Kategórie
 
 
 
 
 
 
E-commerce podnikanie

Expanzia e-shopu do zahraničia: V čom spočíva, a aké sú jej hlavné benefity?

Expanzia do zahraničia je pre e-shopy perfektným spôsobom, ako rozšíriť základňu zákazníkov, zvýšiť obraty a získať vyššiu stabilitu v neistých časoch. V čom vlastne spočíva, a aké reálne benefity vie priniesť? Pripravili sme pre vás prehľad tých najdôležitejších faktov, ktoré by ste mali poznať! 

Čo je to expanzia e-shopu? 

Expanzia e-shopu spočíva v úpravách, ktoré vám umožnia predávať vaše produkty aj na zahraničných trhoch. Obyčajné preloženie jednotlivých textov do iných jazykov je však iba jedna z nevyhnutných zmien. 

Myslite na to, že vďaka expanzii bude váš e-shop zrazu navštevovať oveľa viac ľudí. Musíte tak zabezpečiť, aby bola webstránka stabilná aj pri vysokej záťaži. Okrem toho je nutné venovať pozornosť aj nasledovným základným veciam: 

  • splneniu zákonných požiadaviek na predaj v danej krajine,
  • analýze kľúčových slov pre konkrétny jazyk a ich zakomponovaniu do štruktúry webu,
  • úprave všetkých SEO atribútov,
  • navrhnutiu nových logistických a skladovacích procesov,
  • zaisteniu zákazníckej podpory v cudzom jazyku,
  • nastaveniu nových procesov správy e-shopu. 

Nezabúdajte: Pri expanzii do zahraničia berte ohľad na požiadavky zákazníkov v danej krajine. To, čo funguje na Slovensku, nemusí automaticky fungovať aj v Maďarsku či Nemecku. Základom úspechu je preto podrobná analýza konkrétneho trhu. 

Hlavné benefity predaja na iných trhoch

Keď sa rozhodnete pre expanziu do zahraničia, môžete získať viacero zaujímavých výhod. Viete, ktoré patria medzi tie najvýznamnejšie?

 

Širšia cieľová skupina

Vďaka expanzii do zahraničia viete svojimi produktmi osloviť násobne viac potenciálnych zákazníkov ako keby ste sa obmedzovali len na náš trh. Získate tak viac predajov, vyššie obraty, a teda aj vyšší zisk. 

 

Nové obchodné príležitosti 

Produkty, ktoré na Slovensku nie sú tak obľúbené, sa v zahraničí môžu tešiť veľkej popularite. Viete tak využiť viac zaujímavých príležitostí na rozširovanie vášho portfólia. Nehovoriac o tom, že dokážete nadviazať vzťahy s novými dodávateľmi a partnermi, vďaka čomu bude váš biznis rýchlejšie rásť. 

Zapamätajte si: Môže sa stať, že niektorý e-commerce segment je už na Slovensku presýtený, no v zahraničí je v ňom len nízka konkurencia. Viete sa tak oveľa ľahšie presadiť s vaším produktom, pričom rýchlejšie dosiahnete svoje predajné ciele. 

 

Lepšie rozloženie rizika

Expanzia do zahraničia dá vášmu podnikaniu pevnejšie základy. Keď sa vám nebude dariť na jednom trhu, druhý môže vykompenzovať straty. Alebo naopak. Vo všeobecnosti platí, že čím viac trhov pokryjete, tým stabilnejší bude váš biznis. 

Praktický tip: Ak sa rozhodnete expandovať do krajín, kde nie sú rozdiely medzi ročnými obdobiami tak veľké ako na Slovensku, môžete predávať sezónne produkty počas celého roka. 

profesionálne e-shop riešenie

Expandujúce e-shopy dosahujú lepšie výsledky

Z našich štatistík vyplýva, že expandujúcim e-shopom sa darí lepšie v čase, keď trh rastie a zároveň majú menšie straty v obdobiach stagnácie. Len pre zaujímavosť, v roku 2020 zaznamenali internetové obchody na Slovensku rast tržieb na úrovni 32 %. Expandujúce e-commerce projekty v tom istom roku mali nárast tržieb až o 44 %. 

V roku 2022 hlásili e-shopy pôsobiace na Slovensku pokles tržieb o 19 %. Pre porovnanie, internetovým obchodom, ktoré expandovali do zahraničia, v tomto období poklesli tržby len o 14 %

Ak teda vlastníte e-shop alebo uvažujete nad jeho založením, expanzii do zahraničia sa rozhodne oplatí venovať pozornosť. A pritom nemusí ísť o nič náročné! V CREATIVE sites vám s ňou veľmi radi pomôžeme. Viac informácií o našich riešeniach nájdete TU.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Plná (Desktop) verzia