Kategórie
 
 
 
 
 
 
E-commerce podnikanie

Ako dopadol Black Friday víkend 2023 na e-shopoch? Aktuálne dáta vás prekvapia!

Black Friday víkend, ktorý sa tradične odohráva koncom novembra a trvá od piatka do pondelka, bol pre e-shopy vždy veľkolepým začiatkom predvianočnej horúčky. Mnohé e-shopy v priebehu neho zarobia násobne viac ako počas akéhokoľvek iného víkendu. Minulý rok sme však v rámci e-shopov na našej platforme CREATIVE sites evidovali medziročný pokles predaja počas Black Friday – a to až o závratných 42,36 %. Ako vyzeral tohtoročný Black Friday víkend v konkrétnych číslach?

Black Friday 2023 v číslach - creativesites.sk

Obraty a objednávky e-shopov počas Black Friday víkendu 2023

Bližšie sme sa pozreli na e-shopy, ktoré fungujú na platforme CREATIVE sites nepretržite od roku 2019 do roku 2023. Počas Black Friday víkendu od piatku 24. 11. 2023 do pondelka 27. 11. 2023 sa im darilo nasledovne:
·         Celkový obrat e-shopov: 2 milióny 107 tisíc € – najvyšší objem nákupov bol hneď v piatok na Black Friday, najmenší objem nákupov bol v sobotu.
·         Celkový počet objednávok e-shopov: 21 267 – najvyšší počet objednávok bol v nedeľu, najnižší v sobotu.
·         Priemerná hodnota objednávky: 99 € – najvyššia hodnota objednávky bola v piatok (126 €), najnižšia v sobotu (82 €).
Pre porovnanie sme si spravili aj druhú štatistiku, do ktorej sme zaradili všetky e-shopy a jazykové mutácie pôsobiace na platforme CREATIVE sites. Teda aj také, ktoré vznikli neskôr ako v roku 2019. V tomto prípade boli čísla nasledovné.
·         Celkový obrat e-shopov: 2 milióny 466 tisíc € – najvyšší objem nákupov bol hneď v piatok na Black Friday, najmenší objem nákupov bol v sobotu.
·         Celkový počet objednávok e-shopov: 24 679 – najvyšší počet objednávok bol v nedeľu, najnižší v sobotu.
·         Priemerná hodnota objednávky: 100 € – najvyššia hodnota objednávky bola v piatok (126 €), najnižšia v sobotu (81 €).

Black Friday v číslach - creativesites.sk

Porovnanie Black Friday víkendu 2023 a 2022

Medziročný vývoj predajov sme tiež porovnali na dvoch vzorkách. Prvou boli stabilné e-shopy a všetky ich jazykové mutácie pôsobiace na platforme CREATIVE sites nepretržite od roku 2019.

Keď sme porovnali piatok 24. 11. 2023 až pondelok 27. 11. 2023 vs. piatok 25. 11. 2022 až pondelok 28. 11. 2022 pri prvej vzorke, zistili sme, že celkový obrat e-shopov cez Black Friday počas piatku stúpol až o 54,4 % a nárast o 2,5% zaznamenal aj pondelok tzv. Cyber Monday. 

Takto vyzerali nárasty a poklesy obratu počas jednotlivých dní:
·         v piatok stúpol predaj o +54,4 %
·         v sobotu klesol predaj o -1,8 %
·         v nedeľu klesol predaj o -40,9 %
·         v pondelok stúpol predaj o +2,5 %

Rovnakým spôsobom sme porovnali obraty aj pri druhej vzorke, ktorú tvorili všetky e-shopy na platforme CREATIVE sites a ich jazykové mutácie – aj tie, ktoré vznikli po roku 2019. V tomto prípade sa opäť potvrdilo, že kľúčovým dňom je opäť piatok a a potvrdzujú to aj nasledovné dáta:
·         v piatok stúpol predaj o +44,6 %
·         v sobotu klesol predaj o -4,7 %
·         v nedeľu klesol predaj o -39 %
·         v pondelok klesol predaj o -5,7 %

Black Friday = najziskovejší deň e-shopov

„Naše dáta ukazujú, že najúspešnejším dňom Black Friday víkednu je práve piatok a internetové obchody dosiahli skvelé čísla. Ako prevádzkovateľ e-shopu by ste preto tento deň rozhodne nemali podceňovať a venujte mu pozornosť aj v roku 2024,“ tvrdí Ivan Cingel, COO CREATIVE sites.
Ak chcete vášmu internetovému obchodu spevniť základy, aby lepšie zvládal zmeny v nákupnej nálade zákazníkov (nielen počas Black Friday), zvážte expanziu do zahraničia. Naše štatistiky ukazujú, že expandujúce e-shopy sa oveľa lepšie vyrovnávajú s poklesmi na trhoch a zabezpečíte si tak rast biznisu v e-commerce.

Pokiaľ rozmýšľate nad expanziou vášho e-shopu, obráťte sa na našich odborníkov v CREATIVE sites, ktorí vám poradia a odporučia optimálne riešenie. Kontaktujte nás a posuňte vaše online podnikanie na vyššiu úroveň.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Plná (Desktop) verzia