Pre hračkárstvo AllToys.sk sme vytvorili nový, funkčný a nadčasový e-shop s dizajnom na mieru. Zamerali sme sa aj na zlepšenie UX - použiteľnosti e-shopu, zvýšenie komfortu nákupu a spokojnosti používateľa stránok. Zároveň sme zjednodušili celkovú správu e-shopu a navrhli automatizáciu procesov. E-shop AllToys je prepojený s informačným systémom cez naše vlastné API. Pozrite sa, aké výsledky sme dosiahli a čo všetko môžeme zlepšiť aj na Vašom e-shope.
CASE STUDY:
Ako sme zvýšili tržby e-shopu Alltoys.sk o 163,66 %?
Predstavenie klienta
Sieť hračkárstiev Alltoys sa na Slovensku teší veľkej popularite. V aktuálnej dobe nájdete predajňu Alltoys už v každom kúte Slovenska – od Bratislavy, cez Nitru, Trenčín, Levice, Liptovský Mikuláš, Prešov, až po Košice. V produktovom portfóliu sú tisícky hračiek pre chlapcov, dievčatá, ale aj dospelých.
Segment hračiek zaznamenal pomalší prechod na online predaj. Osobná návšteva hračkárstva je pre deti veľkým zážitkom, ktorý nie je možné nahradiť nákupmi v e-shope. Posledné roky však ukazujú, že aj v tejto sfére začínajú internetové obchody zohrávať čoraz dôležitejšiu úlohu. To si uvedomili aj predstavitelia Alltoys, ktorí sa rozhodli povýšiť svoj online biznis na nový level v spolupráci s našou spoločnosťou.
Začiatky spoluprácie
Spoluprácu s nami nadviazal Alltoys v roku 2019. Pred začiatkom spolupráce mal e-shop Alltoys.sk pomerne zastaralý grafický dizajn, ktorý nepôsobil práve atraktívne. V ponuke bol obmedzený sortiment, systém kategórií bol neprehľadný a mätúci. Táto skutočnosť do značnej miery narúšala používateľský zážitok a negatívne ovplyvňovala konverzie.
E-shop pôsobil „sterilným“ dojmom a aktívne nemotivoval návštevníkov k nákupu. Vyhľadávanie produktov bolo veľmi limitované, kvôli čomu bol neraz problém nájsť požadovaný produkt. Klient potreboval poradiť a navrhnúť, ako jednotlivé veci zmeniť a posilniť online predaje.
Aké bolo naše zadanie?
Našou hlavnou úlohou bolo upgradovať e-shop Alltoys po grafickej a funkčnej stránke a spraviť ho nadčasovým. Medzi hlavné ciele patrilo aj zatraktívnenie nakupovania hračiek online, celkové zlepšenie používateľského zážitku a predbehnutie konkurencie.
Nezanedbateľnou súčasťou požadovaných úprav bolo aj zjednodušenie celkovej správy e-shopu. Dôležité bolo zamerať sa na lepšiu prezentáciu samotných produktov a vylepšenie filtrov a kategórií produktov pre celkové zjednodušenie nákupného procesu.
Ako sme postupovali
Na začiatku spolupráce sme vykonali komplexnú analýzu funkčnosti e-shopu, v rámci ktorej sme narazili na viacero problémov. Napríklad, všimli sme si neefektívne navrhnuté kategórie a obmedzené možnosti filtrovania produktov.
Klientovi sme navrhli viacero úprav v rámci UX a UI a vytvorili moderný dizajn na mieru. Pri návrhoch sme pracovali v súlade s vizuálnou identitou značky, ktorú sme sa snažili zvýrazniť. Kládli sme dôraz na najmenšie detaily a navrhli sme aj viacero unikátnych riešení.
Riešenia, ktoré sme poskytli
- Ručne kreslené ikonky a animácie
Vytvorili sme originálnu grafiku a animácie na mieru, ktoré zaujmú návštevníka a dodávajú e‑shopu svojský charakter. Všimnite si napríklad ikonku pre prihlásenie a šiltovku, ktorá sa pri prechode myšou ponad otáča. Ikonky sme kreslili ručne podľa charakteru a cieľovej skupiny e-shopu.
- Komunikácia značiek a výrobcov
Pre klienta bolo dôležité propagovať jednotlivé značky hračiek, ktoré sa nachádzajú v sortimente. Značky preto majú svoje miesto v hornej časti stránky, aby boli zvýraznené a zákazník si mohol pozrieť všetky produkty danej značky (napr. iba Barbie produkty). Výber a rozdelenie produktov značky LEGO má samostatnú podstránku, kde je možnosť vybrať lego podľa kategórie / typu, veku alebo záľub: www.alltoys.sk/stavebnice-lego
- Optimalizácia kategórií, filtrovanie a „posledné kusy produktov“
Klientovi sme pomohli s názvami a prehľadným usporiadaním kategórií, čo uľahčilo navigáciu na webe. Zákazník vie vhodné produkty rýchlo nájsť aj vďaka filtrovaniu produktov (náš filter je adaptívny - prispôsobuje sa vybranej kategórií, aktívny - dovolí iba možné kombinácie a s plnou podporou pre SEO).
Informácia o posledných kusoch produktov na sklade je zvýraznená automaticky generovaným štítkom. Návštevníci sú tak viac motivovaní ku kúpe. Aj tieto funkcie prispeli k zvýšeniu konverzií.
- Prepojenie na naše API
Náš e-shop systém CREATIVE shop umožňuje prepojiť ľubovoľné tretie strany - informačné, skladové či ekonomické systémy, marketingové nástroje, atď. - cez naše vlastné API. API (skratka pre Application Programming Interface) označuje rozhranie pre programovanie aplikácií. Okrem štandardného spôsobu ovládania e-shopu cez administráciu, môžete obsluhovať internetový obchod aj pomocou tzv. API rozhrania.
Pokiaľ vieme, iné e-shop systémy nemajú možnosť prepojenia cez vlastné API. Klient Alltoys túto možnosť uvítal, nakoľko majú vlastný starší informačný systém. Hravo sa napojili na naše API a tak zautomatizovali práce na e-shope.
Čo sme dosiahli
Záver
Komunikácia s klientom prebiehala na jednotku. Vždy sme ho vopred informovali o stave našich prác a harmonograme ďalšieho postupu. Výsledky našej činnosti sme odovzdali na čas a klient bol s nimi mimoriadne spokojný.
Veľkú spokojnosť v nás vzbudili aj čísla, ktoré sa novému e-shopu podarilo dosiahnuť už počas prvých mesiacov po spustení. Pri porovnaní výkonnosti za mesiace november a december v roku 2019 oproti roku 2020 sme zaznamenali nárast tržieb o 163,66 %, čo je fantastický výsledok. V období od januára do júna 2020 v porovnaní s tým istím obdobím za rok 2021 sme zaznamenali nárast tržieb o 94,10 %. Finálny výsledok si môžete pozrieť na www.alltoys.sk.
E-shop pripravený na úspech
Pridajte ku svojej kamennej predajni vlastný e-shop už dnes, alebo posuňte svoj existujúci e-shop na vyššiu úroveň. Každý funkčný biznis stojí na kvalitných základoch. Vytvoríme vám e-shop prispôsobený vašim potrebám s ohľadom na UX/UI dizajn. Váš profesionálny e-shop bude pripravený na expanziu a vstup na zahraničné trhy.
U nás máte všetko pod jednou strechou. Poskytujeme programovanie na mieru a komplexné online marketingové služby, o ktoré sa stará naše vlastné marketingové oddelenie CREATIVE digital. Ľudskou rečou vám poradíme a priblížime e-commerce svet. Budete mať k dispozícii skúsený helpdesk tím aj možnosť VIP prístupu s vlastným e-commerce konzultantom.
Už viac ako 17 rokov tvoríme e-shopy pripravené na úspech. Ak ešte len plánujete spustiť svoj nový projekt a chcete ho vybudovať na kvalitných základoch, neváhajte nás kontaktovať.
Ešte Nemám e-shop |
Už Mám e-shop |
Ako ZVÝŠIŤ predaje |