Kategórie
 
 
 
 
 
 
UX & dizajn

Doprajte svojmu e-shopu redizajn

E-shop je vašou výkladnou skriňou, ktorá pritiahne pozornosť okoloidúcich. Nemusí byť preplnený a komplikovaný, aby zaujal. Naši dizajnéri vám predstavia najčastejšie dôvody pre redizajn, ponúknu zopár odporúčaní, kedy je dobré ísť do redizajnu e-shopu a kedy nie, ako ísť na redizajn, ale aj to, koľko to môže trvať. 

Prajeme vám príjemné čítanie. Ak by ste mali otázky k redizajnu e-shopu, tu nás nájdete. 

CREATIVE shop tvorba e-shopov: Blog Prečo ísť do redizajnu e-shopuNajčastejšie dôvody pre redizajn e-shopu

  • responzivita 
  • optimalizácia 
  • technologický dlh (nie je technicky možné pokračovať v želaných úpravách alebo by boli takéto zmeny finančne náročné)
  • zastaraná a pomalá šablóna
  • vizuálne nespĺňa požiadavky cieľovej skupiny
  • zmena segmentu či tovarov
  • nekonzistentnosť značky 
  • neprehľadnosť

Na čo sa zamerať pred a počas redizajnu e-shopu

#1 Analýza cieľovej skupiny - Segmentácia

Základom je poznať svojho klienta, existujúceho a potenciálneho. Analýza klientských dát a dát z analytických nástrojov vám odhalí, kto je váš zákazník a ako by ste s ním mali komunikovať. Pohlavie, vek, lokalita, zariadenia. To sú tie najzákladnejšie faktory, ktoré musíte poznať. To, kto je váš zákazník či návštevník, zistíte jednoducho cez Google Analytics.

Napríklad, nie vždy platí, že musíte mať verziu e-shopu pre mobilné zariadenia. Ak je váš klient desktopový užívateľ, tak dizajn webu je lepšie prispôsobiť na zobrazovanie na desktope. Ak je váš klient orientovaný na používanie mobilu, tak dizajn, grafika aj texty musia byť navrhnuté na pozeranie cez mobil. 

Ikonka CSTIPPozrite sa detailnejšie na svoje publikum v Google Analytics. Prezradí vám, akým smerom sa orientovať. Napríklad, viac ako 45 % návštevníkov stránky CREATIVE sites prichádza z mobilu. Keď si to rozbijeme na drobné, tak z toho ⅔ používajú Android a ⅓ iOS a dokonca až 33 % z nich má rozlíšenie obrazovky 412x915. Čo nám napovedá, akým spôsobom pripravovať grafiky a kombináciu textov.

Zaujíma vás analýza vášho e-shopu z pohľadu dizajnu? Máme u nás tím odborníkov, ktorí vám radi pomôžu s analýzou, vyhodnotením a návrhmi či realizáciu redizajnu pre váš e-shop. Stačí sa na nás obrátiť. 

 

#2 Funkčnosť a obmedzenia existujúcich nastavení

Váš e-shop je technologicky zastaralý a už nie je schopný zmien, ktoré by ste pre neho chceli aby bol výkonnejší, modernejší a prehľadnejší? Často sa stáva pri lacnejších riešeniach, alebo pri krabicových riešeniach, že narazíte na obmedzenie šablóny, ktorá je zastaralá a pomalá, alebo zastarané doplnky, alebo doplnky ktoré nie je možné implementovať do vašej šablóny a mnoho iných nepríjemností, ktorých odstránenie bude drahé alebo nemožné. 

Vtedy je na čase zamyslieť sa nad tým, či sa vám viac oplatí zapracovávať úpravy do existujúceho riešenia alebo ísť do zmeny celého CMS, ktoré bude vyhovovať vašim predstavám a potrebám a bude pripravený aj na ďalšie možnosti e-shopu, ako napríklad expanzia e-shopu alebo automatizácia e-shopu. 
TIP: Ak zvažujete zmenu redakčného systému alebo aj dodávateľa, môžeme vám poradiť zopár tipov a odporúčaní, ktoré nájdete v našom E-booku, ktorý si môžete stiahnuť zadarmo.  

 

#3 Kedy robiť redizajn e-shopu a ako

E-shop je ako vaša predajňa. Tiež nemeníte nábytok a rozloženie predajne každý rok, no pravidelne pridávate a obmieňate staršie, nemoderné alebo nepraktické či pokazené veci za nové. To isté platí aj pre e-shop. E-shop je potrebné neustále inovovať, investovať do neho a zlepšovať ho, aby vám prinášal viac klientov a konverzií. 

Vhodný čas na redizajn je ťažko definovať bez analýzy. Ak bol dizajn nevhodný od vytvorenia e-shopu, čo mohlo byť aj pred rokom, tak vám odporúčame ísť do redizajnu. Ak máte dobrý dizajn, a potrebujete zmodernizovať iba niektoré časti, tak aj po 5-tich rokoch stačí spraviť drobné úpravy alebo optimalizovať procesy. Úplný redizajn sa odporúča napríklad pri expanzii e-shopu alebo pri zmene kompletného sortimentu či segmentu e-shopu alebo pri rebrandingu. 
TIP: Aj pri redizajne e-shopu platí “Pomaly ďalej zájdeš.” Venujte sa inovácií, optimalizácií a automatizácií e-shopu pravidelne a sledujte analytiku, či zmeny pôsobia pozitívne alebo to bol nesprávny krok.

 

#4 Quick wins pre váš e-shop ešte pred redizajnom e-shopu

Ak si netrúfate alebo nepotrebujete redizajn celého e-shopu no na základe analýzy ste zistili, že potrebujete optimalizovať nákupný proces, potom vám odporúčame aspoň vylepšenie tých oblastí e-shopu, ktoré prinesú vašim zákazníkom napríklad pohodlnejší výber produktov, jednoduchší proces nakupovania a celkovo lepšiu UX - user experience, teda užívateľský zážitok. Niekedy postačuje:

Doplniť nové funkcie ktoré sú dostupné zadarmo alebo platené:

  • popisky produktov
  • zobrazenie nedostupných a nepredajných produktov
  • podobné produkty, súvisiace produkty
  • označte zľavnené a akciové produkty
  • exporty
  • jednokrokový košík
  • zrušiť nutnú registráciu.

Aktualizovať, doplniť a upraviť texty, fotografie a grafiky:

  • použiť kvalitné fotografie zobrazujúce reálny produkt, bez vodoznakov a loga v obrázkoch
  • pomenovávať obrázky a prílohy, pomôže vám to vo vyhľadávaní
  • zmeniť  textácie, skrátiť popisky na relevantné informácie, doplniť chýbajúce popisky
  • aktualizovať chybové hlášky
  • skontrolovať prelinkovania a opraviť 404 stránky aby sa klienti netrápili.

Testovať, učiť sa, meniť:

  • Testujte a upravujte:
    • zmena farby CTA tlačidiel,
    • zmena textu CTA tlačidiel,
    • zvýraznenie textov,
    • farebné označenie dôležitých polí,
    • farby na stránke.

Všetko je už vymyslené -  nebojte sa inšpirovať sa inými e-shopmi!

 

Záver

Základom pre redizajn vášho e-shopu je zadefinovať:

  • ciele, ktoré vám má redizajn priniesť
  • všetko čo chcete zmeniť a rozdeliť to na priority
  • termín dodania

Snívajte vo veľkom, realizujte po krokoch. Postupne, rýchlo, prakticky môže byť lepšie ako čakať pol roka alebo rok na kompletný redizajn e-shopu.

CREATIVE shop - Tvorba e-shopov na mieru kontakt

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Plná (Desktop) verzia