Kategórie
 
 
 

Športservis case study

Main banner
 
 
 
 
 

CASE STUDY:
Ako sme tri web stránky spojili do jednej a zvýšili počet objednávok o 450 %?

Klientovi Sportservis.sk sme pomohli spojiť 3 samostatné stránky do jednej komplexnej a funkčnej stránky s dizajnom na mieru. Nový e‑shop sme prepojili s informačným systémom a automatizovali a zefektívnili tak správu e-shopu a vybavovanie objednávok. Zároveň sme navrhli dizajn a funkcie tak, aby ovládanie e-shopu bolo jednoduché pre zákazníkov a viedlo k nákupu. Pozrite sa, ako nový e-shop rástol každý mesiac hneď od jeho spustenia.

 
 

Predstavenie klienta

Web sportservis.sk bol spustený v roku 1993, pričom už od svojich začiatkov je zameraný na predaj bicyklov a cyklistických doplnkov. Spoluprácu s nami začali jeho majitelia v roku 2019. Okrem e-shopu majú aj 2 kamenné predajne v Bratislave. Jednu v Petržalke a druhú, ktorá patrí k najväčším na Slovensku, v Podunajských Biskupiciach. V ponuke nájdete detské bicykle, elektrobicykle, doplnky a oblečenie od všetkých svetových značiek. Súčasťou zimného sortimentu je výbava na lyže a bežky.

Začiatky spoluprácie

Pred tým, ako sme začali spoluprácu, mal klient 3 rôzne web stránky na samostatných doménach - blog, e-shop a prezentačnú webovú stránku, na ktorej propagoval predajne. Jednotlivé projekty fungovali nezávisle - každá zo stránok mala svoj vlastný redakčný systém, stránky bolo potrebné spravovať individuálne, čo bolo pre klienta zbytočne časovo náročné. Dizajn pôsobil na rok 2019 pomerne zastaralo a neaktuálne, nebol braný ohľad na UX/UI, vizuálnu identitu a logo manuál klienta.

 
 
Big img
 
 

Aké bolo zadanie?

Pre zjednodušenie a automatizovanie práce so stránkami aj pre lepšie SEO sme navrhli spojiť ich 3 samostatné projekty do jedného. Navrhli sme prehľadné riešenie, ktoré zahŕňa profesionálny e-shop, možnosť tvorby obsahu (blogov, noviniek a článkov z cyklo sveta) a priestor na prezentovanie predajní a služieb. Zároveň sme si dali záležať na tom, aby bol dizajn nadčasový, pútavý a pôsobil kvalitnejšie ako konkurenčné e-shopy.

Ako sme postupovali

Navrhli sme dizajn na mieru, ktorý pôsobí moderne a odráža vizuálnu identitu značky. Kládli sme dôraz na používateľský zážitok z nakupovania, rýchle nájdenie produktu a pohodlný a rýchly nákup. Zamerali sme sa na rôzne detaily, či už z pohľadu dizajnu alebo praktických funkcií, ktoré zákazníkovi uľahčia výber produktov a samotný nákup. Jednou z hlavných podmienok bolo aj prepojenie s informačným systémom.

Dizajn na mieru

Do dizajnu sme zakomponovali detaily, ktoré prepájajú prvky stránky s logom. Použili sme firemné farby a zamerali sme sa aj na UX/UI. Vytvorili sme aj rôzne unikátne grafické prvky, napríklad pohybujúceho sa cyklistu v spodnej časti stránky - tento prvok vychádza priamo z loga Sportservis.sk. Ikonka cyklistu je použitá aj pri cenovom filtri. Celej značke Sportservis.sk sa tak podarilo dodať lepší image a originalitu.

 
 
Product set4
Product set resp

Filtre na mieru

Klientovi sme odporučili pre lepšiu prehľadnosť a rýchlejšie nájdenie vhodných produktov filtrovanie produktov. Zákazníci tak môžu filtrovať podľa ceny, značky, dostupnosti produktu aj podľa rôznych parametrov, ako napr. veľkosti rámu bicykla, typu brzdy, materiálu a pod. Náš filter je adaptívny - prispôsobuje sa vybranej kategórií a podľa toho sú dostupné parametre na filtrovanie (napr. pri prilbách a oblečení sú dostupné iné parametre ako pri bicykloch), aktívny - dovolí iba možné kombinácie parametrov, tzn. nikdy nie je výsledkom prázdna stránka a s plnou podporou pre SEO - filter generuje aj čitateľné URL adresy, title názvy a h1 nadpisy podľa zvolených parametrov.

Ako vždy sme si dali záležať na správnom návrhu zoznamu a detailu produktu. Správne zobrazené informácie o produktoch zohrávajú dôležitú úlohu pri konverzii, keďže zákazníci očakávajú čo najviac informácií a porovnávajú rôzne produkty pred tým, ako sa rozhodnú urobiť nákup.

 
 
Img w text2

Funkcie a tvorba obsahu

- Možnosti tvorby obsahu

Sportservis.sk pravidelne tvorí kvalitný obsah v podobe blogov a článkov so zaujímavosťami či novinkami. Náš systém umožňuje jednoducho pridávať neobmedzené množstvo obsahu a článkov. Klientovi sme k tomu odporučili aj nadstavbu - blog s viacerými funkciami a doporučili pod blogové články pridávať odporúčané produkty.

 

- Funkcia prepojenia e-shopu s predajňou

Nakoľko má klient aj kamenné predajne, odporučili a navrhli sme funkciu, ktorá zobrazuje reálnu dostupnosť sortimentu v kamenných predajniach. Tieto informácie získavame z informačného systému a keď sa niečo predá na predajni, e-shop o tom automaticky vie a upraví informácie zobrazené na stránke. Zákazníci si tak vedia priamo v e-shope pozrieť, či si daný produkt môžu prísť naživo vyskúšať prípadne vyzdvihnúť do predajne.

 
 
Img w text

Objednávky, tržby a reálne výsledky

E-shop bol oficiálne spustený v decembri 2020 a v podstate ihneď začal dosahovať výborné výsledky. V januári 2021 sa počet objednávok zdvojnásobil a tento trend pokračoval aj vo februári, kedy sa počet objednávok zdvojnásobil oproti januáru. To sa týkalo aj tržieb, vo februári e-shop dosiahol dvojnásobné tržby oproti januáru.

Ešte výraznejší nárast nastal v marci 2021, kedy sa počet objednávok viac ako strojnásobil. Podobné čisla dosahoval e-shop aj v ďalších mesiacoch - apríl, máj, jún, ktoré sú silnou sezónou pri predaji bicyklov a rôznych cyklistických doplnkov. Nový e-shop začal teda dosahovať hneď od začiatku výborné výsledky a začal majiteľom zarábať v podstate ihneď po spustení.

 
 

Čo sme dosiahli

+ 0 %
nárast počtu objednávok január - apríl 2019 vs 2020
 
 
Sportservis case study pc

Záver

Komunikácia s klientom bola na veľmi dobrej úrovni, všetky zmeny či plánované kroky sme si vopred odsúhlasovali. Pravidelne sme informovali o postupe, aby mal klient prehľad o tom, čo sa deje, v akej fáze sa nachádza tvorba nového e-shopu a na čom sa pracuje. Postupne sme zapracovali všetky navrhované zmeny a vylepšenia, pričom celý proces prebiehal podľa plánu.

Finálny e-shop spĺňa všetko, čo klient vyžadoval a potreboval. Okrem vopred stanovených zmien sme pridali aj drobné úpravy naviac, ktoré zlepšujú image značky Sportservis.sk a umocňujú používateľský zážitok. Nadčasový dizajn webu sa spoločne s prehľadnou štruktúrou a inovatívnymi funkciami stará o veľkú spokojnosť tak na strane majiteľov, ako aj návštevníkov a zákazníkov. Výsledok našej práce si môžete pozrieť na www.sportservis.sk

 
 
Img w text8

E-shop pripravený na úspech

Pridajte ku svojej kamennej predajni vlastný e-shop už dnes, alebo posuňte svoj existujúci e-shop na vyššiu úroveň. Každý funkčný biznis stojí na kvalitných základoch. Vytvoríme vám e-shop prispôsobený vašim potrebám s ohľadom na UX/UI dizajn. Váš profesionálny e-shop bude pripravený na expanziu a vstup na zahraničné trhy.

U nás máte všetko pod jednou strechou. Poskytujeme programovanie na mieru a komplexné online marketingové služby, o ktoré sa stará naše vlastné marketingové oddelenie CREATIVE digital. Ľudskou rečou vám poradíme a priblížime e-commerce svet. Budete mať k dispozícii skúsený helpdesk tím aj možnosť VIP prístupu s vlastným e-commerce konzultantom.

Už viac ako 17 rokov tvoríme e-shopy pripravené na úspech. Ak ešte len plánujete spustiť svoj nový projekt a chcete ho vybudovať na kvalitných základoch, neváhajte nás kontaktovať.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Plná (Desktop) verzia