Vlastný e-shop:
Ako získať peniaze pre svoj e-shop

Späť na BLOG

V poslednom článku sme vám ukázali, koľko vás bude stáť rozbeh e-shopu. V hlave vám takmer okamžite začali víriť otázky typu: Odkiaľ zoženiem peniaze? Našťastie dnes už existuje niekoľko spôsobov, ako získať financie na svoj podnikateľský nápad, ak nemáte dostatočné prostriedky na vlastnom účte. Stále štandardným spôsobom je podnikateľská pôžička z banky. Ale čo ak nechcete žiť v krajine úrokov?


Príspevok na podnikanie pre SZČO

1. Získajte príspevok na podnikanie pre SZČO


Ak si zakladáte živnosť, môžete požiadať o príspevok na podnikanie. Budete však musieť splniť niekoľko podmienok a vypracovať podnikateľský zámer. V ňom musíte uviesť aj to, na čo všetko budú finančné prostriedky použité. Suma je obmedzená do určitej výšky, ako môžete vidieť na stránke ÚPSVaR. Napriek byrokratickej záťaži je to v našej krajine snáď najjednoduchší spôsob, ako získať na podnikanie aspoň základný kapitál.


2. Nájdite si investora


Nájdite si investora

Pokiaľ vám pár tisíc na začiatok nebude stačiť, môžete skúsiť zohnať investora. Ale aj v tomto prípade budete musieť dokázať, že vás podnikateľský nápad má potenciál. Budú potrebné nielen čísla a analýzy trhu, ale aj reálna prezentácia a nadšenie pre vec. Ľudia investujú peniaze s cieľom zarobiť. Tu ste ale aj vy súčasť projektu, preto musíte dokázať, že na to máte. Počuli ste už o anjelských investoroch, venture kapitále či private equity? Vysvetlíme vám v skratke rozdiel.


Anjelským investorom je často úspešný podnikateľ, ktorý investuje do projektu svoje vlastné prostriedky. Prípadne sa takíto investori združia a investujú do startupov spolu. V prípade venture kapitálu i private equity ide o firmy, ktoré spravujú peniaze iných. Investujú v ich mene. Pričom títo investori sú jednotlivci, ale aj banky alebo iné inštitúcie. Zatiaľ čo venture kapitál zahŕňa investície do začínajúcich a expandujúcich firiem, private equity investujú do väčších zabehnutých firiem.


V neposlednom rade, investorom nemusí byť ani profesionál, ani firma. Môžu to byť vaši skalní fanúšikovia z radov rodiny, kamarátov a známych.


3. Využite crowdfundingovú platformu


Využite crowdfundingovú platformu

Crowdfunding je populárna a kreatívna forma zháňania peňazí. Je to ale jednoduchý spôsob? Ani nie. Praktické skúsenosti s crowdfundingovou kampaňou ukazujú, že si vyžaduje pozornosť a tvrdú prácu ako akákoľvek iná marketingová kampaň. Takže k tomu patrí tvorba stratégie, grafiky, textov, zapojenie sociálnych sietí, e-mail marketingu a ďalších prostriedkov. Musíte byť dostatočne vynaliezavý a presvedčivý, aby ste získali fanúšikov. Viac teda záleží znovu na prezentácii projektu.


Existujú rôzne formy crowdfundingu. Napr. na predaj produktov podporujúcich životné prostredie či iné globálne otázky môžete použiť model darcovstva. Títo fanúšikovia podporia biznis nápad bez nároku na odmenu. Zvyšné modely fungujú viac-menej niečo za niečo. Tradičnou odmenou za vloženú investíciu je podiel na zisku. Podporovateľ v podstate dôveruje myšlienke a dúfa, že sa mu peniaze vrátia (ako štandardný investor). Pokiaľ ide o výnimočný alebo finančne náročný produkt, ktorý potrebujú tvorcovia dostať do vývoja, môžu využiť predpredaj pomocou crowdfundingu. Zákazník kúpi ešte nevyrobený produkt.


Existujú populárne zahraničné platformy ako Kickstarter či GoFundMe, o ktorých ste už možno počuli. Rodinka českých a slovenských platforiem, ako Startovač a HitHit, sa už ale tiež pekne rozrástla.


Finančná rezerva a pocit istoty


Finančná rezerva a pocit istoty

Myslíte si, že na začiatku investujete a potom to už pôjde samo? Nie, nemusí sa vám podariť spustiť e-shop podľa plánu. Ani vaši dodávatelia nemusia doručiť tovar na čas. A nemusí sa vám dariť predávať hneď od začiatku. Proste sa veľa vecí môže pokaziť.


Preto potrebujete rezervu aj po tom, ako zaplatíte vývoj e-shopu, prvé faktúry za tovar, prvý aj druhý prenájom priestorov, prvé Facebook či Google kampane atď. Kým sa internetový obchod rozbehne a začne naozaj zarábať, trvá to minimálne rok. Finančná rezerva vám poskytne pocit istoty v neistých vodách začínajúcich podnikateľov.



Ďalšie rady, ako spustiť váš prvý e-shop, vám prinesieme nabudúce. Najbližšie sa budeme venovať neatraktívnej, ale dôležitej téme, ako sa prehrýzť slovenskou legislatívou.


  • detail
  • dynamika
  • trendy
  • v e-commerce
18. mája 2018

Kontaktujte nás

CEO CreativeSites
Jana Zajícová, CEO
0915 215 555
Obchodné informácie
a cenové ponuky

Sales manager
Michal Mikula
0948 940 910
Obchodný zástupca
CreativeSites, s.r.o.
Ulica Svornosti 42
82106 Bratislava
Slovenská republika
Fakturačná adresa
CreativeSites, s.r.o.
Heyrovského 8
84103 Bratislava
IČO: 36662674
DIČ: 2022226448
IČ DPH: SK2022226448
Výpis z Obchodného registra
Kontaktné miesto
Ulica Svornosti 42
82106 Bratislava
Zobraziť na mape

Kontaktný formulár

close
S čím vám pomôžeme?
+421 915 215 555
Mám
záujem