Kategórie
 
 
 
 
 
 
Rozhovory s klientmi

Kachličkovo: prvú vlnu pandémie sme zvládli vďaka automatizácii

Kachličkovo vybudovalo úspešný e-shop v kombinácii s kamenným showroomom. Ich showroom je doslova kamenný: ponúkajú totiž široký sortiment dlažieb, kachličiek a obkladov, ktoré dokážete vďaka na mieru navrhnutému e-shopu nakúpiť i bez fyzického kontaktu. Kľúčom k jeho expanzii bola zmena kategorizácie produktov s následnou automatizáciou procesov. Napriek úspechu e-shop pôvodne nefiguroval v plánoch vedenia firmy. Ako k nemu napokon pristúpili nám porozprával CEO Kachličkova Róbert Potoma.

 

Ako by ste opísali Váš e-shop? Aký produkt ponúkate zákazníkom? Aké sú Vaše hodnoty a priority?

Sme priamy dovozca a predajca keramických obkladov a dlažieb od zahraničných výrobcov. Máme bohatý sortiment v rôznych cenových kategóriách. 

Našou úprimnou snahou je umožniť ľuďom nákup obkladov a dlažieb z pohodlia domova. Jedná sa však o sortiment, ktorý si ľudia často potrebujú pozrieť na vlastné oči a "ochytať si ho". Z tohto dôvodu máme aj showroom v Malinove (pri Bratislave). Neustále však pracujeme na vylepšení e-shopu, aby sme naším zákazníkom nákup zjednodušili a poskytli všetky potrebné informácie, ktoré k nákupu potrebujú.
 

Spomeniete si, aké boli začiatky Vášho e-shopu?

V prvom rade musím povedať, že som nebol pri začiatkoch e-shopu. Z rozprávania kolegov viem, že hlavným impulzom bolo pre spoločnosť Goodway ako veľkoobchodného dodávateľa rozšíriť sa aj do maloobchodu. Vďaka dobrým vzťahom a veľkým odberom z fabrík to bol prirodzený krok, ako rozvíjať biznis. 


S akou víziou či ambíciou išli zakladatelia do zakladania e-shopu? Podarilo sa Vám túto víziu naplniť?

Ambície neboli nejako obzvlášť vysoké, maloobchod bol od začiatku vnímaný len ako vedľajšia činnosť spoločnosti. V našom regióne, kde sídlime, sme boli známi, chceli sme, aby si ľudia mohli aj z domu pozrieť našu ponuku. V prípade, že im niečo zapáči, môžu prísť k nám do showroomu, kde by náš skúsený personál dotiahol zákazníka k objednávke. Nikto si v tom čase neuvedomoval potenciál predaja kachličiek na internete. Moja ambícia je byť najväčším ONLINE predajcom keramických obkladov a dlažieb na SVK a CZ :) 
 



Ako si spomínate na rozbeh a expanziu Vášho e-shopu? 

Predaj obkladov a dlažieb je veľmi špecifický a ako veľkoobchodný hráč na trhu a odborník sa pozeráte na množstvo vecí úplne inak ako koncový zákazník, ktorý častokrát nakupuje kachličky prvýkrát v živote. To, čo je pre vás samozrejmosťou, je pre zákazníka úplná novinka a ani ho to len nenapadne. Musíte to s ním odkomunikovať prostredníctvom e-shopu, pretože inak u vás nenakúpi. Preto náš e-shop zo začiatku nebol veľmi úspešný a prichádzalo nám len pár objednávok mesačne. Zároveň chýbal akýkoľvek online marketing, čo je pre predaj na internete základ.


Ktorý rok existencie Vášho e-shopu bol podľa vás prelomový? Čo stálo za týmto úspechom?

Prelom nastal na konci roku 2017. Sťahoval som sa z Rakúska do Bratislavy za svojou priateľkou, ktorá pracovala v Kachličkove, a hľadal som si prácu. Boli sme na návšteve za mojím dlhoročným kamarátom v Prahe, ktorý pracoval ako on-line marketér. Slovo dalo slovo a uvedomili sme si, že spoločne dokážeme z Kachličkova vybudovať niečo veľké. Podarilo sa mi presvedčiť vedenie firmy, aby mi dali šancu vybudovať úspešný e-shop a pustili sme sa do tvrdej práce.


V ktorej fáze života e-shopu ste si povedali,  že potrebujete profesionálne e-shopové riešenie s automatizovanými procesmi?

V tomto sme mali šťastie, pretože sme od začiatku oslovili na vytvorenie a správu e-shopu spoločnosť CREATIVE sites. Na začiatku sme využívali minimum možností a funkcií CREATIVE shopu, ale ľudia z CS mi určite dajú za pravdu, že s mojím príchodom sme začali byť veľmi aktívni, niekedy až veľmi (smiech). Automatizovať sme sa snažili v nejakej forme vždy, najväčšia potreba automatizácie prišla až s prvou vlnou Covid-19, kedy sme museli zo dňa na deň obslúžiť až 3-4x viac zákazníkov, ktorí si nemohli z dôvodu zatvorených predajní obkladov a dlažieb ísť osobne vybrať a kúpiť materiál na prerábanie svojich domovov.



Čo bol pre Vás, resp. Váš e-shop najvýznamnejší moment od začiatku spustenia vášho e-shopu?

Keď sa pozriem späť, vidím 2 hlavné momenty, ktoré nám pomohli. Prvý bol, keď sme na začiatku úplne prerobili e-shop podľa potrieb našich zákazníkov. Úplne sme zmenili logiku nakupovania u nás a miesto produktových sérií sme rozdelili produkty podľa toho, kde je vhodné ich použiť, a umožnili sme ich pomocou parametrov rôzne filtrovať. Pamätám si, ako sa všetci u nás vo firme chytali za hlavu a tvrdili, že to nebude takto fungovať. No opak bol pravdou.

Druhým momentom bolo, keď sme spravili redizajn. Pred redizajnom sme nemali responzívny dizajn, čo pri väčšinovej návštevnosti z mobilných zariadení bol riadny problém. Zároveň sme mali dostatok dát o správaní našich zákazníkov a pomocou analýz sme vedeli e-shop prispôsobiť ich potrebám. Dostávame k tomuto kroku iba pozitívnu spätnú väzbu.


Čo si najviac ceníte na spolupráci s dodávateľom e-shopového riešenia, teda s CREATIVE sites?

Spoločnosť CREATIVE sites je naším veľmi dôležitým obchodným partnerom. Bez nich by sme určite neboli tam, kde sme teraz. Najviac si na nich vážim ich profesionalitu a odbornosť, vďaka ktorej dokážu zapracovať všetky požiadavky, ktoré na nich máme. Ak prídeme s nejakým vylepšením, ktoré je náročné na prípravu, sú veľmi ochotní ponúknuť toto vylepšenie ďalším svojím e-shopom na zdieľaný vývoj. To následne šetrí náklady nám aj ostatným. 

 

Ešte Nemám e-shop

ako založiť e-shop

ÚspešnéCASE STUDIES

Pozrieť case studies

Chcem EXPANDOVAŤ

Vstúpiť na nové trhy

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Plná (Desktop) verzia