Buďte inšpiratívni i v čase pandémie

Kategórie
 
 
 
 
 
 
E-commerce podnikanie

Buďte inšpiratívni i v čase pandémie

Koronavírus zasiahol Slovensko a ovplyvňuje aj naše podnikanie. Každá doba si ale žiada svojich lídrov. Hľadajú sa ťahúni, čo sa najlepšie prispôsobia aktuálnym podmienkam a pôjdu príkladom. Prečo nevyužiť túto príležitosť a neprevziať štafetu? Informujte svojich zákazníkov, že váš e-shop funguje naďalej a zároveň im dajte najavo, že vám leží na srdci ich bezpečnosť. Máme pre vás niekoľko tipov.

Čo urobiť ako prvé?

Dbajte na to, že momentálnou prioritou vašich zákazníkov je vlastná bezpečnosť a dodržiavanie preventívnych opatrení
Ak ste v štandardnej prevádzke a vybavujete online objednávky, informujte zákazníkov o možnosti objednávania a doručovania. Ubezpečte ich, že robíte maximum aj pre ich bezpečnosť, a preto ste zaviedli nevyhnutné opatrenia: poskytujete len dodanie kuriérom a platby kartami, prípadne platbu vopred. PayPal, GoPay či platobná brána? Návod ako si poradiť s online platbami nájdete tu a tu. Nemožnosť platiť promptne a na diaľku môže mnohých zákazníkov odradiť. 

Odporučte svojím zákazníkom, aby pri prevzatí balíka mali na tvári rúško, použili vlastné pero a následne si dôkladne umyli ruky. Nezabudnite zdôrazniť, že prísne hygienické podmienky dodržiavajú aj vaši kuriéri – nosenie je rúška a používanie rukavíc pri odovzdávaní tovaru je samozrejmosťou. Prípadne im zabezpečte bezkontaktné prevzatie zásielky: po dohode im kuriér iba položí zásielku pred dvere. Rovnako ich uistite, že ste pri práci v sklade sprísnili hygienické opatrenia a zvýšili intenzitu dezinfekcie pracovných priestorov.

Lehota vrátenia tovaru - i podľa nej sa môže nejeden zákazník rozhodovať, ktorý e-shop si vyberie. Pouvažujte, či v súčasnej situácii neponúknete miesto tradičných 14 dní napríklad 30 dní či dokonca niekoľko mesiacov

Nezabudnite tiež prispôsobiť sortiment aktuálnemu dopytu. Poznáte lokálneho výrobcu rúšok? Čo tak sa dohodnúť na spolupráci a pri nákupe nad určitú sumu k zásielke pridáte aj rúško zdarma? Spomeňte si na heslo: Improvise - Adapt - Overcome (zaimprovizuj - prispôsob sa - prekonaj). Prečo ho neimplementovať aj vo vašom podnikaní?

Buďte inšpiratívni i v čase pandémie koronavírusu



Ako informovať svojich zákazníkov?

Informujte zákazníkov, kde môžu sledovať aktuálne dianie ohľadom vášho e-shopu – vyzvite ich, aby sledovali vaše profily na sociálnych sieťach. alebo čítali pravidelný newsletter. Nikdy nie je neskoro načrieť do vôd e-mail marketingu.

Základným pilierom absolútnej väčšiny firiem je ich internetová stránka. Ak komunikujete predovšetkým prostredníctvom webu, máte hneď niekoľko možností ako informovať o novinkách:

-          Vyskakovacie okno –  je výrazné; zobrazí sa okamžite po príchode na stránku a návštevník ho musí „odkliknúť“ aby sa dostal k obsahu stránky, dokáže efektívne upriamiť pozornosť na komunikovanú informáciu, časť návštevníkov však môže považovať za vyskakovacie okno za „otravný“ typ reklamy

-          Informačná lišta – má menej „invazívny charakter“, je decentnejšia a zároveň stále viditeľná na samom vrchu stránky

-          Banner – kombinuje vlastnosti oboch spomenutých spôsobov, môže niesť výrazný grafický prvok a zároveň si „nepýta“ pozornosť ako vyskakovacie okno

Kam umiestniť aktuálne informácie o vašej firme

Čo vlastne komunikovať?

Pokiaľ komunikujete prostredníctvom mailu či sociálnych sietí, skúste sa zamerať na pozitívne správy – práve tie ľudia v súčasnosti potrebujú najviac. Informujte o tom, ako úspešne bojujete s aktuálnou situáciou a aké opatrenia, prípadne služby navyše sa vám podarilo zaviesť. Dbajte na výstižný textový obsah: jednoducho a efektívne informujte o aktualitách a novinkách vo vašom e-shope. Nezabudnite sa poďakovať všetkým, ktorí naďalej využívajú váš e-shop, v takomto prípade nešetrite emóciami - facebookový post ich potrebuje rovnako ako vy. A hlavne doplňte vhodných smajlíkov a emotikony ❤️

Pri textovom obsahu si dávajte pozor na hlavné: pravopis! Ako bi ste sa zatvárili, keby ste našli v tejto vete chybu? Azda by vám napadlo, že si majitelia nedali so stránkou či postom veľa práce. Časté nedostatky sa dejú pri preklade zahraničných textov, predovšetkým z češtiny. Ak sa chcete vyhnúť československému jazykovému polotovaru, dajte si stránku preložiť profesionálnym prekladateľom, nie iba vašim kolegom z IT. A pozor: slovo "rúška" je nespisovné! Mnohí jazykovo citliví zákazníci nebudú na web bez jazykovej korektúry ani klikať, tobôž nie nakupovať. Čiže - rúško a nič podobné :)

Nezanedbajte ani vizuálny obsah: odfoťte svojho kuriéra vybaveného rúškom a terminálom, postnite fotku na váš profil a zvýšte tak povedomie o zavedených opatreniach. Rovnakým spôsobom môžete efektívne komunikovať o zľavách na konkrétne produkty - jeden obrázok ukáže viac ako tisíc slov. Postovať obsah na facebookovú stránku viete priamo z telefónu pomocou appky Pages Manager, o Instagrame nehovoriac. Odfotíte a okamžite zdieľate :)

Teraz je ten správny čas i na zľavové kupóny a iné odmeny pre verných zákazníkov, ktorí i v tomto čase udržia váš biznis nad hladinou. Zamyslite sa, ako sa odvďačiť pravidelným kupujúcim, ako aj novým zákazníkom - ponúknite zľavové poukážky pri opätovnom nákupe vo vašom e-shope. Nezabudnite i na malé, ale rozhodujúce detaily: zakaždým sa poďakujte za lojalitu a prípadne zaželajte zdravé prežitie nasledujúcich dní.  
 

Odmena pre zákazníkov v podobe zľavových kupónov či poukážok

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Plná (Desktop) verzia