Kategórie
 
 
 
 
 
 
E-commerce podnikanie

Tvorba e-shopu krok za krokom: Kompletný návod, ako postupovať

Rozhodli ste sa, že si splníte svoj podnikateľský sen a založíte si vlastný e-shop úplne od nuly? Alebo už máte kamennú prevádzku a chcete osloviť nových zákazníkov práve prostredníctvom internetového obchodu? Prinášame vám kompletný návod, ako postupovať a na čo všetko sa pripraviť.

Tvorba e-shopu krok za krokom - CREATIVE sites

1. Výber sortimentu, ktorý budete predávať

Môžete mať aj ten najlepší e-shop pod slnkom, no keď nebudete mať dobrý produkt, vaše podnikanie sa zrejme nikdy naplno nerozbehne. Preto si dajte na tomto kroku naozaj záležať. V prvom rade si ujasnite, v ktorom segmente chcete vlastne pôsobiť. Budete predávať oblečenie, auto doplnky či elektroniku? Možností je skutočne veľa.

Praktický tip: Vyberte si segment, ktorý vás zaujíma a baví. Najlepšie je, keď už máte v danej oblasti nejaké skúsenosti. Napríklad, ak chováte domáce zvieratá, za zváženie stojí predaj chovateľských potrieb.

O ktoré produkty je najväčší záujem?

Z našich štatistík z roku 2022 vyplýva, že najväčší rast zaznamenávajú e-shopy v nasledovných segmentoch:

·         výroba, stroje a priemysel,

·         18+,

·         chovateľstvo,

·         nápoje a jedlá,

·         hutnícky a stavebný materiál.

To však neznamená, že úspech nemôžete dosiahnuť aj v iných segmentoch. Vždy si stanovte, aká bude vaša konkurenčná výhoda. Budete sa úzko špecializovať len na konkrétne produkty? Zabezpečíte extra rýchle dodanie? Poskytnete zákazníkom nižšie ceny?

Naša rada: Na analyzovanie príležitostí na trhu môžete použiť rôzne online nástroje – napríklad Google Trends. Ukáže vám, či majú ľudia záujem o dané produkty, prípadne či dopyt po nich postupne klesá.

Ako vyzerá vaša cieľová skupina?

Keď si ujasníte, aké produkty by ste chceli predávať, zanalyzujte si svoju cieľovú skupinu. Ako by mal vyzerať váš ideálny zákazník? Aké má potreby, na čom mu najviac záleží a ktoré veci pre neho nie sú podstatné? Existuje vôbec dostatočne široká cieľová skupina pre vaše produkty, aby ste sa e-shopom mohli plnohodnotne živiť?

Keď si odpoviete na všetky tieto základné otázky, oveľa ľahšie dokážete vyladiť svoje portfólio produktov či komunikačný koncept.  

Nezabúdajte: V rámci analýzy trhu si prezrite konkurenčné internetové obchody nielen na Slovensku, ale aj v zahraničí. Získate tak inšpirácie na nové produkty a riešenia. Spravte si zoznam konkurentov a spíšte si ich hlavné plusy i nedostatky. Ľahko tak odhalíte nové príležitosti.

Nájdenie dodávateľov - tvorba eshopu - creativesites.sk

2. Nájdenie dodávateľov

Mnohí majitelia e-shopov si nechávajú vyrábať produkty so svojím vlastným dizajnom v Číne. Avšak, tovar môžete nakupovať aj od európskych veľkoobchodných predajcov, distribútorov či priamo výrobcov. Všetko závisí od konkrétneho produktu.

V každom prípade, pred zakladaním e-shopu si vždy spravte dôkladnú analýzu potenciálnych dodávateľov, aby ste vedeli, za aké ceny vlastne môžete jednotlivé produkty nakupovať. To vám pomôže pri kalkuláciách návratnosti, marže a predajných cien.

3. Získanie financií

Pri zakladaní e-shopu je zvyčajne potrebná menšia vstupná investícia ako v prípade otvárania kamennej predajne. Napriek tomu sa však nezaobídete bez dostatočného kapitálu. Budete ho potrebovať na samotnú tvorbu profesionálneho e-shopu aj na nákup sortimentu od dodávateľov. Myslite na to, že veľkoobchodní predajcovia majú častokrát nastavené minimálne odberné množstvá. Napríklad, nepredajú vám len 50 kusov, ale objednať si ich budete musieť rovno 200.

Hľadanie investora a príspevok na podnikanie

Ak nemáte dostatok vlastných zdrojov, môžete sa vydať viacerými cestami. Keď splníte všetky zákonné požiadavky, viete požiadať o príspevok na samostatnú zárobkovú činnosť. Viac informácií sa dozviete tu.

Alternatívne skúste nájsť investora, ktorý by bol ochotný zafinancovať váš projekt. Využiť môžete tiež podnikateľské úvery. A zaujímavým riešením je aj zverejnenie vášho nápadu na crowdfundingovej platforme – napríklad Kickstarter či GoFundMe. Ak ním oslovíte dostatok ľudí, viete získať celkom slušný kapitál na spustenie podnikania.

4. Založenie firmy a splnenie zákonných povinností

Keď si prejdete všetkými vyššie spomínanými krokmi a máte vytvorený jasný plán, prichádza na rad samotné spustenie podnikania. Založte si živnosť alebo spoločnosť s ručením obmedzeným. Do voľných živností si zapíšte „Kúpa tovaru na účely jeho predaja konečnému spotrebiteľovi (maloobchod) alebo iným prevádzkovateľom živnosti (veľkoobchod)”.  

Obchodné podmienky a ochrana osobných údajov

V rámci právnych náležitostí je dôležité najmä vypracovanie obchodných podmienok, reklamačného poriadku a podmienok ochrany osobných údajov. Taktiež si nezabudnite splniť oznamovaciu povinnosť na Úrade pre ochranu osobných údajov.

Zapamätajte si: Pri predaji vybraných produktov – napríklad oblečenia, elektroniky, potravín či kozmetiky – musíte splniť niektoré špecifické zákonné požiadavky. Vopred si tak preštudujte súvisiace zákony alebo sa poraďte s právnikom.

Ako prebieha založenie e-shopu - creativesites.sk

5. Tvorba e-shopu

Máte všetky tieto úvodné fázy za sebou? Teraz vám už ostáva len jediné – nechať si vytvoriť profesionálny e-shop na mieru. Pozrite sa, ako postupujeme v CREATIVE sites.

Analýza požiadaviek

Náš obchodný zástupca sa vás bude pýtať na vaše podnikanie – sortiment produktov, cieľovú skupinu či plány do budúcna. Vaše požiadavky si interne zanalyzujeme a na základe našich dlhoročných skúseností vám odporučíme to najlepšie riešenie. Keďže máme dáta zo stoviek úspešných e-shopov, zaručene vás vieme naviesť na správnu cestu.

Štart projektu

Vypracujeme vám cenovú ponuku, ktorej súčasťou bude kompletný návrh riešenia. Po jej odsúhlasení sa náš tím pustí do práce, aby sme vám plne funkčný internetový obchod odovzdali v čo najkratšom možnom čase.

Školenia

Kým my pracujeme na tvorbe e-shopu, vy sa môžete zoznamovať s admin rozhraním. Naučíme vás, ako ho správne používať a pomôžeme vám importovať produkty aj nahrať obsah na jednotlivé stránky.

Náš marketingový špecialista vás na školení naučí, ako vytvárať texty s ohľadom na vyhľadávače, aby sa váš internetový obchod zobrazoval čo najvyššie vo výsledkoch vyhľadávania.

Kreatívny dizajn

Naši dizajnéri v spolupráci s vami vytvoria originálny kreatívny UX dizajn e-shopu, ktorý bude nielen moderný, ale hlavne funkčný. Navrhneme ho tak, aby motivoval návštevníkov ku kúpe produktov a pomohol vám zarábať viac.

Funkcie na mieru

Váš e-shop prepojíme s externými aplikáciami, implementujeme do neho špecifické funkcie či prvky. Naši skúsení programátori si poradia aj s tými najnáročnejšími požiadavkami.

Zapamätajte si: Jednotlivé funkcie sa snažíme v čo najväčšej miere automatizovať, aby sme vám a vašim zákazníkom šetrili čas.

Testovacia prevádzka

Po integrovaní dizajnu a funkcií na mieru začíname váš e-shop podrobne testovať. Ladíme detaily a v prípade potreby vykonávame drobné zmeny, aby vo výsledku celý internetový obchod fungoval na 100 %.

Finálne spustenie e-shopu

Keď je e-shop z vašej strany otestovaný a schválený, spúšťame ho do ostrej prevádzky. Môžete tak začať naplno predávať. Naša práca však nekončí. Sme vám neustále k dispozícii a pomáhame vám ďalej rozvíjať váš internetový obchod, aby vám dlhodobo prinášal perfektné výsledky.

Odborníci z nášho online marketingového tímu CREATIVE digital vám nastavia optimálnu stratégiu a vytvoria reklamné kampane. A radi vám pomôžeme aj s expanziou na nové trhy.

Chcete si aj vy splniť svoj sen o vlastnom internetovom obchode? Neváhajte a kontaktujte našich obchodných zástupcov, ktorí vám radi zodpovedia všetky prípadné otázky a pomôžu premeniť vašu víziu na realitu

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Plná (Desktop) verzia