Kategórie
 
 
 
 
 
 
E-commerce podnikanie

Nezmeškajte špeciálne novembrové sviatky vašich zákazníkov

Keď sa povie sviatky, napadnú vám Vianoce, Veľká noc a podobne? Tentokrát máme však na mysli nákupné sviatky, ktoré sa nespájajú s voľnom či prázdninami, ale práve s novembrom. Už teraz sa môžete zapojiť do Dňa dopravy zdarma, ktorý sa chystá v polovici mesiaca pre slovenských e-shop zákazníkov. A keďže je november treba si pre zákazníkov pripraviť aj nejaké špeci zľavy na tzv. Black Friday a Cyber Monday. Veľké výpredaje, ktoré prišli z Ameriky, si rýchlo získali povesť aj na Slovensku. Kde nájdete viac info a ako sa zapojiť? 

Doprava zdarmaDeň dopravy zdarma 15.-16. novembra 2016

Do tejto akcie sa môžu zapojiť iba obchody s certifikátom Overené zákazníkmi od Heureka.sk. Pričom v rámci tohto máte povinnosť ponúknuť dopravu zdarma všetkým zákazníkom, nielen tým, ktorí prídu z Heureka.sk. Nemusíte mať zdarma všetky druhy spôsobov dopravy, ktoré bežne poskytujete. V prípade, že sa do akcie zapojíte, je ale nutné mať minimálne jeden typ dopravy zadarmo.

Ako sa do akcie zapojiť? Možnosť prihlásenia sa nájdete v administrácii Heureky v menu po ľavej strane - záložka Deň dopravy zdarma. Potvrdíte a schválite podmienky účasti. Následne sa logo vášho e-shopu automaticky začne zobrazovať na stránke Dňa dopravy zdarma. Akciu môžete marketingovo podporiť aj vy tým, že budete zobrazovať bannery, prípadne ju spomeniete na vašom webe v novinkách.

 

Black Friday 25. novembra a Cyber Monday 28. novembra 2016

Nie každý piatok je sviatok, ale taký Black Friday prišiel z USA a Kanady a pristál aj na Slovensku. Avšak stále je Čierny piatok relatívne novým pojmom na slovenskej e-commerce scéne. Týmto dátumom sa v podstate začína predvianočné obdobie nákupov. V Amerike je Black Friday aktuálny skôr pre obchodné centrá a reťazce.

Black FridayAko odozva naň vznikol Cyber Monday vďaka zaujímavému zisteniu. Po prvej vlne nákupov počas Black Friday a po víkende, keď sa nákupná horúčka relatívne upokojila, prišla druhá vlna nákupov. Ľudia, ktorí zmeškali veľké výpredaje ešte v pondelok online vyhľadávali, či nenájdu nejaký tovar vo výraznej zľave. Preto sa udomácnil termín Cyber Monday, ktorý patrí najmä e-shopom.

V prípade, že máte úmysel sa zapojiť, už teraz by ste mali mať naplánované akčné kroky, aby ste z Black Friday a Cyber Monday vyťažili maximum. V prvom rade si premyslite, na ktoré produkty by sa Vám oplatilo dať výrazné zľavy. Vonkoncom to nemusia byť všetky vaše produkty. Následne si skontrolujte sklad a prípadne doplňte alebo navýšte svoje zásoby.

Tretím krokom je informovanie potenciálnych zákazníkov. Urobte špeciálnu podstránku, pošlite informačný e-mail a nezabudnite ani na iné marketingové kanály. Prípadne ešte na úvod pouvažujte o tom, ako dlho chcete, aby akcia trvala. Nikde nie je vytesané do kameňa, že musíte mať akciové produkty iba v jeden jediný deň. Niektorým zákazníkom trvá, kým sa rozhodnú. Hlavne pokiaľ ide o väčšie investície. V rámci akcie môžete tiež poskytnúť bonus napr. v podobe dopravy zdarma. Nebojte sa experimentovať.

Na záver buďte pripravení doslova na všetko, pokiaľ predošlé kroky vykonáte správne. Do vášho e-shopu sa nahrnie množstvo zákazníkov, možno bude nutné mať po ruke viac zamestnancov. Budú odpovedať na telefonáty, e-maily, Facebook komentáre a pod. Zároveň si radšej neplánujte nič na víkend. Predsa len, pokiaľ chcete z piatku vyťažiť maximum, určitý objem pracovných povinností vám ostane aj na sobotu. Ale v nedeľu môžete spokojne oddychovať a pripraviť sa prípadne na ďalšiu vlnu - Cyber Monday. Je to na vás.

 

DarčekCez rok sa prispôsobte ich špeciálnym dňom

Ďalší spôsob, ktorým môžete zákazníka motivovať k nákupu, ale ho aj odmeniť a hlavne pozitívne naladiť, je zablahoželať mu k meninám. Vďaka našej aplikácii Blahoželanie k meninám zákazníka s kupónom budete mať v administrácii e-shopu možnosť definovať zľavový kupón, ktorý budú automaticky odoslaný e-mailom zákazníkovi v deň jeho menín.

Kupónu môžete nastaviť hodnotu zľavy, prípadne aj min. sumu nákupu pre uplatnenie zľavy. Platnosť tohto kupónu bude vami pevne stanovená, napríklad 30 dní. Text blahoželania si tiež môžete prispôsobiť. V prípade, že máte záujem o túto funkciu, nájdete ju App Store vo vašom admine.

Jednoducho po celý rok máte kopu príležitostí, ako zákazníka motivovať k nákupom. Stačí začať využívať e-mail marketing.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Plná (Desktop) verzia