Ako sa stať úspešným e-shopom
V dnešnom e-shop boome je na trhu čoraz ťažšie presadiť sa. Ak však máte odhodlanie, naozaj chcete byť dobrý a učíte sa od najlepších, vždy máte šancu stať sa úspešným. Vybrali sme preto 5 online obchodov z radov našich klientov. Väčšina z nich nie sú „zabehnuté značky“, ale usilovné e-shopy, ktoré začínali s minimom objednávok. Postupne sa však vypracovali a dnes rastú ako z vody. Odhalíme vám tajomstvá ich úspechu. Nechajte sa inšpirovať.
Predávajte unikátny produkt
Povedali by ste, že eko-výrobky nie sú už ničím zaujímavé a trh je nimi presýtený? Asi ste ešte nevideli eko-tričká e-shopu Dedoles.sk, ktoré sú ručne farbené organickými farbami. Dedoles je úžasný príklad nezvyčajného produktu a unikátnej firemnej filozofie. Okrem toho implementujú množstvo funkcií, ktoré uľahčujú zákazníkovi výber a nákup produktov. Tiež sú priekopníkom v použiteľnosti webu. Využívajú množstvo funkcií, ktoré tvoria celok priateľský pre používateľa. Sám náhľad produktu komunikuje s kupujúcim. Dovolí mu vybrať si presnú veľkosť, pozrieť si recenzie, prezradí mu dátum doručenia a iné. Jasne komunikuje benefity pre zákazníka.
Ukážte svoj produkt v plnej kráse
Ďalším online obchodom s jedinečným produktom je Lull.sk. Predáva pohodlné oblečenie pre ženy z vlastnej dielne. Spôsob, akým oblečenie prezentujú vás očarí. Obrázky sú veľké, kvalitné, farebné a fotené z rôznych uhlov. Vďaka podrobnému náhľadu obrázkov v detaile produktu máte pocit, akoby ste sa naň dívali v reálnom kamennom obchode.
Skamaráťte sa so zákazníkom
Zvoľte si proklientský prístup k zákazníkom ako napr. e-shop Inhodinky.sk. Klientovi sa vždy snažia vyjsť v ústrety. Uľahčujú mu nákup prostredníctvom interaktívneho filtra parametrov. Návštevník e-shopu si zo širokého výberu sortimentu môže pohodlne vyfiltrovať presne také hodinky, aké potrebuje. K objednávkam navyše pribaľuje aj darčeky. No kto by si taký e-shop neobľúbil?
Pokiaľ nie ste banka alebo iná finančná inštitúcia, prečo si so zákazníkom nepotykať? Hlavne mladšie ročníky ocenia kamarátsky prístup. Bezprostredná komunikácia s kupujúcimi skrátka funguje. Napríklad Lull.sk si buduje so zákazníčkami osobné vzťahy a ony to oceňujú. Vychádzajú im v ústrety aj pokiaľ ide o výmenu tovaru kvôli veľkosti a pod. E-shop pre nich dokonca vytvoril špeciálny Lull club. Členky majú rôzne zľavy a iné výhody.
Vcíťte sa do kože kupujúceho
Napriek tomu, že Rossignol.sk je známa firma, musíme ho spomenúť a pochopíte prečo. Toto je e-shop, ktorý sa vie vcítiť do kože spotrebiteľa. Ak nie ste Adam Žampa, možno máte problém pri výbere lyžiarskej výstroje. Preto Rossignol implementoval funkciu porovnávania produktov. Zákazník si jednoducho vloží produkty do porovnávača. Tie sa mu potom zobrazia v prehľadnej tabuľke aj s parametrami. Okrem toho pravidelne pripravuje akciové ponuky a darčekové poukazy pre dlhodobých klientov. Dokonca si môžete lyže požičať na skúšku.
Dodávajte rýchlosťou blesku
Nikto nechce čakať. Jednou z výhod tradičných obchodov je, že si tovar hneď odnesiete domov. Preto je rýchlosť dodania pre spotrebiteľov nesmierne dôležitá. Predstavte si, že by ste na produkt čakali týždeň alebo dva? Jedným z obchodov, ktorý expresne rýchlo dodáva tovar je aj Adultstore.sk. Je príkladom toho, že aj obchod pre dospelých môže vyzerať vkusne. Má tiež prepracovanú komunikáciu so zákazníkom a vzhľadom na sortiment dávajú pri dodaní pozor na jeho súkromie. Okrem toho má obchod implementované množstvo funkcií, ako napríklad výsuvné menu, ktoré uľahčuje orientáciu v obchode a rýchlosť nákupu.
Staňte sa aj vy úspešným!
Čo majú všetci piati spoločné? Stále pracujú na zlepšovaní služieb, komunikácii s klientom a pridávajú do e-shopu rôznorodé funkcie, aby mu uľahčili nákup.
SEO optimalizácia zabezpečí, aby sa zákazník na stránku dostal. Prehľadný web, ktorý je navyše user friendly (priateľský pre používateľa), ho vedie k nákupu. Pokročilé funkcie uľahčia výber produktov. Administračný systém pomôže prevádzkovateľovi spracovať jednoducho a rýchlo objednávku. Wuala, e-shop rastie a stáva sa čoraz úspešnejším.