Kategórie
 
 
 
 
 
 
E-commerce podnikanie

Cyber Monday a Black Friday sú dvaja biznismeni. Ktorý z nich viac zarobil?

Či nakupujete často alebo nie - Black Friday sa vám pravdepodobne nevyhol. Tento sviatok majiteľov e-shopov padá na posledný novembrový piatok. Množstvo zliav naprieč širokým spektrom produktov každoročne spôsobuje ošiaľ medzi zákazníkmi. Black Friday však nie je záležitosťou jedného dňa: mnohé akcie trvajú počas celého víkendu až do pondelka. A práve pondelok - známy ako Cyber Monday - si zaslúži rovnakú pozornosť. Ktorý z týchto dní dosiahol väčší komerčný úspech?

V roku 2020 zažívame neobvyklú expanziu sektora e-commerce. Čoraz viac a viac spotrebiteľov nakupuje online - celosvetové tržby v maloobchode vzrástli medziročne o 14%.  V roku 2019 majitelia e-shopov na Slovensku zaznamenali 20-percentný medziročný nárast tržieb oproti minulému roku v celkovej sume 1,356 mld. eur. Rastie i počet e-shopov: na domácom trhu registrujeme o cca tisíc e-shopov viac ako v roku 2019, aktuálne 12600.
 

Black Friday & Cyber Monday - kto z koho?

Rozvoj e-commerce sa prejavil aj počas tradičných spotrebiteľských “sviatkov”, akým bol i Black Friday. V USA zaznamenali 21% nárast online tržieb oproti minulému roku, dosahujúc celkovú sumu 9 miliárd dolárov. 

Zdalo sa, že Black Friday bude najúspešnejší deň z perspektívy nákupov na internete. Niektorí analytici však počas víkendu prognózovali, že vrchol je ešte len pred nami - a bude ním práve Cyber Monday. Tento predpoklad sa napokon ukázal ako správny. Cyber Monday bol najúspešnejším dňom z pohľadu tržieb obchodníkov v histórii USA. Majitelia e-shopov napočítali tržby až 10 miliárd USD za jediný deň.

 

Aké štatistiky sme počas Black Friday a Cyber Monday zaznamenali na našom systéme? Na našej e-shopovej sústave aktuálne beží 622 aktívnych e-shopov. Čísla sú nasledovné:

  • počas Black Friday 2020 navštívili zákazníci weby našich e-shopov 5 694 074 krát, čo je o 30% viac oproti minulému roku (4 079 187)
  • Cyber Monday 2020 sa potešil 5 688 479 návštevám, čo predstavovalo medziročný nárast taktiež o 30% (4 063 863)
  • počty objednávok: tohtoročný BF zaznamenal o 2300 objednávok viac ako minulý rok s celkovým počtom 6847, zatiaľ čo CM sa pýši nárastom o 2100 objednávok s počtom 7188 objednávok
  • za celý Black Friday víkend z nášho systému odišli objednávky v sume 1 258 740€, čo je o 31% viac ako počas minuloročného víkendu.

Aký je verdikt? Celosvetovo bol Cyber Monday úspešnejší deň z pohľadu tržieb, v USA dokonca najúspešnejší v histórii krajiny. Tento trend sa čiastočne prejavil aj ja našom systéme: počas Cyber Monday sme zaznamenali vyšší počet objednávok ako počas Black Friday. Celkový medziročný nárast objednávok i návštev na e-shopoch sa pohybuje okolo 30%, čo je o niečo viac ako medziročný nárast tržieb v oblasti e-commerce. V každom prípade môžeme skonštatovať, že e-commerce sektor expanduje a podľa prognóz sa podiel e-commerce na maloobchode bude každým rokom zvyšovať. Nečakajte, kým vám príležitosť vyfúknu iní a založte si vlastný e-shop už dnes. 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Plná (Desktop) verzia