly strácame prehľad v tom, čomu môžeme veriť. Na tento aspekt treba myslieť nielen pri marketingovej komunikácii a tvorbe obsahu.

Komunikujte opatrne a s citom

Zastavte reklamy, ktoré v súčasnosti nie sú relevantné

Tento bod netreba bližšie rozoberať. Pokiaľ máte spustené reklamy, ktoré by mohli vyznievať kontroverzne, či až nevhodne, radšej ich zastavte. Zamerajte sa na tie reklamy, ktoré sú svojím kontextom vyhovujúce a fungovali aj doteraz. Prípadne pripravte aj nové reklamy s vhodným kontextom k aktuálnej situácii.

Určite neodporúčame úplne vypnúť reklamy a zmiznúť zákazníkom z očí. Ľudia neustále čosi vyhľadávajú a predpokladá sa, že cena za kliknutie (v rámci PPC reklamy) by mala dokonca klesať. Pre vás to znamená možnosť získať nového zákazníka za menej peňazí

Zastavte reklamy, ktoré v súčasnosti nie sú relevantné

Aktualizujte profily na sociálnych sieťach

V Google My Business by ste mali bezodkladne upraviť informácie o otváracích hodinách prevádzok. Môžete k nim tiež doplniť aktuálne firemné informácie ozrejmujúce vašim zákazníkom spôsob fungovania. Google aj sám plošne mení stav prevádzok na zatvorené vychádzajúc z miestnych nariadení - všimnite si, že pri takmer všade nájdete stav “Dočasne zatvorené”.

Nezabudnite tiež aktualizovať informácie vo vašich profiloch na sociálnych sieťach, ako napr. otváracie hodiny na facebookovej stránke. Môžete upraviť aj časť “O firme” a napísať krátky text o tom, ako momentálne fungujete, o tom, ako situáciu vnímate, čo nové ste si pripravili pre svojich zákazníkov. Je tu priestor aj na to, aby ste ich povzbudili, že spolu to zvládneme.

Aktualizujte profily na sociálnych sieťach

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Plná (Desktop) verzia