24 dní do Vianoc - dosť bolo príprav,
ide do tuhého!

Späť na BLOG
Vianoce

Z každého výkladu kričia Vianoce. Už dávno to hlásia aj televízne reklamy. Dokonca vianočné trhy sa v Bratislave začali už dávno. A čo váš internetový obchod? Je pripravený na hlavnú sezónu? Urobíme si revíziu toho, čo by ste už mali mať hotové. Zároveň máme pre vás 4 tipy, čo ešte stihnete urobiť pre to, aby ste maximalizovali predaje svojho e-shopu.

Obdobie vianočných nákupov začína už v novembri. Z USA k nám prišli nákupné "sviatky" ako Black Friday a Cyber Monday, ktoré sme vám už spomínali. Hoci teda až ľudia čo-to pokúpili, ešte väčšinu darčekov nemajú. Prichádza váš čas! Najskôr sa ale pozrime, čo by už malo byť hotovo:


Zásoby na sklade sú pripravené


Na základe predchádzajúceho obdobia by ste mali vedieť odhadnúť, aké zásoby tovaru budete potrebovať. Vychádzajte z vianočných predajov za posledné roky, alebo ak ste na trhu nový, tak z priemeru za posledné mesiace. Každopádne vždy tieto čísla navýšte o 10-25%. Viac je v tomto prípade naozaj viac. Pokiaľ vám ostane tovar na sklade, predáte ho ešte v povianočných výpredajoch. Ak sa však zásoby minú, nebudete mať čo predávať, a logicky nezarobíte nič navyše. Ešte stále si môžete zadovážiť dostatok tovaru.


Máme posily na spracovanie objednávok


Viac tovaru, viac objednávok, viac roboty. Odporúčame však skôr brigádnikov než pracovníkov na TPP. Prečo? Vianočné obdobie sa skončí. Čo s nimi budete robiť potom? Všetkých tých ľudí potrebujete dočasne. Navyše máte možnosť vyskúšať si pár ľudí v praxi a tých najlepších si nechať. Ak natrafíte na niekoho, koho by ste zamestnali, nečakajte. Nájsť na pracovnom trhu šikovných ľudí je dnes tak trochu vzácnosť.


Marketingová online kampaň beží


Google, Facebook a pod. Tlačenka cez online kanály už začala. Na tieto kampane vám odporúčame zohnať si skúseného človeka, prípadne rovno skúsenú firmu, ktorá sa venuje digitálnemu marketingu. Už teraz môžete vidieť nejaké výsledky. Na základe nich usúdite, či ste v dobrých rukách, alebo nie. Vianočné obdobie je príliš vzácny čas, aby ste svoje promo nechali na niekoho, kto to nerobí dobre. Kampaň môže dopadnúť dvomi spôsobmi: úspech alebo prepadák.


Čo ešte môžete zlepšiť pred Vianocami?


1. Vianočné SEO (optimalizácia pre vyhľadávače)


Štatistiky

Vianočné darčeky pre manžela, pre babku, pre svokru, pre psa? Už máte texty optimalizované na tieto vianočné frázy? Ešte nie? Tak to si radšej pohnite. Aj Googlu chvíľku trvá než zaregistruje zmeny. Indexáciu zmien viete urýchliť tak, že svoju mapu stránok vložíte do nástroja Google Webmaster Tools. Prihlasujete sa svojím gmail kontom podobne ako do Google Analytics či Google Adwords.

Na webe môžete urobiť špeciálnu podstránku či blog, ktoré textovo optimalizujete. Zapojte čarovné slovíčka aj do meta dát, ktoré sa zobrazujú priamo vo výsledkoch Googlu.


2. Prispôsobte svoju stránku tematicky


Vianočná téma

Trošku tematického dizajnu ešte nikomu neublížilo. Nenásilná grafika s tematikou Vianoc príjemne naladí vášho potenciálneho zákazníka. Pripravte pre zákazníkov vianočnú súťaž alebo hru. Niečo zábavné, čo ich naštartuje, aby mali záujem o vaše produkty.

Poraďte svojim zákazníkom, čo kúpiť na Vianoce pre ich známych. Väčšina ľudí, ktorá nevie, čo kúpiť, čaká do poslednej chvíle. Takže ešte stále máte čas ich osloviť. Radi googlia a hľadajú inšpirácie. Tak im nejaké dajte. Info o vianočných darčekoch, akciách, súťažiach, inšpiráciách potom môžete poslať prostredníctvom newslettra či distribuovať ich cez sociálne siete.


3. Pripraviť sa, pozor, Vianoce!


Ľudia, ktorí si vás nájdu, budú chcieť informácie. Informácie o produktoch, o dostupnosti, o dodaní počas víkendu, o dodaní do Vianoc a pod. Budú padať inteligentné, ale aj hlúpe otázky. A vy by ste mali odpovedať na všetky. Pripravte sa dvíhať telefóny a odpovedať na e-maily svetelnou rýchlosťou. Pokiaľ im okamžite neodpoviete vy, konkurencia možno hej. A to predsa nechcete riskovať. Nezabudnite na Facebook správy či komentáre. Veľmi užitočný by mohol byť počas Vianoc aj life chat, ktorý poskytuje okamžitý kontakt medzi zákazníkom a e-shopom priamo na hlavnej stránke vášho internetového obchodu.


4. Nadštandardné služby prevalcujú konkurenciu


Obal balíka

Získajte konkurenčnú výhodu a posilnite svoju trhovú pozíciu práve počas najrušnejšej sezóny. Predĺžená otváracia doba počas večerov či víkendov, pokiaľ máte kamenný obchod určite poteší, ako aj doprava zdarma, expresné doručenie či garancia dodania do 23.12.2016. To všetko môže hrať vo váš prospech.

A myslite na to, čo príde po sviatkoch. Od príliš veľkých svetrov po príliš malé topánky - veľa zákazníkov kupuje pre svojich blízkych naslepo. Je pre nich dôležité, aby vedeli, že tovar môžu vymeniť v prípade, že niekomu nesadne. Zo zákona majú, samozrjeme, čas 14 dní. Ale čo tí, ktorí nakupujú v predstihu? Dajte im príležitosť vymeniť tovar do 30 dní, prípadne do 2 týždňov po Vianociach. Budú mať pocit bezpečia a pohody. A presne ten im chcete počas sviatkov doručiť.


Využite potenciál Vianoc naplno!


percentage

Pri objednávke webu alebo e-shopu

Získavate 50 % zľavu na SEO ANALÝZU alebo ANALÝZU POUŽITEĽNOSTI

Kontaktujte nás

CEO CreativeSites
Jana Zajícová, CEO
0915 215 555
Obchodné informácie
a cenové ponuky

Sales manager
Michal Mikula
0948 940 910
Obchodný zástupca
CreativeSites, s.r.o.
Ulica Svornosti 42
82106 Bratislava
Slovenská republika
Fakturačná adresa
CreativeSites, s.r.o.
Heyrovského 8
84103 Bratislava
IČO: 36662674
DIČ: 2022226448
IČ DPH: SK2022226448
Výpis z Obchodného registra
Kontaktné miesto
Ulica Svornosti 42
82106 Bratislava
Zobraziť na mape

Kontaktný formulár

close
S čím vám pomôžeme?
+421 915 215 555
Mám
záujem