Kategórie
 
 
 
 
 
 
Online marketing & SEO

Začnite predávať aj na Heureke!

Určite ste sa už stretli s populárnym cenovým porovnávačom Heureka.sk - s nákupným radcom, kde si potenciálni zákazníci môžu vybrať ten najlepší produkt, porovnať si ceny z tisícov internetových obchodov a pohodlne nakúpiť. No ako v skutočnosti Heureka funguje? Nie je to totiž len o produktoch, ale aj o porovnávaní e-shopov. Preto nezabúdajte na svoje prezentovanie na tejto platforme. A čo vám to prinesie? Návštevnosť. Nových klientov. Obraty. Vyšší konverzný pomer zákazníka. A to, ako si správne nastaviť produkty potrebné pre import do Heureka.sk, vám prezradí náš marketingový špecialista Michal.

CREATIVE shop - tvorba e-shopov - Blog ako predávať na Heureka.sk

Čo je Heureka?

V jednoduchosti, je to cenový porovnávač a nákupný radca. E-shop má možnosť svoje produkty umiestniť na tento portál, inzerovať na ňom a zákazník tak nájde viacero ponúk na jeden produkt na jednom mieste. Už je potom iba na zákazníkovi, ktorú ponuku si zvolí. Zákazník na Heureke však často vidí najprv nie tie najlacnejšie ponuky, ale tie, ktoré efektívne bidujú a snažia sa preraziť v širokej konkurencii tým, že ponúkajú aj rôzne benefity. Na Heureke tak nezaváži len cena produktu, ale aj bidding, hodnotenie zákazníkov, formy dopravy, darčeky a podobne.

Ikonka CSTIP: Nevyužívate ešte cenový porovnávač Heureka pre svoje produkty? Je najvyšší čas rozšíriť predaja vašich produktov na e-shope aj na cenový porovnávač. Chcete poradiť s vytvorením konta na Heureka a pripravením produtov? Kontaktujte naše marketingové oddelenie. 

Vytvorte si feed produktov v admine

Každý e-shop by mal vo svojej podstate ponúkať administrátorovi možnosť vytvoriť si feed produktov pre cenové porovnávače alebo reklamné platformy. Takýmto spôsobom dostanete produkty aj na Heureku. XML feed pre Heureku však musí obsahovať určité dôležité parametre. Všetko potrebné nájdete v nápovede od Heureky. Nebudeme tu rozpisovať zvlášť každý parameter. Pre párovanie produktov si posvietime len na PRODUCTNAME, čo je názov produktu, a tiež na CATEGORYTEXT, ktorý v sebe nesie kategóriu, v ktorej produkt je, alebo má byť zaradený na Heureke. Benefitom je vo feede aj EAN, ktorý vám pomôže v rámci nového párovacieho nástroja v administrácii Heureky.

Prvou zastávkou je CATEGORYTEXT

Kategórie e-shopu nie vždy úplne ladia s kategóriami na Heureke. Pre tento prípad máme v systéme CREATIVE shop funkciu, kde každej kategórii na e-shope môžete priradiť Heureka kategóriu, alebo aj kategóriu pre feed do Google Merchant Centra. Len jednoducho prejdete do úpravy kategórie a zvolíte si v rolovacom menu správnu kategóriu. Strom kategórií vždy aktualizujeme, takže sa nemusíte báť, že vhodnú kategóriu nenájdete.

Ak vaše kategórie obsahujú širšie portfólio produktov, ktoré by sa hodili do rôznych kategórií na Heureke, ponúkame tiež doplnkovú aplikáciu v CREATIVE App Store, ktorá umožní priradiť Heureka kategóriu každému produktu zvlášť.

Ak nemáte systém, ktorý ponúka túto prepracovanú funkcionalitu, donedávna bolo preferovaným riešením feed vložiť do Mergada. Je to nástroj na úpravu rôznych feedov a často pomáha e-shopom a marketérom pracovať s feedom na zložitejšej úrovni. Funguje pomocou pravidiel, ktoré si vytvoríte pomerne jednoducho. Stačí si vytvoriť zoznam produktov pomocou filtra. Máte napríklad e-shop s elektronikou.Vyberiete si vo filtri, že chcete urobiť set produktov, kde budú len telefóny. Tým potom nastavíte, že ich kategória vo feede sa prepíše a bude sa rovnať: Heureka.sk | Elektronika | Mobily, GPS | Mobilné telefóny. Ako sme vedeli, že presne takúto cestu treba vyplniť? V prvom rade Heureka ponúka prehľadný strom kategórií. No a v druhom rade vám Mergado ponúka výber kategórií a určite trafíte tú správnu.

Aby to e-shopy mali ale trochu jednoduchšie, Heureka začiatkom roku 2022 uviedla nové nástroje na párovanie. A to priamo v administrácii Heureky. Na párovanie kategórií konkrétne slúži sekcia s príznačným názvom - Párovanie kategórií. V tejto sekcii uvidíte dva stĺpce, kde vľavo je vaša kategória tak, ako ju odosielate vo feede. Na pravej strane zas nájdete odporúčané kategórie Heureky alebo vyhľadávacie pole, kde opäť môžete jednoducho vyhľadať príslušnú Heureka kategóriu. Stačí potom potvrdiť napárovanie a následne môžete prejsť na párovanie produktov pomocou názvu.

Creative sites - tvorba e-shopov na mieru - Blog Heureka

 

Ako "správne" nazvať produkty pre Heureka

V sekcii Párovanie ponúk v administrácii Heureky uvidíte zoznam produktov, ktoré si môžete ručne napárovať. Na základe EAN kódu vo feede vám Heureka ponúkne kartu produktu, kam napárujete práve ten váš nenapárovaný produkt. Alebo si môžete produkt vyhľadať priamo pomocou vloženého vyhľadávania, ktoré je ale limitované na 20 položiek.

Ako sme spomenuli vyššie, túto funkcionalitu ponúka Heureka len od začiatku roka 2022. Do tejto doby sa párovalo trochu zložitejšie, no stále máte možnosť využiť aj iné spôsoby. Základom v tomto prípade je úprava názvu pre potreby Heureky.

V administrácii e-shopov v systéme CREATIVE shop máte napríklad možnosť upraviť si PRODUCTNAME každého produktu. Tak zabezpečíte, že po naštudovaní odporúčaných názvov na Heureke vložíte správny PRODUCTNAME do feedu a Heureka dostane všetko, čo potrebuje.

Ak však môžete využiť aj trochu automatizácie, prečo nie? Často produkty majú mať názov v štýle Výrobca | Typ/Rad | PN. Na e-shope ich tak ale nazvané nemáte a ručne by boli zmeny veľmi prácne. Vtedy opäť môžete využiť napríklad služby Mergada. Vytvoríte si výber produktov, napríklad podľa výrobcu XYZ, od ktorého máte v ponuke 256 produktov. Zároveň viete, že na e-shope máte názov produktov bez výrobcu a obsahuje len typ produktu a produktové číselné označenie. V tom prípade využijete pravidlo Mergada, kde všetkým produktom vložíte do názvu na začiatok ešte obsah tagu MANUFACTURER, ktorý vo feede máte tiež a obsahuje názov výrobcu. Takto zabezpečíte, že Heureka dostane kompletný názov produktu tak, ako ho vyžaduje.

Creative sites - Tvorba e-shopov na mieru - Blog Ako predávať na Heureka.sk

 

Ak ste urobili všetko potrebné a chcete sledovať, či sa produkty správne párujú, pozrite si Prehľad zaradených produktov. Uvidíte počty napárovaných a nenapárovaných produktov, produktov, ktorým treba zmeniť kategóriu, či názov, alebo produkty, ktorým chýbajú niektoré povinné parametre ako veľkosť, farba, alebo materiál. Po kontrole stavu napárovanosti potom opakujte proces znovu a testujte, testujte, až pokým nenapárujete úplne všetko. Čo sa však nie vždy podarí.

Záver

Celkový proces párovania je zdĺhavý a často opakujúci sa. Je potrebné hľadať cesty a možnosti, ako napárovanie zvýšiť a "ulahodiť" Heureke či už dobrým názvom, alebo kategóriou produktu. Pokiaľ na to nemáte čas a chcete sa venovať e-shopu, môžete využiť aj naše služby. 

Ikonka CSTIP: Vytvoríme a nastavíme vám účet, spustíme zasielanie dotazníkov pre zber recenzií na Heureke, pripravíme feed produktov, napárujeme produkty a taktiež nastavíme aj bidding.

No a nabudúce sa pozrieme práve na bidding. Je to jedna z efektívnych ciest, ako dosiahnuť lepšie výsledky.

Creative sites - Tvorba e-shopov na mieru - Kontakt

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Plná (Desktop) verzia