Kategórie
 
 
 
 
 
 
E-commerce podnikanie

Black Friday 2022 bol naozaj “black”

Poďte sa s nami pozrieť, ako sa darilo e-shopom na platforme CREATIVE sites za posledné 4 roky počas Black Friday víkendov. Ako tvorca e-shopov so 17 ročnou históriou a minuloročným obratom všetkých e-shopov cez 150 miliónov EUR, vám máme čo ukázať, a preto sme sa rozhodli prvýkrát odkryť čísla za Black Friday víkend.

Black Friday výsledky od CREATIVE sitesNa úvod sme sa opýtali COO CREATIVE sites Ivana Cingela, ako on vníma tohtoročný Black Friday víkend vzhľadom na rozdielne názory a dáta, ktoré sú k dispozícii, či už od tvorcov e-shopov alebo od spoločností ponúkajúcich marketingové nástroje.

Ivan Cingel:

“V posledných rokoch sa Black Friday transformoval do celomesačných, ba priam až celoročných zľavových maratónov. Množstvo e-shopov láka spotrebiteľov hlavne na zľavy, a preto sa vytráca zmysel týchto výnimočných akcii. Tento rok nastal prvý raz pokles celkového objemu predaja počas Black Friday. Na e-shopoch na našej platforme CREATIVE sites evidujeme pokles až -42,36%! Dôvodov je viac - od makroekonomickej situácie, cez vyšší tlak na čoraz pravdivejšie zľavy na e-shopoch, až po všednosť akcie a nezáujem o "komerčné sviatky zo západu". Zaujímavý je však predaj v nedeľu po Black Friday a v pondelok - tzv. Cyber Monday, ktorý bol prvý raz dokonca silnejší, ako samotný Black Friday a to až o +34,57%!”

*čísla sú vypočítané na základe dát z prvých 11tich mesiacov 2021 a 2022

Ako vyzeral Black Friday víkend 2022 v číslach?

Ikonka CSVzorka: Všetky e-shopy a ich jazykové mutácie, ktoré sú aktívne na platforme CREATIVE sites nepretržite 4 roky od roku 2019 do 2022. Ide o stabilnú vzorku e-shopov.

Časový horizont: Black Friday víkend - piatok 25.11.2022 až pondelok 28.11.2022.

  • Celkový obrat e-shopov: 1 milión 118 tisíc €
    • najvyšší objem nákupov bol až v pondelok na Cyber Monday
    • najmenší objem nákupov bol v sobotu
  • Celkový počet objednávok e-shopov: 12 866
    • najnižší počet objednávok bol v sobotu
    • ostatné dni mali veľmi podobné počty objednávok
  • Priemerná hodnota objednávky: 87 €
    • najvyššia priemerná objednávka bola v pondelok a to 102 €

Ikonka CSPokiaľ by sme upravili vzorku a spočítali úplne všetky e-shopy a ich jazykové mutácie, ktoré boli aktívne počas Black Friday víkendu 2022 (mohli vzniknúť aj po roku 2019), čísla by boli nasledovné:

  • Celkový obrat e-shopov: 2 milióny 714 tisíc €
    • najvyšší objem nákupov bol v nedeľu - cez 1 milión €
    • najmenší objem nákupov bol v sobotu
  • Celkový počet objednávok e-shopov: 26 384
    • najnižší počet objednávok bol v sobotu
    • ostatné dni mali veľmi podobné počty objednávok
  • Priemerná hodnota objednávky: 103 €
    • najvyššia priemerná objednávka bola v nedeľu a to až 146 €

Porovnajme si Black Friday víkend 2022 a 2021

Ikonka CS​​​Vzorka: Všetky e-shopy a ich jazykové mutácie, ktoré sú aktívne na platforme CREATIVE sites nepretržite 4 roky od roku 2019 do 2022. Ide o stabilnú vzorku online biznisov.

Časový horizont: piatok 25.11.2022 až pondelok 28.11.2022 VS piatok 26.11.2021 až pondelok 29.11.2021.

  • Celkový obrat e-shopov:
    • iba na Black Friday medziročne klesol o 42,36%
    • iba na Cyber Monday medziročne klesol o 17,19%
    • celý Black Friday víkend (pia-pon) klesol o 32,35%

 

Black Friday víkend pred pandémiou a teraz (2019 vs 2022)

Medziročné porovnanie 2022 a 2021 predstavuje celkový pokles, nakoľko od roku 2020 prišlo k raketovému rastu vo svete e-commerce. Ak by sme chceli porovnať dáta 2022 s rokom 2019 (čo vás viacerých zaujímalo), tak by vyzerali nasledovne:

Ikonka CSVzorka: Všetky e-shopy a ich jazykové mutácie, ktoré sú aktívne na platforme CREATIVE sites nepretržite 4 roky od roku 2019 do 2022. Ide o stabilnú vzorku online biznisov.

Časový horizont: piatok 25.11.2022 až pondelok 28.11.2022 VS piatok 29.11.2019 až pondelok 2.12.2019.

  • Celkový obrat e-shopov:
    • iba na Black Friday medziročne klesol o 19,62%
    • iba na Cyber Monday medziročne rástol o 8,17%
    • celý Black Friday víkend (pia-pon) klesol o 8,03%

Ikonka CSPokiaľ by sme upravili vzorku a porovnali úplne všetky e-shopy a ich jazykové mutácie, ktoré boli aktívne počas Black Friday víkendu 2022 (mohli vzniknúť aj po 2019) s úplne všetkými e-shopmi a ich jazykovými mutáciami z roku 2019, čísla by boli nasledovné:

  • Celkový obrat e-shopov:
    • iba na Black Friday medziročne rástol o 69,04%
    • iba na Cyber Monday medziročne rástol o 93,36%
    • celý Black Friday víkend (pia-pon) rástol o 123,28%

Pozor, v tejto poslednej vzorke sa nachádza množstvo e-shopov, ktoré vznikli práve v rokoch 2020-2021 a nefungovali v roku 2019. Je jednoznačne vidieť, ako aj v čase prvého Black Friday poklesu sa objem predajov v e-commerce rapídne zvýšil za pandemické obdobie.

Skutočný rast a stabilita vás čaká až v zahraničí

Aj keď počas tohto roka nastal na e-commerce trhu pokles celkových objemov online predaja, netreba sa obávať. Teraz je ideálny čas si vybudovať ešte stabilnejší biznis. Ako na to, vám poradí Ivan Cingel, COO CREATIVE sites.: 

„Na našej platforme CREATIVE sites sme zaevidovali tohtoročný pokles celkového objemu predaja slovenských e-shopov až -17,1%. Ide o prvý pokles na slovenskom e-commerce trhu. Ak sa ale pozrieme na celkový objem predaja slovenských e-shopov, ktoré expandujú na zahraničné trhy, ich pokles je len -12,5%. Na základe týchto dát je veľmi pekne vidieť, že expandujúce e-shopy majú bezpečnejšie a stabilnejšie základy svojho biznisu. V čase rastu dokážu vyťažiť viac zo zahraničných trhov a v čase poklesu sa dokážu lepšie ochrániť a kompenzovať časť chýbajúceho obratu.“  

V CREATIVE sites plne podporujeme rast a expanziu e-shopov. Jazykové mutácie pre jednotlivé trhy vieme spustiť vo veľmi krátkom čase, aktuálne máme k dispozícii 20+ jazykových mutácií a vieme pridávať aj neobmedzený počet ďalších mutácií - stačí si vybrať trh, na ktorom chcete podnikať. Náš e-shop systém bol od začiatku vyvíjaný tak, aby čo najviac uľahčoval expanziu na nové trhy. Internetový obchod a jeho jazykové mutácie vieme tiež prispôsobovať vašim požiadavkám na mieru. Ak plánujete expanziu alebo spustiť nový projekt a chcete ho vybudovať na kvalitných základoch, neváhajte nás kontaktovať.

CREATIVE sites tvorba eshopov

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Plná (Desktop) verzia