Koľko stojí vytvorenie e-shopu?

Späť na BLOG

Aj keď sa táto otázka môže zdať jednoduchá, reálna odpoveď je o dosť zložitejšia. Vytvorenie internetového obchodu nie je štandardný produkt. Je to služba, ktorej cena sa odvíja od množstva faktorov. Tvorba e-shopu či webu závisí od vašich požiadaviek, od náročnosti tvorby dizajnu, implementácie špecifických funkcií a ďalších vecí. Ak rozmýšľate nad e-shopom alebo web stránkou, ideálne je dohodnúť si stretnutie, kde si všetko prejdete a posúdite, či sa vám to za tie peniaze oplatí. Hľadajte najlepší pomer ceny a výkonu. Viete, čo by ste mali od e-commerce systému očakávať?


Lepšie technické riešenie e-shopu


Koľko stojí vytvorenie e-shopu

Urobte si jednoduchý prieskum. Dajte si naceniť e-shop u niekoľkých firiem, prípadne freelancerov (živnostníkov, študentov). Ste zvedavý, prečo sa cenové ponuky pohybujú od stoviek po tisíce eur?


Pretože je rozdiel, ak vám nejaký študent “zbúcha” internetový obchod cez open-source systém so šablónovým dizajnom, alebo na projekte robí tím profesionálov v prostredí vlastného e-commerce systému (a vypracuje všetko vrátane dizajnu a funkcií na mieru). Firmy s vlastným systémom ponúkajú vyššiu mieru bezpečnosti Zároveň sa systém prispôsobuje vám, nie vy jemu. V rámci služieb máte navyše zákaznícku podporu a množstvo ďalších výhod oproti open-source systémom.


Ďalšou možnosťou je e-shop na prenájom. Vyzerá lákavo najmä preto, lebo sľubuje veľa muziky za málo peňazí. Nuž, pokiaľ si chcete prevádzkovanie internetového obchodu iba vyskúšať, len do toho. Ale ak chcete mať kvalitný shop s atraktívnym dizajnom a naozaj zarábať, investujte radšej do e-shop riešenia na mieru. Tie sa pohybujú v sumách niekoľko tisíc eur. Väčšinou odôvodnene. Čo by mal takýto e-shop obsahovať?

Tvorba dizajnu na základe cieľovej skupiny i vašich predstáv


Na začiatok potrebujete vedieť, čo chcete predávať a komu. Od tohto základu sa potom odvíja dizajn e-shopu a často aj jeho funkcie. Naši skúsení dizajnéri pripravujú grafickú podobu vášho e-shopu najmä podľa produktov a cieľovej skupiny. Pritom berú do úvahy i vašu hlavnú konkurenciu. Avšak do tohto procesu vstupuje ešte jedna premenná - vaša predstava. Ako si predstavujete dizajn e-shopu vy? Aký štýl by mal e-shop mať a aké emócie vyvolávať? Vaše korporátne farby i logo, vlastne celá corporate identity tiež ovplyvňuje grafický návrh.


Tvorba dizajnu býva štandardne v cene balíka. Ale grafik má v tomto smere najťažšiu úlohu z celého tímu. Musí vytvoriť dizajn na mieru pre cieľovú skupinu, ale zároveň sa musí trafiť aj do vašej predstavy. Na základe spätnej väzby zapracováva pripomienky v niekoľkých kolách. No čo ak sa klientovi zrazu zrodí v hlave úplne iná myšlienka po dokončení grafického návrhu? V takýchto prípadoch je logické, že cena za dizajn e-shopu stúpa podľa odpracovaných hodín.


Použiteľnosť

Použiteľnosť e-shopu nie je len o dizajne


User experience (UX) - a teda používateľská skúsenosť v e-shope sa netýka iba dizajnu. Áno, na základe umiestnenia grafických prvkov by sa človek mal vedieť jednoducho zorientovať. V každom okamihu musí človek intuitívne vedieť, kam kliknúť, aby sa nestratil. Akonáhle človek pocíti na stránke chaos, uteká kade ľahšie.


Posiela e-shop shopujeme.sk pravidelne akciové letáky? Zasiela zákazníkom rady, tipy, či iné hodnotné informácie? Ktorý newsletter vás najviac zaujal? Vďaka čomu by ste urobili nákup vy, ako ich potenciálny zákazník? UX by malo byť taktiež v cene e-shopu na mieru.


Ale user experience závisí aj od funkcií v rámci e-shopu. Napr. AJAX vyhľadávanie alebo výsuvné menu napomáhajú rýchlej orientácii na stránke. Taká jednostránková pokladňa je pre zákazníka prehľadnejšia a rýchlejšia, ako keby mal vypĺňať svoje údaje cez štyri podstránky. Aj platobné brány, ktoré máte v e-shope implementované, rozhodujú o zákazníkovej skúsenosti. A tak ďalej.


Responzívny dizajn

Online marketingové nástroje a e-commerce systém


Prepracovaný e-shop systém by vám mal vedieť pomôcť aj s online marketingom.


Jednoduché prepojenie s Google Analytics by malo byť samozrejmosťou. HTTPS verzia vašej stránky a responzívny dizajn sú dnes už nutnou súčasťou optimalizácie pre vyhľadávače (SEO). Toto všetko by vám váš poskytovateľ mal vedieť ponúknuť. Rovnako ako XML export pre porovnávače cien, ktorý vám uľahčí propagáciu na portáloch ako Heureka.sk či Pricemania.sk. Prípadne tvorba zľavových kupónov v kombinácii s newslettrom vám zas pomáhajú motivovať zákazníkov k ďalším nákupom a pod.


Je administrácia “user friendly”?

Už sme si hovorili, čo vám pomôže prilákať zákazníka a zarobiť. Čo však efektivita vašej práce? V prvom rade si administráciu systému vyskúšajte. Viete sa v ňom jednoducho orientovať, pridávať produkty, spravovať obsah? V druhom rade myslite na to, ako by vám daný systém mohol uľahčiť prácu. Napr. by bolo skvelé, keby ste na začiatok vedeli viesť jednoduché skladové hospodárstvo v rámci adminu. No a neskôr e-shop prepojíte s ekonomický softvérom. Príjmy rastú a efektivita stúpa.


Platíte za know-how a skúsenosti

V neposlednom rade, neplatíte len za internetový obchod. V skutočnosti platíte za množstvo skúseností a know-how niekoľkých ľudí v tíme. V rámci procesu tvorby by vás mala firma zasvätiť aj do oblasti SEO. Na internete rastie konkurencia. Každý, kto kraľuje Google, má obrovskú konkurenčnú výhodu. V rámci tvorby e-shopu by ste teda mali dostať aj SEO školenie.

A keď už sú dizajn vášho internetového obchodu a funkcie implementované, je to len začiatok. Celý vývoj systému sa neustále hýbe vpred. Naďalej na ňom maká desiatka back-end developerov. Riešia vylepšovanie existujúcich funkcií a vývoj tých nových. Zároveň zvyšujú bezpečnosť celého systému. Spolu so zákazníckou podporou sa starajú o každý problém, ktorý sa vyskytne. Firma, ktorú si napokon vyberiete ako poskytovateľa e-shop riešenia, by mala pri vás stáť v dobrom i v zlom. Takže vyberajte uvážlivo.


E-shop balík CreativeShop sme navrhli tak, aby spĺňal náročné požiadavky podnikateľov v oblasti e-commerce. Všetky spomenuté funkcie a množstvo ďalších nájdete v štandardnom balíku služieb vrátane responzívneho dizajnu, HTTPS verzie vašej stránky, možnosti prepojenia na ekonomické a informačné systémy, možnosťi využiť rôzne platobné brány atď.


Ste zvedavý, čo všetko ešte? Ozvite sa nám.


  • detail
  • dynamika
  • trendy
  • v e-commerce
18. mája 2018

Kontaktujte nás

CEO CreativeSites
Jana Zajícová, CEO
0915 215 555
Obchodné informácie
a cenové ponuky

Sales manager
Michal Mikula
0948 940 910
Obchodný zástupca
CreativeSites, s.r.o.
Ulica Svornosti 42
82106 Bratislava
Slovenská republika
Fakturačná adresa
CreativeSites, s.r.o.
Heyrovského 8
84103 Bratislava
IČO: 36662674
DIČ: 2022226448
IČ DPH: SK2022226448
Výpis z Obchodného registra
Kontaktné miesto
Ulica Svornosti 42
82106 Bratislava
Zobraziť na mape

Kontaktný formulár

close
S čím vám pomôžeme?
+421 915 215 555
Mám
záujem