Kategórie
 
 
 
 
 
 
Rozhovory s klientmi

WARAGOD: "Náš prvý e-shop bol krabicové riešenie, ktoré nás obmedzovalo."

Waragod je e-shop, ktorý ponúka oblečenie, obuv, doplnky a výbavu pre milovníkov aktívneho životného štýlu. Jeho história sa začala v roku 2013 a od vtedy prešiel mnohými významnými zmenami - otvorili kamennú predajňu, expandovali na zahraničné trhy a prešli úplným rebrandigom. V roku 2015 si v CREATIVE sites nechali vytvoriť profesionálny e-shop, ktorý im pomáha v raste a expanzii na 8 zahraničných trhoch. Dozviete sa aj to, čo priniesla korona kríza do sveta online nakupovania, čo odporúčajú majiteľom e-shopov, ale aj prečo je dôležité investovať do profesionálneho e-shopu.

E-shop pre milovníkov aktívneho životného štýlu
 

Ako by ste opísali váš e-shop? Aký produkt ponúkate zákazníkom? Aké sú vaše hodnoty a priority?

Sme e-shop, ktorý ponúka oblečenie, obuv, doplnky a výbavu pre milovníkov aktívneho životného štýlu, prírody, ale aj pre ľudí, ktorí sa radi obliekajú do pohodlného a funkčného oblečenia. Na svoje si prídu nadšenci outdoorových aktivít ako bushcraft, poľovníctvo, rybárstvo, airsoft, ale aj ozbrojené zložky. Po novom ponúkame aj sortiment pre bojové športy a horolezectvo. Veríme v kvalitu a spokojnosť zákazníka. Chceme ponúkať produkty, ktoré majú praktické využitie, ale aj dobre vyzerajú.



Aký máte názor na známe tvrdenie, že na podnikanie je 1 človek málo, ale 2 už veľa?

Osobne som do biznisu išiel s partnerom, s ktorým sme mali polovičné podiely vo firme. Je prirodzené, ak sa pri raste začnú názory partnerov odlišovať. Nie nadarmo sa hovorí: “Na podnikanie je jeden málo a dvaja sú moc.” V biznise som následne ostal sám a toho rozhodnutie bolo jedno z najlepších, aké som mohol urobiť. To hovorí o všetkom.
 

Krabicové riešenie e-shopu nepodporuje rast
 

Začínali ste s v malom a postupne. Kedy ste si povedali, že potrebujete profesionálny e-shop s automatizovanými procesmi?

Popravde ako prvý bol e-shop. Fungovali sme z garáže a na všetko sme boli dvaja. Predajňa prišla až chvíľu potom. Prvý e-shop bol však krabicové riešenie, ktoré nás obmedzovalo. Chceli sme rásť a posúvať sa dopredu, preto sme sa rozhodli pre kvalitnejší e-shop. Bolo to koncom roku 2014, kedy sme si vybrali spoločnosť CREATIVE sites a odvtedy stále len rastieme.


Čo bol pre vás, resp. váš e-shop najvýznamnejší moment od začiatku spustenia vášho e-shopu?

Môžem povedať, že to boli dva momenty. Prvý je expanzia na zahraničné trhy a druhý je rebrand celého eshopu na vlastnú značku WARAGOD.


Redizajn na mieru a VIP služby k e-shopu
 

Pre váš e-shop sme realizovali už viacero redizajnov na mieru - ako veľmi je podľa vás dôležité, aby e-shop vyzeral moderne, išiel s dobou a bol vytvorený na mieru?

Je to veľmi dôležité. Konkurencia je veľká a častokrát zavážia detaily. Ak chce e-shop zarábať, musí ponúknuť niečo jedinečné a prezentovať to spôsobom, ktorý sa bude ľuďom páčiť a bude im sympatický. Spojil by som to ešte s užívateľským prostredím a pohodlným nákupom pre zákazníka, ktorý definuje a zabezpečí moderný e-shop. Schopnosť urobiť nákup bez akýchkoľvek problémov je to, čo robí web funkčným, spoľahlivým a dôveryhodným.



Využívate u nás aj VIP balík, ktorý poskytuje nadštandardný servis, máte prideleného vlasného e-commerce konzultanta, s ktorým pravidelne komunikujú vaši zamestnanci. Ako hodnotíte tento VIP servis? Odporučili by ste ho iným e-shopom?

Mať prideleného človeka, ktorý rieši všetky problémy je pre e-commerce biznis “must-have”. Nemusíme sa spoliehať na všeobecnú podporu, presne vieme, komu máme kam napísať a máme istotu, že aj on pozná naše interné procesy. Naša komunikácia je plynulá a rýchla. Problém, bug alebo žiadosť o novú funkcionalitu vyriešime vždy rýchlo. S týmto prístupom sme veľmi spokojní a odporúčame ho každému e-shopu, ktorý chce rásť.


Plány do budúcna s e-shopom na mieru
 

Aké máte plány a ciele do budúcna a ako vám k ich dosiahnutiu pomáha profesionálny e-shop na mieru?

Naše ciele sú celkom ambiciózne. Chceli by sme sa stať jednotkou na európskom trhu v predaji oblečenia a doplnkov pre aktívny životný štýl, ktoré u konkurencie tak ľahko nenájdete - bojové športy, horolezectvo, bushcraft, autokamping, … Každý deň do e-shopu pridávame nové produkty, nové kategórie a s tým sa spájajú aj nové požiadavky na parametre, popisy, funkcie. Chceme budovať aj zaujímavý blog pre dobrodruhov a máme v pláne funkcie, ktoré by sme pri “krabicových” riešeniach nedosiahli.



Aké zmeny podľa vás priniesla korona kríza do sveta e-shopov? Pozitíva - negatíva?

Začnime s tým negatívnym, aby sme mohli skončiť s pozitívnym. Negatívom je určite priamy dopad korony na ľudí. Mnoho mojich zamestnancov ochorelo a ostali sme bez dôležitých ľudí, ktorých práca je mnohokrát nenahraditeľná. Neustále sme v napätí, či sa niekto opäť nenakazí a aké budú na druhý deň opatrenia. Pozitívne je práve to, že ľudia sa naučili viac nakupovať online, čo výrazne ovplyvnilo aj náš vývoj. Zaznamenali sme vyšší počet objednávok než pred pandémiou a je otázne, či by sa nám to isté podarilo aj bez koronakrízy.


Spolupráca s CREATIVE sites
 

Čo si najviac ceníte na spolupráci s CREATIVE sites?

Osobný prístup a rýchle riešenie problémov. Presne vieme, s kým máme komunikovať príp. vzniknutý problém a vždy, keď potrebujeme niečo navyše, tak sa to dá zabezpečiť alebo naprogramovať na mieru. Či už je to rada ohľadom e-shopu, oprava chyby alebo úplne nová funkcia, všetko sa dá rýchlo vybaviť.

Čo by ste v skratke odporučili ostatným majiteľom e-shopov?

Nebojte sa do toho ísť na 110%, aplikujte procesy na všetko hneď od začiatku a v prvom rade neustále vzdelávanie samého seba a celý tím.

 

Ešte Nemám e-shop

ako založiť e-shop

ÚspešnéCASE STUDIES

Pozrieť case studies

Chcem EXPANDOVAŤ

Vstúpiť na nové trhy

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Plná (Desktop) verzia