Vychytávky na zlepšenie použiteľnosti vášho e-shopu

Späť na BLOG

Už sme sa tak okrajovo dotkli aj webov a e-shopov z hľadiska použiteľnosti (tzv. web usability). E-shopy sú však v tomto smere špecifické - potrebujú zverejňovať komplexné informácie a majú stovky a tisíce podstránok – každý produkt má vlastnú. Čo robiť, aby ste sa presadili v slovenskom mori viac ako 7000 e-shopov?

Na koľko z nich si ešte reálne spomeniete? Na zopár. To je ale dobré, pretože priestor pre zlepšovanie je obrovský. Vyšperkujte váš e-shop k dokonalosti. Od sofistikovaného vyhľadávania cez prehľadné zaradenie produktov v kategóriách, poskytnutie všetkých potrebných informácií o produkte až ku jednoduchej realizácií nákupu. Dôležité je, aby zákazník ľahko našiel, čo hľadá, získal dostatok informácií a nakúpil.


Dokonalá home page e-shopu

Dokonalá homepage e-shopu

Pri návrhu hlavnej stránky sa naši grafici vždy snažia trafiť správny pomer medzi pohyblivými a statickými prvkami. Aby nebol zákazník zmätený z množstva pohyblivých bannerov alebo vyskakovacích okien, ale na druhej strane, aby boli dostatočne odprezentované kategórie a produkty, a tiež benefity nákupu práve vo vašom e-shope.

Dostatočne zvýraznené a prepracované by malo byť, samozrejme, vyhľadávanie. Pri e-shopoch je neuveriteľne dôležité, pokiaľ zákazník hľadá konkrétny produkt. Bez dokonalého vyhľadávania sa javí jeden produkt ako ihla v kope sena. Hľadaniu toho správneho produktu napomáha aj štrukturované zaradenie produktov do kategórií a podkategórií, a tiež filter parametrov, v ktorom si zákazník zvolí napríklad cenovú hľadinu, rozmery, farbu a iné vlastnosti produktu. Všetky tieto funkcie, ako aj správny návrh štruktúry e-shopu na základe použiteľnosti a cieľovej skupiny, automaticky zabezpečujeme pri tvorbe každého projektu.


Zvýšte svoje konverzie v detaile produktu

Zlepšenie podsránky produktu

Ku každému jednému produktu poskytnite návštevníkovi všetky dôležité aj zdanlivo nedôležité info. Vykašlite sa na reklamnú omáčku, dajte mu hodnotné informácie, ktoré chce zákazník vedieť. Držte sa pritom princípov SEO (optimalizácie pre vyhľadávače). Spomeňte info o doprave, dodaní, dostupnosti tovaru, presných rozmeroch produktu atď. Pokiaľ bude mať návštevník dostatok informácií, zvýšite pravdepodobnosť, že nakúpi.

Fotografie patria tiež k základu. V kamennom obchode si môžete výrobky pozrieť, chytiť, dokonca i ovoňať. Na webe táto možnosť nie je. Raz darmo, obrázky predávajú. Oprava: kvalitné, dostatočne veľké a originálne obrázky predávajú.

Napokon dostatočne zvýraznite call-to-action prvky. V rámci tvorby dizajnu na mieru Vám naši grafici vytvoria prehľadný e-shop, do ktorého zakomponujú aj výrazné, ale predsa dizajnovo vhodné tlačidlá „pridať do košíka“, “odoslať” a iné buttony. Posledným detailom je už len atraktívny textík, na ktorý by ste klikli myšou i vy. V tomto bode už je zákazník skoro váš. Navyše, ak bude mať skvelý nákupný zážitok, mohol by priviesť aj ďalších.


Extra tipy pre zdatné e-shopy

Komunikácia je alfa, omega a všetky vtipné písmenká medzi nimi. Začalo vás baviť, že návštevníci sa na vašom webe cítia dobre? Staňte sa majstrom. Dajte im možnosť okamžitej komunikácie s vami cez Live chat. Avšak len v prípade, že s nimi má, kto komunikovať v reálnom čase.

Komunikácia so zákazníkmi

Ako ste si už asi všimli, ľudia radi komunikujú, hodnotia, naťahujú sa, chvália i kritizujú. Aj na to im treba dať priestor. Pokiaľ ste naozaj dobrý, tak budú prevažovať pozitívne komentáre a to je obrovský benefit. Drvivá väčšina ľudí sa rozhoduje na základe hodnotenia iných, a pritom týchto ľudí ani nemusia poznať. Ak nemáte možnosť zrealizovať takéto komentáre, tak umiestnite na web aspoň referencie. Ideálne s fotkou. Najlepšie reálnou. Nechcete predsa riskovať a zažiť faux pas s umelými fotkami z foto banky. ;)

Je mnoho vecí, ktoré môžete zlepšiť. Pokiaľ máte záujem o profesionálnu analýzu použiteľnosti, SEO analýzu či návrhy na zlepšenie vášho e-shopu, určite nám dajte vedieť. Radi vám pomôžeme zvýšiť zisky vašej firmy.


percentage

Pri objednávke webu alebo e-shopu

Získavate 50 % zľavu na SEO ANALÝZU alebo ANALÝZU POUŽITEĽNOSTI

Kontaktujte nás

CEO CreativeSites
Jana Zajícová, CEO
0915 215 555
Obchodné informácie
a cenové ponuky

Sales manager
Michal Mikula
0948 940 910
Obchodný zástupca
CreativeSites, s.r.o.
Ulica Svornosti 42
82106 Bratislava
Slovenská republika
Fakturačná adresa
CreativeSites, s.r.o.
Heyrovského 8
84103 Bratislava
IČO: 36662674
DIČ: 2022226448
IČ DPH: SK2022226448
Výpis z Obchodného registra
Kontaktné miesto
Ulica Svornosti 42
82106 Bratislava
Zobraziť na mape

Kontaktný formulár

close
S čím vám pomôžeme?
+421 915 215 555
Mám
záujem