Kategórie
 
 
 
 
 
 
Život v CS

Ako vzniklo CreativeSites, true story

Píše sa rok 2006. Pluto stráca status planéty, Čierna hora vyhlasuje nezávislosť. Slovenským prezidentom je Gašparovič a platíme slovenskými korunami. V móde sú vyklápacie telefóny. Internet ani náhodou nie je samozrejmosťou. Najpoužívanejším prehliadačom je Internet Explorer a namiesto Facebooku používame Pokec či ICQ. A čo ešte sa stalo? Oficiálne vzniká firma CreativeSites, s.r.o. A takto sa to všetko začalo...

V roku 2005 čerstvý absolvent Maťo a jeho priateľka Janka, ktorá ešte študuje, premýšľajú nad svojou budúcnosťou. Maťo si hľadá prácu ako programátor, keďže už na škole vytváral web stránky. Absolvuje niekoľko pohovorov a dostane tri pracovné ponuky. Stále však váha. Nechce pracovať pre niekoho, kto mu bude organizovať čas, a teda aj život. Chce si robiť veci po svojom. Preto si mladý pár povie, že skúsia vytvárať stránky na vlastnú päsť. A tu sa začína celý príbeh firmy CreativeSites, o ktorom sa dozvieme viac od Janky Zajícovej, CEO spoločnosti.

 

Kto vedie CreativeSites?

Firmu sme založili spolu s mojím manželom, takže ju vedieme spoločne. Ja mám na starosti všetko, čo sa týka obchodu a vzťahov so zákazníkmi. Manžel má na starosti vývoj technológií. Najlepšie je, že sa navzájom dopĺňame. Preto nám to funguje dodnes. Vybudovali sme firmu, v ktorej dnes s nami pracuje dvadsať šikovných ľudí.

 

Ako sa to všetko začalo?

Hneď, ako sme sa rozhodli začať vlastný biznis, urobili sme jednoduchú a škaredú stránku so základnými informáciami. Škaredou myslím na dnešnú dobu. V tom čase bola konkurencia veľmi malá a postupne nás začali ľudia oslovovať. Urobili sme zopár webov a e-shopov, ľudia boli spokojní a odporúčali nás ďalej. Nemuseli sme si platiť reklamu, zákazky chodili sami.

Prvý web CreativeSites

 

Postupne sme zamestnali zopár programátorov. Ja som bola zodpovedná za styk so zákazníkom a jeho projekt a celú komunikáciu. V podstate som spájala to, čo dnes u nás vo firme robí obchoďák, projektový manažér i technická podpora. Chvíľku som robila aj grafika a dosť dlho aj front-end developera. Normálne som kódila.

 

Čo boli najväčšie výzvy na začiatku podnikania?

Nevedeli sme vôbec čo a ako. Všetko sme sa učili na vlastných chybách. Museli sme zistiť, ako komunikovať so zákazníkom, aj ako nastaviť cenotvorbu. Ceny sme mali veľmi nízko na to, akú hodnotu sme ponúkali. Na Slovensku sme vždy boli medzi prvými, čo sa týka rozsahu funkcií a ponúkali sme nadštandardné služby. Inšpiráciu sme brali z českého trhu i zo zahraničia.

 

Starý web CreativeSites

 

Nebála si sa ísť do podnikania s manželom?

Nad tým sme sa nikdy nezamýšľali. Jednoducho sme išli s prúdom. Zo začiatku sme samozrejme, zažívali aj ponorku. V našej prvej mini kancelárii sme sedeli celé dni a večery štyria. Chodili tam za nami aj klienti, takže vtedy to bolo “veselé”. Potom sme dostali možnosť prenajať ďalšiu väčšiu kanceláriu. Takže sme mali sme oficiálnu miestnosť, kde som prijímala klientov a vo väčšom kancli sa usídlili programátori.

 

Začiatky CreativeSites

 

Riešite spolu pracovné záležitosti aj doma?

V práci nestíhame. Snažíme sa teda nájsť si čas doma. Prípadne to riešime tak, že babka zoberie deti a my ideme na pracovné rande.

 

Ako sa popri podnikaní dá stíhať starostlivosť o deti?

Keď si človek určí priority, tak sa to dá. Kým sú deti malé, snažím sa zadeliť si čas tak, aby som strávila s nimi aj nejaký čas. Najkrajšie na podnikaní je, že si ten čas môžem manažovať tak, ako potrebujem. Čiže radšej idem skôr z práce a povinnosti si dokončím večer, keď už deti spia.

 

Ako sa v práci cítiš na pozícii „pani riaditeľky“?

Nevnímam sa tak. So všetkými zamestnancami sme si rovní a navzájom si pomáhame.

 

Aké máte plány s firmou do budúcna?

Začali sme sa celkom rýchlo rozrastať. Aj terajšie priestory sú nám už pomaly malé, takže interne plánujeme sťahovanie sa do väčších priestorov. Okrem toho tiež plánujeme tento rok expandovať do zahraničia.

 

Súčasný tím CreativeSites

 

Čo sa týka našich zákazníkov, tak postupne zvyšujeme efektivitu práce a kvalitu služieb. Zriadili sme tím zákazníckej podpory, aby sme vedeli rýchlejšie reagovať na podnety. Neustále dopĺňame nové funkcie, sledujeme trendy, rozvíjame už existujúce technológie a aplikácie, a tak zvyšujeme pridanú hodnotu pre našich klientov. Pretože, keď sú úspešní oni, sme úspešní aj my. A našim cieľom je pomáhať e-shopom rásť, zlepšovať sa a zarobiť viac. :)

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Plná (Desktop) verzia