4 funkčné vylepšenia pre dokonalé SEO e-shopu
V rámci tvorby webov a e-shopov pomáhame našim klientom aj s online marketingom. V cene projektu ponúkame tzv. SEO školenia. Každému sa snažíme vysvetliť všetky faktory dôležité pre optimalizáciu web stránky. Ako pripraviť textový a obrázkový obsah, na čo si dávať pozor, alebo ako budovať spätné odkazy? Všetko a omnoho viac. Ako nadstavbu však máme aj doplnkové funkcie, ktoré dopomôžu SEO optimalizácii. Poďme sa na ne pozrieť.
Responzivitou na prvé priečky
Prvým dôležitým faktorom v dnešnej mobilnej dobe, je responzivita. Responzívny web sa prispôsobuje rozmerom zariadenia, z ktorého je prehliadaný. Sám viete, aké je náročné prehliadať cez smartfón web bez responzivity. Priblížite si obrazovku, oddialite a aj tak netrafíte tlačidlo, ktoré ste plánovali? Preto sa Google rozhodol uprednostňovať pri vyhľadávaní cez mobilné zariadenia práve web stránky s responzivitou.
Ľudia si stále častejšie prezerajú weby cez smartfóny. Online nakupovanie sa tiež uberá rovnakým smerom. A pokiaľ v Google Analytics vidíte, že vysoké percento návštev k vám prichádza prostredníctvom mobilných zariadení, už neváhajte ani minútu.
Sprehľadnite svoju homepage SEO výhodne
Funkcia výsuvného menu je užitočná nielen z hľadiska použiteľnosti, a prehľadnosti ale taktiež má svoje SEO výhody. Na všetky podstránky, príp. kategórie a podkategórie e-shopu, máte preklik priamo z hlavnej stránky. Google si tak naindexuje všetky dôležité podstránky priamo na hlavnej stránke, ktorá je pre neho najdôležitejšia. Vysúvacie menu tvoríme podľa najnovších web štandardov v XHTML a CSS tak po funkčnej, ako aj dizajnovej stránke.
Menu sa môže vysúvať do viacerých stĺpcov, ktoré si viete sami jednoduchým spôsobom administrovať a pridávať. Dokonca do menu viete umiestniť aj obrázky, príp. obrázok a preklik na konkrétny produkt. Sprehľadnite svojim zákazníkom e-shop a prispejte aj k lepšej optimalizácii vašej stránky.
Viac domén, viac jazykov, viac SEO
Uvažujete nad expanziou vášho online biznisu do zahraničia? Táto funkcia vám prinesie priestor pre SEO optimalizáciu každej jednej jazykovej mutácie a jej obsahu. Získajte dokonalé SEO pre český, anglický, nemecký alebo iný jazyk.
Viacjazyčnosť býva podceňovaná, napríklad ak chce e-shop pôsobiť aj na českom trhu. Avšak nezabúdajme, že slovenský a český jazyk sú rozdielne prinajmenšom pre Google a iné vyhľadávače. Taktiež česká verzia pôsobí na Čechov dôveryhodnejšie. Samostatnú českú, ako aj inú zahraničnú stránku viete optimalizovať vďaka špecifickým kľúčových slovám a frázam, ktoré vyhľadáva cieľová skupina v danej krajine, a tiež originálnym textom, obrázkom, meta dátam i čitateľným URL adresám. Každá stránka môže mať aj rozdielne kontaktné informácie a v prípade potreby aj rozdielne sadzby DPH.
Každú jazykovú mutáciu umiestňujeme vždy na samostatnej doméne, napr. SK - vaseshop.sk, CZ - vaseshop.cz, DE - vaseshop.de. Toto je kľúčové pre kvalitné SEO. Na každej doméne môžete mať rôzny Google Analytics kód pre štatistiky. Takže si viete prehľadne kontrolovať návštevnosť a konverzie zvlášť pre každú doménu.
Buďte čitateľný na všetkých úrovniach
Aplikácia Čitateľné URL adresy produktov v 1. úrovni vám jednoducho skráti URL adresy pre produkty a automaticky presmeruje pôvodné URL adresy na nové. Čiže namiesto www.vaseshop.sk/kategoria-produktov/produktXY získate jednoduché a prehľadné URL adresy bez stromu kategórií: www.eshop.sk/produktXY. Šikovné, že? Google si tak lepšie naindexuje produkty a zaradí ich vo výsledkoch vyhľadávania na vyššie pozície.
Akonáhle budeme mať čo najlepšie on-page SEO, vrhneme sa na off-page faktory. Už čoskoro sa pozrieme na efektívny link building. Zistíte, nakoľko sú relevantné spätné odkazy, ako ich vytvoriť i ktorým chybám sa vyvarovať. Tešíme sa na vás nabudúce.