Kategórie
 
 
 
 
 
 
E-commerce podnikanie

Aká bola nákupná sezóna pred Vianocami 2020?

Ako ste sa iste dočítali, v roku 2020 sme zaznamenali nevídaný rast tržieb vo svete e-commerce. Každá epocha má svojich víťazov a práve majitelia e-shopov sú tí, ktorí v uplynulom roku triumfovali. Zákazníci totiž z dôvodu opatrení proti pandémii nakupovali cez e-shopy viac ako kedykoľvek v histórii. Ako sa tento trend odrazil na vianočných nákupoch?

V dôsledku častých obmedzení prístupu zákazníkov do kamenných obchodov sa mnohí naučili nakupovať online. Tento trend sa prejavil i počas najsilnejších komerčných dní roka, akým boli Black Friday víkend či predvianočné nákupy. 

Spomínaný Black Friday víkend, ktorý spravidla trvá niekoľko dní - od piatku po tzv. Cyber Monday - zaznamenal približne 30% rast tržieb e-shopov v našom systéme oproti minulému roku. V roku 2020 sa odhaduje celkový 20% medziročný nárast online tržieb v maloobchode oproti roku 2019.

Práve pondelok po Black Friday víkende - Cyber Monday - bol najúspešnejším komerčným dňom z pohľadu tržieb v histórii USA. Spotrebitelia nakúpili tovary celkovo za 10 mld. €. Týmto víkendom sa spravidla označuje i začiatok predvianočnej nákupnej sezóny. Ako dopadla z pohľadu našich klientov?

Predvianočná sezóna 2020

Na tomto grafe vidíme súhrnný počet objednávok za mesiac december. Ku koncu roka 2020 na našom systéme bežalo 622 e-shopov. Najsilnejším dňom bol 14. december, počas ktorého sme v systéme zaznamenali 9434 objednávok. Nasledujúce dni klesal o postupne o niekoľko stoviek, až sa 18. decembra dostal počet objednávok dostal na približne polovičnú hodnotu zo 14. decembra (4728). Klesajúca tendencia počtu objednávok sa dá vysvetliť zvyšujúcou sa neistotou spotrebiteľov z pohľadu včasného doručenia zásielok do Štedrého dňa.

Predvianočné nákupy 2019

Z grafu predvianočného predaja z roku 2019 môžeme vyčítať, že objem objednávok bol nižší približne o tretinu, čo korešponduje s informáciou v druhom odseku článku. Najväčší počet objednávok sme zaznamenali 16. decembra - 6420. Narozdiel od roku 2020 po Štedrom dni nenastalo výrazné oživenie spotrebiteľskej aktivity.

Predvianočné nákupy vs. Black Friday & Cyber Monday

Ako dopadla predvianočná nákupná horúčka v porovnaní s Black Friday víkendom? Štatistiky hovoria nasledovne: celkový počet objednávok počas samotného Black Friday sa ustálil na čísle 6847, čo predstavovalo nárast o 2300 objednávok oproti BF 2019. Počas Cyber Monday si na našom systéme zákazníci objednali tovar 7188-krát, v porovnaní s CM 2019 o 2100-krát viac. Cyber Monday 2020 bol celosvetovo najúspešnejším komerčným sviatkom; tento trend kopírovalo správanie spotrebiteľov i v našich e-shopoch.

Aký je záver? Rekordný počet objednávok počas Black Friday víkendu sa podarilo prekonať počas predvianočných nákupov. Najúspešnejším dňom roka 2020 z pohľadu počtu objednávok bol 18. december - počas tohto dňa spotrebitelia uskutočnili 9434 objednávok, čo bolo o vyše 2000 viac, než počas CM 2020.

Spomenuté dáta sú dôkazom toho, že ani “e-commerce hody” počas Cyber Monday neboli vrcholom e-shopovej sezóny. Online obchodné transakcie sa tešia historickému rastu a ich potenciál je stále vo veľkej miere nevyužitý. Ak si chcete odhryznúť vlastný kus z e-commerce koláča, založte si vlastný e-shop už dnes.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Plná (Desktop) verzia